درخت باران , چوب درخت باران

این درخت از آمریکای مرکزی و جنوبی سرچشمه گرفته است , اما به طور گسترده ای در جنوب و جنوب شرقی آسیا و همچنین جزایر اقیانوس آرام از جمله هاوایی رشد و منتشر می شود .

این درخت دارای سایبان پهن و دارای تاج بزرگ و متقارن شکل است. درخت باران بسیار سریع رشد می کند و دامنه اکولوژیکی بسیار گسترده ای دارد ، تقریباً با تمام آب و هوا سازگار است: از آبهای بسیار سخت گرفته تا میانه ها و تپه ها. بنابراین ، برای اکثر انواع خاک مناسب است.

تاج این درخت به طور معمول به ارتفاع 15-25 متر (49-82 پا) و قطر 30 متر (98 پا) می رسد. درختان بسیار بزرگ ممکن است به 50-60 متر (160-195 پا) برسد. این گیاه اغلب به دلیل سایه زنی ، درختان چشم انداز و به دلیل داشتن سایبان سریع ، زیبایی و گستردگی استفاده می شود و به سختی طوفان می‌تواند این درخت را دچار صدمه کند .

تنه این درخت ها معمولاً دارای یک تنه کوتاه و باریک به قطر در حدود 1-2 متر (3-6.5 فوت) به قطر در ارتفاع (قطر درخت اندازه گیری شده در 1.37 متر ، 4.5 فوت بالاتر از سطح زمین) است ، اما تنه می تواند 2-3 متر برسد (6.5-10 فوت) dbh در موارد استثنایی. در شرایط کاشت متراکم ، درختان ممکن است ارتفاع بیشتر (تا 40 متر ، 130 فوت) با قطر تاج باریک تر از زمان کاشت در فضای آزاد داشته باشند.

چوب درخت باران

وزن آن متوسط ​​است ، خیلی سنگین نیست. چوب دارای قلب ( درون چوب ) قهوه ای مایل به طلایی تا قهوه ای تیره است ، در حالی که چوب بیرونی درخت زرد کمرنگ ، و بسیار آسان است که از مغز چوب متمایز شود. چوب بسیار پایدار و بادوام است ، تاب نمی خورد ، در برابر آفات و حمله حشرات مقاوم است. به خصوص این چوب دارای دانه بندی مستقیم ، موج دار و چشم نواز است و به راحتی با چوبهای دیگر مخلوط نمی شود.

البته شباهت بی‌نظیر به گردو ایران دارد .

درخت باران

(نام علمی: Samanea saman) نام یک گونه از تیره باقلاییان است. منبع ویکی پدیا
آرایه‌شناسی
فرمانرو: گیاهان
راسته: باقلاسانان
تیره: باقلاییان
سرده: البیزیا
Species: A. saman
نام علمی
Albizia saman

این درخت نه تنها برای سایه ، بلکه از نظر اقتصادی برای صنعت چوب مفید است . همچنین در بسیاری از زمینه های صنعت چوب مورد استفاده قرار می گیرند: چوب مورد استفاده در ساخت مبلمان چوبی ، موزائیک های چوبی کفپوش و پارکت ، حکاکی در صنایع دستی برای گردشگران.

درخت باران با نام های / Samanea Saman / میوه و برگ آن Monkey Pod دارای 12 تا 18٪ پروتئین هستند ، و این ماده را به عنوان منبع تغذیه ای خوبی برای گاوها تبدیل شده است .

اسلب چوب درخت باران

چوب درخت باران ( Samanea Saman , سامانه سامان ) تخته های چوبی Monkey Pod به طور گسترده برای میزهای اتاق نشیمن ، صفحه کابینت آشپزخانه ها ، رستوران ها و دفاتر استفاده می شود. قیمت آن از متوسط ​​تا زیاد است. البته این چوب فقط بصورت فینگر در ایران موجود است .

فینگر جوینت چیست


Samanea saman که گاهی اوقات به عنوان درخت باران نیز شناخته می شود ، گونه ای از درختان گلدار در خانواده باقلاییان، Fabaceae است ، اکنون در کلمه Mimosoid و بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است. طیف وسیعی از آن از مکزیک جنوب به پرو و برزیل ، گسترده شده است به طور گسترده ای در مناطق جنوبی و آسیای جنوب شرقی ، و همچنین در جزایر اقیانوس آرام ، از جمله هاوایی وجود دارد . نامهای رایج شامل سامان ، درخت باران و میمون پد (همچنین در زیر مشاهده می شود ). این است که اغلب در جنس Samanea قرار داده که توسط نویسندگان دیگر هنوز در رده بندی البیزیا به طور کامل دیده می شود .

گالری تصاویر درخت باران و انواع اسلب چوب درخت باران :

WhatsApp us