چگونه چوب را با پشم و سرکه رنگ کنید

منبع : آموزش ساخت رنگ

آموزش رنگ کاری با چای و قهوه

آموزش رنگ کاری با چای و قهوه

آموزش رنگ کاری با چای و قهوه

آموزش رنگ کاری با چای و قهوه

آموزش رنگ کاری با چای و قهوه

آموزش رنگ کاری با چای و قهوه

آموزش رنگ کاری با چای و قهوه

آموزش رنگ کاری با چای و قهوه

آیا می دانستید که شما به راحتی می توانید با اقلامی که در صندوق و زیر سینک خود داشته اید، مبلمان را رنگ کنید؟ با استفاده از شیمی آشپزخانه کوچک، شما می توانید لکه های طبیعی را برای پروژه های مختلف دکور DIY برای خانه خود استفاده کنید. با این سرکه و ترکه های پشم فولادی، در نیمی از زمان، یک نگاه رنگی و فرسوده را بدون دود می کنید. شما حتی می توانید ساده ترین قطعات Ikea را به مبلمان زیبا در سالن تبدیل کنید.

چگونه چوب را با پشم و سرکه رنگ کنید

چگونه چوب را با پشم و سرکه رنگ کنید

آموزش رنگ کاری با چای و قهوه

آموزش رنگ کاری با چای و قهوه

چیزهایی که شما نیاز دارید
قاشق چای سیاه (3) یا یک فنجان قهوه با کیفیت عالی فولاد پشم طبیعی قلم مو طبیعی   100 کیلوگرم پوست کاغذی قراضه قطعه چوب موم

هر دو قهوه و چای حاوی تانن هستند، که در هنگام استفاده از چوب به رنگ چوب تغییر رنگ می دهند. انواع مختلف چوب حاوی سطوح مختلف تانن است و به طور متفاوت به محلول پاسخ می دهند، بنابراین با مواد خود را آزمایش کنید تا ترکیب مناسب را با توجه به سلیقه خود پیدا کنید. کاج سفید مورد استفاده در این پروژه سطوح پایین تانن است، بنابراین استفاده از قهوه یا چای “سطح تانن افزایش می یابد” و رنگ خاکستری عمیق را به وجود می آورد.

چگونه چوب را با پشم و سرکه رنگ کنید
مرحله 1: محلول ضدعفوني كنيد
دو پشم فولادی با کیفیت خوب را در یک شیشه شیشه پاک کنید و سرکه سفید را پر کنید. پس از استراحت 24 ساعت، محلول واکنش پذیر خواهد بود و هنگامی که با قهوه یا چای مخلوط می شود، یک نقطه روشن ایجاد شود. هرچه دیگر صبر کنید، رنگ قوی تر خواهد بود. راه حل در این مثال 72 ساعت بود.

چگونه چوب را با پشم و سرکه رنگ کنید
مرحله 2: مبلمان پیش ساخته مبلمان چوبی برای رنگ آمیزی
اگر شما از یک قطعه جدید و ناتمام مبلمان استفاده کنید، ماسه سبک با سایز 100 گرادیان به طور صاف سطوح صاف. تمام گرد و غبار را با یک پارچه پاک کنید. اگر با استفاده از این تکنیک مجددا به پایان رسید مبلمان شما در حال حاضر خود، مقیاس مبلمان هر رنگ یا مهر و موم به طوری که رنگ می تواند نفوذ به چوب. هر کشوی کشو یا سایر سخت افزارهای تزئینی را حذف کنید و در حین رنگرز کردن آنها را در جای امن قرار دهید.

چگونه چوب را با پشم و سرکه رنگ کنید
مرحله 3: چای یا قهوه بپاشید و رنگ را آزمایش کنید
هنگامی که شما آماده شروع به خشک شدن چوب خود هستید، یک ظرف بزرگ قهوه یا چای را در 3-4 لیوان آب بجوشانید. بگذارید مایع قبل از انتقال به یک شیشه یا ظرف است که شما به راحتی می توانید شیب یک برس خنک شود. قبل از رنگ آمیزی مبلمان خود را، آزمایشی را روی یک تکه تکه از چوب برای تست رنگ. قلم مو را بر روی قهوه یا چای در همان جهت به عنوان الیاف چوب. هنگامی که مایع است توسط چوب جذب شده است، با استفاده از یک برس تمیز به درخواست سرکه و پشم فولاد راه حل و در تغییر رنگ درست قبل از چشم خود را نگاه کنید!

