نمونه کار ؛ برج روما رزیدنس در کامرانیه

در این مطلب خواهید خواند درباره : برج دوقلوی رما رزیدنس

گروه فن و هنر ایران زمین طراحی و ساخت سونای خشک این برج را بعهده داشت . البته کلمه طراحی درست نیست بکار برده شود زیرا بغیر ازاین مجموعه بیش از ده مهندس معمار و ساختمان در حال کار در این بخش بودند .

نمونه کار ؛ برج روما رزیدنس در کامرانیه

نمونه کار ؛ برج روما رزیدنس در کامرانیه

مجتمع روما رزیدنس در کامرانیه با قیمت 23 میلیارد تومان + تصاویر

ردپای امپراتورها در شمالِ تهران
پرونده ای برای برج های لوكس و لوكس نشينی در پايتخت

 

 

 

برج روما رزیدنس


عكسهايي از رومـا رزیـدنس ، قصـری رویـایی در کامرانیـه تـهران

نويسنده: محبوبه سيف اللهي

روزنامه جام جم
در تهران كه دست بعضي ها به خريد خانه هاي لانه موشي و زنبوري هم نمي رسد آدم هايي هستند كه اگر بخش كوچكي از سرمايه شان را رو كنند مي توانند تمام خانه هاي يك محله را بخرند.

شميران امروز با زماني كه پادشاهان قجري در باغ های صاحبقرانيه و زعفرانيه اسب مي راندند و ناصرالدين شاه، جيران، سوگلي حرمسرايش را در يكي از كوچه باغ هاي آن پيدا كرد، تفاوت هاي چشمگيري كرده است.
مناطق شمالي تهران حالا ديگر نه آن كوچه باغ هاي چشمن و از را دارد و نه آرامشي را كه پيش از اين در دامنه هاي جنوبي البرز مي شد پيدا كرد ولي با اين حال اين مناطق هنوز محل تجمع ثروتمندترين افراد ايران است که زيبايي خانه هايشان به شميران جلاداده است.
بيشتر شبيه افسانه است وقتي قرار است کسي از خانه ها و آپارتمان هاي لوکس شمال پايتخت حرف بزند، ولي اشرافيت در شميران آنقدر واقعي است که حتي اگر از دور به خانه هاي ساکنانش نگاه کني باز هم برق ميلياردها دلار ثروتي که به پاي اين ساختمان ها ريخته شده چشم ها را مي زند.
با اين که شميران در سال هاي اخير پوست انداخته و چهره طبيعت و ساکنانش با قديم ها فرق کرده، اما هنوز برخي از افراد ساکن در آن همان بوميان اصيل شميراني اند که زمين هاي مرغوب شمال پايتخت را از گذشتگان به ارث برده اند و همچنان در خانه هاي ويلايي قديمي به سر مي برند. ولي تعداد اين افراد حالاخيلي کم شده چون بلندي هاي خوش آب و هواي تهران سال هاست در قرق کارخانه داران، تاجران، صاحبان شرکت هاي بزرگ، وکلاي با نفوذ، پزشکان زبردست و حتي برخي سياستمداران قديم و جديد درآمده است.