چگونه چوب را با پشم و سرکه رنگ کنید
مرحله 4: راه حل های رنگی را برای مبلمان اعمال کنید
در یک زمان بر روی یک سطح از مبلمان خود کار کنید، با قهوه یا چای مسواک بزنید و به همان نسبت با الیاف چوب و با استفاده از پشم فولادی و سرکه استفاده کنید. هنگامی که تمام قطعه را نقاشی کرده اید، می توانید کتهای اضافی برای رسیدن به یک رنگ عمیق تر پیدا کنید. پس از خشک شدن چوب، از یک قطعه کاغذی 100 گرمی برای خشک کردن مناطق و لبه های شن و ماسه استفاده کنید تا ظاهر آب و هوایی را بهبود ببخشید و مناطقی را مخلوط کنید که سکته قلم مو بیش از حد مشهود است.

چگونه چوب را با پشم و سرکه رنگ کنید
مرحله 5: مهر و موم با موم
حفاظت از سطح رنگ از رطوبت و استفاده روزانه با استفاده از موم روشن به چوب. ابتدا تمام گرد و غبار سمی یا آوار را خالی کنید و سپس روی موم روشن مبلمان با یک قلم مو پاک کنید. قبل از استفاده از مبلمان خود، دستورالعمل های تولید کننده را برای زمان خشک کردن دنبال کنید.

چگونه چوب را با پشم و سرکه رنگ کنید
مرحله 6: نصب سخت افزار جدید
جایگزین سختافزارهایی که برای رنگ کردن مبلمان برداشته شده یا اضافه کردن کشوهای کشویی جدید برای تکمیل نمودن ظاهر کنید. سعی کنید جوایز برچسب برنجی را نصب کنید تا یک عنصر طراحی صنعتی را اضافه کنید و در عین حال باز شدن جعبه آسان تر شوید!

چگونه چوب را با پشم و سرکه رنگ کنید
گام 7: سبک مبلمان خود را به پایان برسانید
چند گیاه را اضافه کنید، بخش دوم همه چیز را جمع کنید و دیگر کتاب های ضبط شده. من مجموعه ای مناسب از جداول جانبی را برای ایجاد جداول همپوشانی کنار هم قرار دادم تا طراحی، لوسیون و الکترونیک را به شیوه ای قرار دهم.

چگونه چوب را با پشم و سرکه رنگ کنید

چگونه چوب را با پشم و سرکه رنگ کنید
این جداول طرفداران آب و هوایی، کاملا با دکور اتاق خواب من، کاملا متفاوت است.

چگونه چوب را با پشم و سرکه رنگ کنید
چه رنگی برای استفاده از این پشم فولادی ساده و سرکه استفاده می کنید؟ به ما در نظرات زیر توجه کنید

 

رنگ آمیزی وسایل چوبی با سیم ظرفشویی و سرکه!
تاریخ انتشار : ۷ مهر ۱۳۹۷
رنگ آمیزی وسایل چوبی با اسپری رنگ و یا رزین از جمله راه حل هایی است که برای تغییر چهره ی لوازم چوبی مورد استفاده قرار می گیرد، اما امروز در این مطلب قصد داریم شما را با روشی جالب و متفاوت برای رنگ کردن چوب با شما در میان بگذاریم.
تعمیرات منزل: هیچ وقت فکرش را هم نمی کردید که می توانید با وسایلی که زیر سینک ظرفشویی دارید، یک میز چوبی رو رنگ کنید! با ما همراه باشید تا شما را با این واکنش شیمیایی و رنگ اعجاب انگیز برای رنگ آمیزی وسایل چوبی و رنگ کردن چوب رنگ شده بیشتر آشنا کنیم.