اين افراد سرمايه هاي در گردش شان آنقدر کلان است که اگر قرار باشد خانه اي ويلايي يا آپارتماني فوق لوکس با قيمت هاي چند صد ميليارد توماني بخرند نه تنها خدشه اي به سرمايه شان وارد نمي شود بلکه اين املاک برايشان حکم سرمايه اي جديد را پيدا مي کند که پس از مدتي با چند برابر قيمت اوليه معامله خواهد شد.
اين ساختمان ها که بهترين خدمات را به ساکنانش ارائه مي كند حکم گنج هاي غيرمنقولي را دارد که به طور شبانه روز عده اي نگهبان و محافظ از آن مراقبت مي کنند تا به سرمايه هاي خوابيده در اين خانه ها و ساکنان آن که از سرشناس ترين اهالي ايران هستند صدمه اي وارد نشود.
تهران و مردمش را مي شود به هزار طبقه تقسيم کرد. در اين شهر، هم فقرا طبقه طبقه اند و بعد از هر فقير مي شود فقيري با اوضاع وخيم تر پيدا کرد و هم ثروتمندان طبقه طبقه اند و هر کدام يک سر و گردن از نفر قبلي شان بالاترند.
در شميران و ميان مردمانش سخن از ميليارد است و اين را مي شود از روي خانه ها و آپارتمان هاي لوکس آن که هنوز هم چرخه ساخت و فروش آن به مشتريان با شتاب در گردش است، تشخيص داد.
خانه هاي ويلايي شمال تهران روي زمين هاي وسيعي قرار گرفته که يک وجب از آن با اوج گرفتن قيمت زمين در اين سال ها، حالاحکم طلاپيدا کرده است، اما با اين حال ذائقه ثروتمندان از سمت اين خانه هاي گران قيمت برگشته و به سمت برج هايي چرخيده که هم هزينه هاي نگهداري اش نسبت به خانه هاي ويلايي کمتر است و هم امنيت و رفاه آن بيشتر.
برج ها نيز البته از قانون فاصله طبقاتي بهره برده اند به طوري که ميزان امکانات و درجه لوکسي هر برج نسبت به برج ديگر متفاوت است و هر برج جديدي که ساخته مي شود تعريف تازه اي از رفاه را ارائه مي دهد.
به همين علت است که هم اکنون قيمت پايه برج ها در تهران براي هر مترمربع بين 11 تا 20 ميليون تومان در نوسان است و بسته به اين که هر برج چه امکانات و تجهيزاتي دارد و مصالح و وسايل درون آن از کدام برندهاي معروف دنيا باشد تا متري 40 ميليون تومان هم بالامي رود تا با يک حساب سرانگشتي بتوان فهميد ساکنان جنوب پايتخت اگر آپارتمان هاي کوچک زير صد مترشان را بفروشند در خوشبينانه ترين حالت فقط قادرند دو يا سه متر از يک واحد را بخرند.
گراني برج ها در شميران البته بي حکمت نيست چون از يک سو زميني که برج در آن ساخته شده بسيار گران قيمت است و از سوي ديگر امکانات درون اين برج ها به حدي است که ساکنان را از تردد در شهر بي نياز مي کند.
در حال حاضر برج هايي در فرمانيه، زعفرانيه، کامرانيه و ساير مناطق شميران وجود دارد که متراژ آن از 300 متر شروع و تا 1200 متر افزايش مي يابد در حالي که سالن هاي بي ستون، استخرهاي معلق داخل واحدها، آشپزخانه هاي تمام اتوماتيک، شيرآلات کريستال، حسگرهاي امنيتي، چوبکاري هاي دست ساز ايتاليا، زمين تنيس، تونل هاي آبي دوار، برکه و آبشار، باغ پرندگان، پارک کودک، سالن هاي مخصوص برپايي همايش ها و جشن ها و کارواش تنها بخشي از امکانات موجود در آنهاست.

پنت هاوس يعني آخر خط
پنت هاوس اگرچه قصر نيست، اما چيزي از قصر کم ندارد. پنت هاوس ها در واقع بالاترين طبقه برج ها هستند که به علت امکانات منحصر به فردشان هم گران ترند و هم رفاه بيشتري در آنها حس مي شود. شيرآلات طلا، تراس هايي با وسعت بيش از 200 متر و کاملامبله، ديد پانوراماي 360 درجه (ديد سراسرنما و چهارطرفه)، سالن هاي مطالعه، مبلمان هاي ساخت معروف ترين برندهاي دنيا، قفل و کليدهاي هوشمند و انگشتي، سونا و جکوزي اختصاصي، سالن بيليارد، آشپزخانه با مبلمان هاي مارکدار و سينماي خانوادگي، همه امکاناتي است که جزو بديهي ترين ويژگي هاي پنت هاوس ها به شمار مي رود.
به همين علت است که قيمت هاي چندده يا چندصد ميليارد توماني پنت هاوس ها در شميران کاملاطبيعي است و به گفته مشاوران املاک اين مناطق، هنوز هم با اين که اوضاع اقتصادي کشور نسبت به سال هاي گذشته در رکود است، اما ماهانه بيش از چهار معامله پنت هاوس در شميران انجام مي شود.

خانه طاووس دار يا اقامت در رم؟
قضاوت كار سختي مي شود وقتي قرار است كسي ميان خانه اي فوق لوكس در تهران كه سردرش را با دو طاووس زنده تزئين كرده اند و برجي كه مجلل ترين واحدهاي مسكوني موجود در ايران را در خود جاي داده، قضاوت كند و توضيح دهد كه كداميك از اين دو اشرافي تر است.
خانه اي كه در يكي از فرعي هاي شميران با طاووس هاي زنده و سبك معماري رمي اش جلب توجه مي كند را فقط مي شود از دور تماشا كرد چون به محض نزديك شدن به حريم خانه، ماموران محافظ به سراغ رهگذر مي روند تا بپرسند كه چرا به ملك خيره شده است؛ براي همين ما كه داستان اين خانه و محافظانش را شنيده بوديم از آزمودن اين راه صرف نظر كرديم.
اما اوضاع درباره «روما رزيدنس» همان برجي كه معني اسمش اقامت در رم است و طوري طراحي شده كه حس بودن در رم را تداعي مي كند، متفاوت است. روزي كه پنت هاوس 926 متري اين برج به قيمت 23 ميليارد تومان فروخته شد اين اتفاق آنقدر براي سازندگان برج خوشايند بود كه از به زبان آوردن نرخ معامله نه تنها ابايي نداشتند بلكه اين اطلاعات را در سايت هاي اينترنتي نيز قرار دادند تا همه علاقه مندان بدانند ثروتمندترين مردم ايران در چه خانه هايي زندگي مي كنند.
حالانيز هيچ چيز درباره اين برج مخفي نيست و عكس هاي اشرافي آن در اينترنت قابل دسترسي است؛ همان برجي كه در زميني با مساحت بيش از 7000 متر ساخته شده و 65 واحد مسكوني آن كه در 15 طبقه طراحي شده 47 هزار متر زيربنا دارد و ساكنان ساختمان مي توانند از 1000 متر واحد تجاري و 14 هزار متر فضاي تفريحي و مشاعات موجود در آن استفاده كنند.
البته اطلاع رساني شفاف درباره اين برج به اين معني نيست كه هر رهگذري مي تواند سرش را پايين بيندازد و وارد اين ساختمان شود و در راهروهاي پر از مبلمان و مجسمه و آباژورهاي سبك ايتاليايي اش قدم بزند. روزي كه ما براي كسب اطلاعات بيشتر به اين برج رفتيم و از ترس نحوه برخورد نگهبان ها، خبرنگار بودنمان را كتمان كرديم خيلي خوب به اين مساله پي برديم.
روما رزيدنس برجي است با سنگ هاي مرمر براق و عسلي رنگ با سردري شبيه كاخ هاي رومي و قصر معروف آگروپليس كه فضاي سبز زيباي بيروني آن با آب نماها و مجسمه هاي زنان رومي اش به دري بزرگ و چوبي منتهي مي شود كه روزها نيمه باز نگه داشته مي شود و شب ها فقط با نشان دادن كارت الكترونيكي ورود به سيستم نصب شده روي ستوني از سنگ مرمر باز مي شود.
در دو طرف اين در چوبي شيشه هاي مشجري نصب شده كه ديد به داخل را كور مي كند، اما با اين حال چراغ هاي متعدد درون سالن ورودي همچنان از پشت اين شيشه ها پيداست. براي ورود به ساختمان، دستگيره طلايي بزرگ در را در دست مي گيريم و با كمي هل دادن، سنگيني در را به عقب مي رانيم و وارد سالني مي شويم كه مملو از عطر گل هاي تازه است.
اين بوها از گل هاي سفيد و صورتي شيپوري شكلي بلند مي شود كه در دو طرف لابي ساختمان در باغچه هايي ساخته شده از سنگ مرمر كاشته شده است. طراحي لابي اين برج چشمگير است. در دو طرف اين راهروي پهن كه در نهايت به بخش پذيرش ختم مي شود.
به سقف ها خيره مي مانيم و فرشته هاي كوچك بالدار كه در هاله اي از ابر و حرير مي چرخند و چيزهايي در دست دارند را بر گنبد دوار سقف دنبال مي كنيم.
اما اين خيره ماندن نمي تواند زياد طولاني شود چون نگاه هاي پرسشگر نگهبانان مانع از تداوم نگاه ها مي شود. نگهبانان اين برج مردان جوان و اتو كشيده اي هستند كه معلوم است براي نگهباني آموزش ديده اند. اگر به آنها نام صاحب يكي از واحد هاي برج را بگويي با احترام راهنمايي ات مي كنند و به سمت آسانسورهاي مشكي رنگ كه با خال هاي طلايي براق تزئين شده هدايت مي كنند، اما در غير اين صورت مثل ما كه در اين برج نه كسي را مي شناختيم و نه جرات نشان دادن كارت خبرنگاري را داشتيم نگاه پر پرسشي تحويل مي دهند و اگر مثل ما به دروغ بگويي منتظر آمدن شخصي هستي به انتهاي لابي جايي نزديك در ورودي هدايتت مي كنند تا چشمانت از ديدن همه امكانات و زرق و برق هاي برج محروم بماند.
اما در لابي مجلل ترين برج ايران سوژه براي ديدن كم نيست چون حتي وقتي به جايي نزديك خروجي ساختمان هدايت مي شوي باز هم مبلمان هاي ماركدار چيده شده كنار ميزهاي منبت كاري شده و آباژورهاي پايه بلند و طلايي رنگ كه حس خوب نشستن روي آنها با شنيدن صداي شرشر آبي كه از آب نماي تعبيه شده روي يكي از ديوارهاي لابي تكميل مي شود، تجربه منحصر به فردي است.
گشت و گذار ما در معروف ترين برج ايران به گشتزني در بخشي از لابي بيروني آن ختم شد، اما حقيقت اين است كه واحد هاي مسكوني اين برج حتي از بهترين هتل هاي پنج ستاره كشور نيز زيباتر و مجهزتر است به طوري كه نور، صدا و موسيقي در همه واحدهاي اين برج با سيستم هوشمند كنترل مي شود و مبلمان هاي لوكس و آشپزخانه هاي مجهز به اجاق گاز، فر، مايكروفر، كافي ميكر و ماشين ظرفشويي از بهترين برندهاي كشور آلمان در همه 65 واحد آن وجود دارد.
برج روما نماد رفاه ناشي از ثروت است، اما در عين حال گوياي فاصله عميق طبقاتي نيز هست همان برجي كه معلوم نيست زير طاق هاي گنبدي پر از نقاشي هاي رومي اش چند درصد ساكنان آن خوشبخت واقعي اند.