لوازم مورد نیاز برای رنگ آمیزی وسایل چوبی
یک وسیله چوبی (ترجیحاً خام و رنگ نشده)
2 عدد سیم ظرفشویی
2 عدد ظرف شیشه ای در دار
سرکه سفید
3 عدد چای کیسه ای یا 1 فنجان قهوه
2 عدد قلم مو رنگ
کاغد سمباده
یک تکه چوب غیر قابل استفاده
واکس مخصوص مبلمان
پارچه تمیز

قهوه و چای هر دو دارای تانن هستند. تانن به خودی خود دارای رنگ است و همین خاصیت این دو ماده است که در ترکیب با سرکه واکنش نشان داده و رنگ طبیعی ایجاد می کند.
مطمئناً رنگ طبیعی حاصل از این واکنش شیمیایی روی هر چوب رنگ دهی متفاوتی خواهد داشت. پس قبل از انجام هر کاری برای دستیابی به رنگ دلخواهتان حتماً آن را روی قسمتی از وسیله مورد نظرتان امتحان کنید.ما در اینجا از چوب درخت کاج سفید استفاده کردیم که روی این چوب به رنگ طوسی تیره در آمد.

*نکته ای از ihome : تانن ماده‌ای است که در عصارهٔ بسیاری از گیاهان وجود دارد. معمولاً آن را از پوست بلوط به دست می‌آورند. ولی علاوه بر بلوط گیاهان دیگری نیز مانند سماق، چای، سیب و به نارس، برگ گردو و بارهنگ نیز دارای تانن هستند. از گیاهانی که دارای این ماده هستند در صنعت چرم سازی نیز استفاده می‌شود.

مرحله مقدماتی رنگ کردن وسایل چوبی
دو عدد سیم ظرفشویی را درون یک ظرف شیشه ای قرار داده و روی آن را با سرکه پر کنید. حداقل زمان استراحت برای واکنش این دو ماده به یکدیگر 24 ساعت است اما ما در اینجا برای دستیابی به رنگ تیره تر به مدت 72 ساعت به ظرف استراحت دادیم.

آماده سازی وسیله چوبی برای رنگ کردن
برای رنگ کردن وسایل چوبی در خانه اگر میزتان خام و رنگ نشده است، با کاغذ سمباده 100 آن را سمباده کاری کنید. این مرحله فقط جهت غبار زدایی انجام می شود.

تست رنگ وسایل چوبی

هم زمان با انجام سمباده کاری میز، قهوه یا چای را به همراه 3 تا 4 لیوان آب جوش دم کنید و اجازه دهید تا خنک شود. قبل از رنگ زدن میز برای اطمینان از طیف رنگی آن، روی یک تکه چوب آنرا امتحان کنید. ابتدا قلم مو را درون شیشه قهوه زده و از یک سمت روی چوب بکشید و سپس قلم موی دیگر را درون ظرف سرکه و سیم ظرفشویی کرده و روی چوب بزنید و تغییر رنگ را به چشم ببینید.

رنگ کردن وسایل چوبی
تمامی مراحل رنگ کردن وسایل چوبی در قدم سوم را مجدداً روی میز به طور کامل انجام دهید. اجازه دهید تا کاملاً خشک شود و بعد با کاغذ سمباده روی آن را صاف کنید.

خاتمه رنگ آمیزی وسایل چوبی با واکس چوب
قبل از انجام این کار روی میز را کاملاً از هر گونه گرد و غبار پاک کرده و به وسیله یک پارچه تمیز تمام میز را واکس بزنید.

نصب دستگیره ها و سایر جزییات
در این مرحله با نصب دستگیره یا دیگر ملزومات وسیله مورد نظرتان، ظاهر آن را تکمیل کنید. می توانید دستگیره قبلی را رنگ کرده و یا دستگیره جدید تهیه کنید و آن را نصب کنید.

چیدمان وسیله چوبی در دکوراسیون منزل

WhatsApp us