روزنامه جام جم، شماره 3573 به تاريخ 14/9/91، صفحه 10 (پرونده)


 

تبلیغات آپارتمان های چند میلیارد تومانی در تهران روز به روز بیشتر می شود و در روزهایی که بحث افزایش ۵ میلیون تومانی وام مسکن برای خیل عظیمی از مردم مهم جلوه می کند تبلیغاتی به ایمیل های مردم ارسال می شود که آپارتمان های شمال تهران متری چند ده میلیون تومان معامله می شود! گزارشی از این نوع ساختمان ها به همراه تصاویر تجملات رویایی آن را در این گزارش ببینید و بخوانید.

در حالی که این روزها بسیاری از مردم توان خرید آپارتمان های مسکن مهر با قیمت ساخت متری ۳۰۰ هزار تومان را ندارند و زیر بار وام و تسهیلات آن کمر خم کرده اند در تهران و شهر های بزرگ کشور ساختمان هایی قد علم می کنند که جز حسرت و آه برای قشر فرو دست جامعه چیزی ندارند. ساختمان هایی که با نام مجتمع و برج برای نو ثروتمندان ومتمولینی ساخته می شوند که ثروت و یا علاقه داشتن ویلاهای چند صد میلیاردی را ندارند اما خواهان کاخ هایی مجلل هستند با امکانات هتل های ۵ ستاره .ساختمان هایی که با سرمایه های نجومی شرکت های متمول ساخته می شوند و چند صد میلیارد تومان نقدینگی را درمدتی کوتاه جمع آوری می کند و در نهایت محل سکنای کسانی می شود که به سبک پادشاهان زندگی می خواهند و خواهان اقتصادی پر از شکاف طبقاتی هستند. اقتصادی که در آن فردی برای اخذ وام ۲۰ میلیون تومانی مسکن وافزایش ۵ میلیون تومانی آن شاد وغمگین می شود اما در سوی دیگر،فردی در یک متر خانه تجملی خود، سقف آرزوهای یک خواهان مسکن مهر و ….را ناچیز می بیند!ثروتمندان این چنینی در این اقتصاد به دنبال نوع چیدمان چند صد میلیونی طراحی داخلی خانه های میلیاردی خود هستند و خبر ندارند که ۵ میلیون تومان افزایش وام مسکن چه زمانی خبر رسانی شد و چه وقت،لغو شد!به هر سو،فارغ از این مباحث عدالت گسترانه که دولت نهم و دهم سالها ادعای آن را داشتند باید به واقعیت ها پرداخت و دید در این دولت اقتصاد به کدامین سمت رفت و چه رخ داده است. باید این روزها را دید؛نگاهی به آگهی ها کرد و دید دراین خصوص طی ماه های اخیر چه نوع از مسکن به فروش می رسد و سطح تجمل گرایی تا کجا بالا رفته است.
مشتی از خروار مسکن های تجملی

با مروری برفایل های ثبت شده درمعاملات املاک تهران می توان دید که ارقام بسیار بزرگ شده اند و درمحدوده هایی از تهران حتی قیمت املاک تا ۱۵ و ۲۰ میلیون تومان هم معامله واقعی می شود. نمونه این موضوع که این روزها تبلیغات گسترده ای درخصوص آن انجام شده و درفضای اینترنتی عکسها ومشخصات تجملی اش ارسال می شود مجتمعی در محدوده کامرانیه تهران است که در زمینی به مساحت ۷۰۰۰ مترمربع با ۴۷۰۰۰ مترمربع زیربناساخته شده است.این برج که گفته می شود توسط شرکتی خصوصی ساخته شده است شامل ۳۲۰۰۰ مترمربع مساحت مفید واحدهای مسکونی است که ۱۰۰۰ مترمربع واحدهای تجاری و۱۴۰۰۰ مترمربع فضاهای تفریحی و مشاعات دارد و با قیمت میانگین دست کم ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش مسکونی اش ارزش فروش دارد.

حال اینکه این اعداد و ارقام از چه راه هایی کسب شده و خریداران چنین واحد هایی از چه قشر و چه محل درآمدی هستند بحث این گزارش نیست اما در خلال مرور اعداد وارقمی که درادامه می آید به این نکته توجه داشته باشید که به واقع قشر متوسط و ضعیف جامعه در مقابل چنین تجمل گرایی هایی چه احساسی دارد.قیمت پایه متری ۱۲ و نیم میلیون تومان این مجتمع شامل ۶۵ واحد مسکونی در ۱۵طبقه است که در طبقات اول تا پنجم واحدهای ۳۵۰ الی ۴۰۰متری قرارگرفته اند.در تبلیغات اینترنتی این ساختمان قیمت دقیقی وجود ندارد. بر همین اساس پیگیری ها نشان داد که قیمت پایه این آپارتمان ها ۱۲۵ میلیون ریال است و در هر طبقه ۲ درصد به این قیمت پایه افزوده می شود؛۱۵ طبقه مسکونی و یک طبقه تجاری این مجتمع ۳ طبقه پارکینگ دارد و امکانات کامل در واحد های مبله به نمایش در آمده است.واحدهای تجملی و فوق گران به نمایش در آمده در تبلیغات اینترنتی این مجتمع که توسط یک شرکت مهندسی ارائه شده،هم اکنون قیمت ندارد و مشتریان در صورت درخواست امکانات مشابه باید قیمت روز و نمونه ای را موردی درخواست کنند تا واحدهای درخواستی تجهیز شوند.هزینه های این بخش مازارد بر قیمت فعلی خرید خواهد بود.بر اساس این گزارش،درهرطبقه ۶ واحد با چهار تییپ متقاوت معماری وجود دارد و دو واحد ۶۰۰متری و دو واحد ۴۰۰متری در طبقات ۶تا ۱۳ قرار گرفته اند که واحدهای ۶۰۰متری دارای دو تیپ متفاوت و واحدهای ۴۰۰متری نیز دارای دو تیپ متفاوت نقشه معماری هستند.
میانگین آپارتمان ها ۷ میلیارد تومان

بدین صورت و با قیمت پایه اعلامی از سوی عرضه کنندگان این ملک باید به این نکته توجه داشت که با قیمت طبقه اول ۱۲۵ میلیون ریال ودر نظر گرفتن واحد های ۴۰۰ متری این مجتمع ،کمترین قیمت ۵۰ میلیارد ریال است تا صاحب یکی از آپارتمان های این ساختمان شوید!قیمت واحد های ۶۰۰ متری در کمترین قیمت طبقات این مجتمع هم رقمی بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال است.پیگیری ها نشان می دهد ،قیمت آپارتمان های این مجتمع با احتساب افزایش دو درصدی قیمت در هر طبقه نیز در طبقه دوم به متری ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در هر متر مربع و در طبقه سوم به ۱۳ میلیون تومان و تا طبقه پانزدهم به ۱۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان افزایش می یابد.بر این اساس در شرایطی که درطبقات ۱۴ و ۱۵ این برج دو واحد پنت هاوس ۹۲۶متری درهر طبقه و یک واحد پنتهاوس ۱۴۰۰متری دوبلکس قرار گرفته اند بالاترین قیمت ها در این برج برای پنت هاوس ۹۲۶ متری به ۱۵۰ میلیارد ریال ودردوبلکس طبقه ۱۵ به قیمت تمام شده ۲۲۶ میلیارد ریال یا حدود ۲۳ میلیارد تومان می رسد!نکته جالب در این برج آن است که اگر رقم جابه جا شده در تعداد واحد ها را میانگین بگیریم با قیمت میانگین متری ۱۴ میلیون تومان برای واحد های این برج و میانگین متراژ ۵۰۰ متری برای واحد های این برج به عدد میانگین ۷ میلیارد تومانی خواهیم رسید که نشان از ارقامی نجومی در خرید وفروش های ملک در تهران دارد.
۲۲۰ میلیون تومان پورسانت معاملات احتمالی

جالبتر اینکه اگر ارقام مذکور را به صورت میانگین در نظر بگیریم ، املاک معامله کننده این واحدها در قانونی ترین شرایط می توانند دست کم در معامله واحد های این برج عددی بین ۳۵ تا ۷۰ میلیون تومان از طرفین معامله خواهد بود که اگر با ۱ درصد معامله حساب شود تا ۱۴۰ میلیون تومان هم برای معاملات املاکی ها سود آور خواهد بود.حال آنکه اگر رقم پورسانت املاکی ها برای پنت هاوس را بخواهیم محاسبه کنیم ،رقمی بین ۱۱۰ تا ۲۲۰ میلیون تومان خواهد بود.
عدالت و ایمنی جان انسان ها

بد نیست در خصوص این برج بدانید که ۶۵ واحد مسکونی فضای تفریحی و مشاعات، ۷ دستگاه آسانسور،سه راه پله مجزا ،سالن برگزاری همایش های مرتبط با مدیریت برج و سالن اجتماعات بخشی از مشخصات جانبی است.سالن سینمای سه بعدی با سیستم صوتی دالبی ساراند،سالن بیلیارد با میز اسنوکر،دو فضای مجزا با مساحت بالغ بر ۵۰۰متر مربع جهت استخر،سالن Gym با دستگاه های ورزشی ، کنترلرهای هوشمند ABB با امکان تنظیم دما، نور،صدا یا موسیقی از دیگر امکانات موجود است.در آشپزخانه واحدهای مسکونی از تجهیزات اجاق گاز، فر،مایکروفر، کافی میکر وماشین ظرفشویی از برند آلمانی ، یخچال و فریزر آلمانی استفاده شده و آئین نامه ۲۸۰۰ ایران و استاندارد ISO 9001 در طراحی و ساخت برج مسکونی کسب شده است.این سازه تا ۶/۸ درجه در مقیاس ریشتر در برابر زلزله مقام شده و انسان را به یاد مقاومت مسکن های مهر می اندازد که مقرر است تا ۷ ریشتر مقاوم باشند.اینگونه است که در می یابیم حتی جان انسان ها نیز به نسبت ثروتشان ایمن است و عدالت در تیر اهن و مقاومت ساختمان ها نیز با قیاس دارایی صاحبانشان سنجیده می شود؛هر چند که در نهایت مسکن های مهر در شرایطی که راه ارتباطی مناسبی ندارند و بعضا بدون امکاناتی نظیر گاز و آب و… هم تحویل داده می شود.


 

عكسهايي از رومـا رزیـدنس، قصـری رویـایی در کامرانیـه تـهران
مجتمع روما رزیدنس در زمینی با مساحتی بالغ بر 7000 مترمربع در خیابان کامرانیه شمالی، واقع گردیده است. این مجتمع با 47000 متر مربع زیربنا شامل 32000 مترمربع مساحت مفید واحدهای مسکونی، 1000 مترمربع واحدهای تجاری و 14000 مترمربع فضاهای تفریحی و مشاعات می باشد که به بهترین نحو سرانه مکانهای تفریحی و مشاعات را به ازای هر مترمربع از واحد مسکونی برای ساکنین در نظر گرفته است. روما رزیدنس شامل 65 واحد مسکونی در 15طبقه است که محیط کلیه طبقات مسکونی به صورت چلیپا طراحی شده تا تمامی واحدها از نور مناسب برخوردار شوند.
این برج مجلل دارای اتاق های پذیرایی، سالن ها و لابی شیک، سینمای سه بعدی با سیستم صوتی دالبی، سالن بیلیارد، سالن ورزش و بدن سازی با دستگاه های متناسب سازی روز دنیا و تجهیزات درخور سنین مختلف می باشد. جهت دسترسی به 65 واحد مسکونی، فضای تفریحی و مشاعات، 7 دستگاه آسانسور از محصولات شرکت OTIS پیش بینی گردیده که طراحی داخلی آن با کمک متخصصین پروژه به فضایی بی نظیر تبدیل گردیده است. شایان ذکر است فضای برج دارای سه راه پله مجزا بوده و دارای 3 طبقه زیرزمین و یک طبقه همکف با محیطی مستطیل شکل است که دربرگیرنده کلیه پارکینگها، فضاهای تاسیساتی، لابی، مکانهای تفریحی، سالن اجتماعات، بلوکهای تجاری و سایر مشاعات است.
عكسهايي از رومـا رزیـدنس، قصـری رویـایی در کامرانیـه تـهران


کلمات کلیدی  :   برج روما رزیدنس در کامرانیه , روما رزیدنس قیمت , ساکنین برج روما رزیدنس , برج رولکسمعمار روما رزیدنس ,صاحب برج روما رزیدنس , برج رولکس فرمانیه , سازنده روما رزیدنس  , سازنده روما رزیدنس کامرانیه


 مشخصات کامل برج

روما رزیدنس در زمینی با مساحتی بالغ بر ۷۰۰۰ مترمربع در تهران خیابان کامرانیه شمالی واقع گردیده است. این مجتمع با ۴۷۰۰۰ متر مربع زیربنا شامل ۳۲۰۰۰ مترمربع مساحت مفید واحدهای مسکونی، ۱۰۰۰مترمربع واحدهای تجاری و ۱۴۰۰۰ مترمربع فضاهای تفریحی و مشاعات می باشد که به بهترین نحو سرانه مکانهای تفریحی و مشاعات را به ازای هر مترمربع از واحد مسکونی برای ساکنین در نظر گرفته است…

روما رزیدنس شامل ۶۵ واحد مسکونی در ۱۵طبقه است که محیط کلیه طبقات مسکونی به صورت چلیپا طراحی شده تا تمامی واحدها از نور مناسب برخوردار شوند. همچنین شی طبیعی زمین پروژه روما کمک شایانی به چشم انداز واحدها کرده است. به صورت که حتی طبقه اول ساختمان نیز از چشم انداز بی نظیر برخوردار است

برج روما رزیدنس دارای ۳ طبقه زیرزمین و یک طبقه همکف با محیطی مستطیل شکل است که دربرگیرنده کلیه پارکینگها، فضاهای تاسیساتی، لابی، مکانهای تفریحی ، سالن اجتماعات ، بلوکهای تجاری و سایر مشاعات است.کارفرما و متخصصین اجاری برج روما با تخصیص مساحت قابل توجهی از زیربنای برج به امکانات رفاهی، نهایت تلاش خود را برای آرامش و رفاه ساکنین برج روما انجام داده اند.ورودی برج روما با فضایی بسیار رویایی به لابی مجتمع اختصاص داده شده است تا پذیرای ساکنین و میهمانان این مجموعه باشد
ویژگی های معماری
برج مسکونی روما رزیدنس شامل 65 واحد مسکونی در 15طبقه است . همچنین  3 طبقه زیرزمین و همکف دربرگیرنده کلیه پارکینگها، فضاهای تاسیساتی، لابی، مکانهای تفریحی ، سالن اجتماعات، بلوکهای تجاری و سایر مشاعات است.کارفرما و طراحان برج روما با تخصیص مساحت قابل توجهی از زیربنای برج به امکانات رفاهی، نهایت تلاش خود را برای آرامش و رفاه ساکنین برج روما انجام داده اند.ورودی اصلی برج مسکونی روما رزیدنس و واحدهای تجاری در خیابان کامرانیه تعبیه شده است . و باهدف سهولت درعبور و مرور خودروهای ساکنین، ورودی پارکینگ در خیابان شیبانی تعبیه شده است.
درطبقات اول تا پنجم٬ واحدهایی با متراژ 350  الی 400 متری طراحی شده است که در هر طبقه 6 واحد با چهار تییپ متقاوت معماری وجود دارد. در طبقات ششم تا سیزدهم به تعداد دو واحد 600متری و دو واحد 400متری٬در طبقات چهاردهم و پانزدهم نیز دو واحد پنت هوس 926متری درهر طبقه و یک واحد پنت هاوس 1400متری دوبلکس قرار گرفته اند. همچنین کنترلرهای هوشمند ABB با امکان تنظیم دما، نور،صدا یا موسیقی کمک شایان به دلنشین شدن فضای داخلی واحدهای مسکونی می کند.

در طراحی نمای برج روما رزیدنس از سبک نئوکلاسیک نیز بهره گرفته شده است. البته به دلیل استفاده از سنتوری دوران یونان و قوس سبک رومی  می توان نام  این سبک را نئوکلاسیک التقاطی گذاشت.

اتاق پذیرایی با چشم اندازی بسیار زیبا به نمای بیرونی و جانمایی کم نظیر مبلمان لوکس و سایر امکانات لازم، محیطی دلپذیر را برای ساکنین به همراه خواهد داشت.

سازه ساختمان تا 6/8 درجه در مقیاس ریشتر در برابر زلزله مقام می باشد. این ویژگی منحصر به فرد در بین برج های مسکونی ایران با بهره گیری از آئین نامه 2800 ایران به دست آمده است، استاندارد ISO 9001 در طراحی و ساخت برج مسکونی و استاندرهای لازم از سازمان نظام مهندسی نیز با همین هدف به دست آورده شده است.سازه برج از نوع فلزی و ساخت آن با استفاده از ورق های فولاد کاوین با ضخامت 55میلی متر با اتصالات پیچ و مهره ساخته شده و آزمایش کنترل کیفیت جوش و بتن در تمامی مراحل به انجام رسیده است.

امکانات و خدماتجهت تنظیم قرارهای ساکنین و برگزاری همایش های مرتبط با مدیریت برج روما و همچین میهمانی ها فضای بی نظیری در طبقه همکف به سالن اجتماعات اختصاص یافته است.

سالن بیلیارد با میزاسنوکر تازه ترین تجارب و زیباترین خاطره ها را در محیطی آرامش بخش برای شما به همراه خواهد داشت.
استخر ، سونا و جکوزی بسیار شیک و مجلل
سالن ایروبیک و بدنسازی
پلان هاطراحی پلان های برج مسکونی تجاری روما رزیدنس به صورت چلیپایی ( صلیبی شکل) می باشد تا موقعیت قرارگیری تمامی واحدها به گونه ای باشد که از نور کافی و لازم برخوردار شوند.این برج شامل سه راه پله مجزا در مرکز پلان میباشد.
موقعیت جغرافیایی روما رزیدنس در یکی از بهترین مناطق مسکونی شمال تهران٬ خیابان کامرانیه شمالی، ، قرارگرفته است. دسترسی های این برج به خیابان کامرانیه و خیابان شیبانی میباشد.


برج روما رزيدنس ، قصری مجلل و مدرن در شمال تهران

در طبقات اول تا پنجم واحدهای 350 الی 400 متری قرارگرفته که در هر طبقه 6 واحد با چهار تیپ متقاوت معماری وجود دارد. همچنین دو واحد 600 متری و دو واحد 400 متری در طبقات 6 تا 13 قرار گرفته اند که واحدهای 600 متری دارای دو تیپ متفاوت و واحدهای 400 متری نیز دارای دو تیپ متفاوت نقشه معماری هستند. در طبقات 14 و 15 نیز دو واحد پنت هوس 926 متری درهر طبقه و یک واحد پنت هاوس 1400 متری دوبلکس قرار گرفته اند.
در طبقات اول تا پنجم برج روما رزيدنس 4 تیپ متفاوت معماری وجود دارند. واحدهای شمال غربی و جنوب غربی دارای پلان معماری مشابه اما بصورت آینه ایی هستند. همچنین واحدهای شمالی شرقی و جنوبی شرقی نیز به همین صورت طراحی گردیده اند. ضمناً واحدهای شمالی و جنوی نیز دارای دو تیپ متفاوت معماری هستند.
در واحدهای 350 متری، 3 اتاق خواب و یک Master bedroom لحاظ شده که تمامی اتاق ها دارای سرویس بهداشتی هستند. اتاق ها به گونه ای طراحی شده اند که چیدمان متنوعی را میتوان برای آنها در نظر گرفت . این واحدها آرامش و زیبایی و چشم اندازهای بی نظیر ویژگی های منحصر به فردی هستند که در کلیه فضاها حس می شوند. همچنین کنترلرهای هوشمند ABB با امکان تنظیم دما، نور،صدا یا موسیقی کمک شایان به دلنشین شدن فضای خانه می کند.
اتاق پذیرایی با چشم اندازی بسیار زیبا و جانمایی کم نظیر مبلمان و سایر امکانات لازم، محیطی دلپذیر را برای مهمانان شما به همراه خواهد داشت.
در آشپزخانه واحدهای مسکونی برج روما از مدرن ترین تجهیزات از جمله: اجاق گاز، فر،مایکروفر، کافی میکر و ماشین ظرفشویی از برند Miele آلمان و همچین یخچال و فریزر از برند NEFF آلمان استفاده شده است.
طرای داخلی Master Bedroom در این واحد رویایی و خاطره انگیر است . همچنین یک اتاق برای کودک، یک اتاق کار و یک اتاق خواب برای مهمان طراحی شده تا تمای ظرفیت های این اتاق ها برای متقاضیان مشخص شود.
در طبقات 6 تا13 برج روما رزيدنس، 4 واحد با چهار نقشه متفاوت در هر طبقه موجود است که دو واحد حدوداً 600متری شرقی و غربی و دو واحد حدوداً 400متری شمالی و جنوبی را شامل می شود.
واحدهای 600 متری مجموعه رومارزیدنس سه اتاق خواب، یک Master Bedroom و یک سوئیت با امکان چیدمان های متفاوت، دو آشپزخانه چرب و معمولی، TV Room، سالن پذیرایی سالن غذاخوری و تراسهایی با چشم انداز کم نظیر تهران تجاربی خاطره انگیر را برای شما به همراه دارد که بدون اغراق میتوان ادعا کرد در هیچ کجای تهران امکان تکرارا آن وجودندارد.
در فضایی که برای پذیرایی در واحدهای 600متری در نظر گرفته شده است، فضاهای گوناگونی طراحی شده تا نیازهای متنوع میهمانان شما را با سلائق مختلف برآورده سازد.
در واحدهای 600متری آشپزخانه مشرف به TV Room است که این خاصیت باعث به وجودآمدن محیطی خصوصی برای ساکنین واحدها شده است.
اتاق های خواب واحدهای 600متری نیز دارای سرویس مجزا و مجهز هستند. همچنین در این واحدهای یک سوئیت با در مستقل جهت چیدمان متفاوت طراحی گردیده است.
پنت هاوس 1400متری به صورت دوبلکس در طبقات 14 و 15 قرار گرفته است که در طبقه چهاردهم Master Bedroom ، یک سوئیت مستقل با درب مجزا، آشپزخانه، سالن غذاخوری، TV Room و فضای سبز قرار گرفته است. 4 اتاق خواب دیگر به همراه سایر فضای پذیرایی، در طبقه 15 جانمایی شده است. همچنین در پنت هاوس های 926متری، پنج اتاق خواب، سالن غذاخوری و دو سالن پذیرایی پیش بینی گردیده است که در هر کجای آن تا اعماق کلان شهر تهران را میتوان مشاهده کرد. همچنی برای رفاه حال ساکنین پنت هاوس ها، آسانسورهای اختصاصی پیش بینی شده است.
درمحوطه برج روما که از یک به خیابان شیبانی و از سوی دیگر به خیابان کامرانیه مشرف است، تیمی از مجرب ترین طراحی و محوطه سازان ایران فضای سبزی چشمگیر را طراحی کرده اند. با این امید که اجرای بی نقص آن برای ساکنین برج روما رزيدنس روحیه بخش باشد.
تیم طراحان روما رزیدنس به گونه ای دیگر نیز به امنیت خاطر شما اندیشیده اند، آنها سازه ساختمان را تا 6/8 درجه در مقیاس ریشتر در برابر زلزله مقام کرده اند. این ویژگی منحصر به فرد در بین برج های مسکونی ایران با بهره گیری از آئین نامه 2800 ایران به دست آمده است، استاندارد ISO 9001 در طراحی و ساخت برج مسکونی و استاندرهای لازم از سازمان نظام مهندسی نیز با همین هدف به دست آورده شده است.
ساخت فلزی برج با استفاده از ورق های فولاد کاوین با ضخامت 55میلی متر با اتصالات پیچ و مهره ساخته شده و آزمایش کنترل کیفیت جوش و بتن در تمای مراحل به انجام رسیده است.

 

 

WhatsApp us