کلسترول و سلامتی

کلسترول

کلسترول و سلامتی

مقابله ۴۰روزه با رسوب کلسترول

کلسترول به طور طبيعي، در بدن توليد مي شود و بخشي از آن نيز از منابع غذايي مختلف به دست مي آيد. واقعيت اين است که بدن به کلسترول نياز دارد چرا که به عنوان مثال کلسترول براي توليد برخي هورمون ها مانند استروژن و تستوسترون لازم است. علاوه بر آن کلسترول براي توليد ويتامين D، جذب مواد مغذي محلول در چربي مانند ويتامين A، E و K و همچنين توليد و حفظ غشاهاي هم سلول در بدن حياتي است. به همين دليل به طور کامل نبايد از مصرف کلسترول پرهيز کرد.

به گزارش روزنامه خراسان، مشکل زماني رخ مي دهد که ميزان کلسترول در بدن خيلي زياد باشد و با جمع شدن آن در رگ هاي خوني مانع از جريان پيدا کردن خون شود. با ايجاد اين شرايط اکسيژن به برخي از قسمت هاي بدن مانند قلب نمي رسد که اين امر باعث بروز بيماري هاي متعددي مي شود. بنابراين بايد توسط يک متخصص ميزان کلسترول کنترل شود تا مشکلاتي مانند آنژين، حمله قلبي، سکته، فشارخون بالا، بيماري مزمن کليوي و عروق محيطي بروز نکند.

 

به گزارش سايت «Healthnews»،زماني که کلسترول افزايش پيدا مي کند، لازم است که شيوه زندگي و برنامه غذايي تغيير پيدا کند. احتمال دارد که پزشک براي کاهش کلسترول، دارو تجويز کند؛ اما واقعيت اين است که هر نوع دارويي حتي اگر براي رفع سردرد باشد، مي تواند عوارضي داشته باشد. در حالي که داروهاي خانگي اين مشکل را به وجود نمي آورد.

مثل هميشه قبل از شروع هر نوع درمان خانگي، ابتدا با پزشک مشورت کنيد. يکي از آسان ترين درمان ها براي کلسترول بالا و چربي خون، مصرف 40روزه ترکيب 3ماده غذايي است. مواد لازم براي تهيه آن، 4 عدد ليموي متوسط، 4 بوته سير و 3ليتر آب جوشيده است. ابتدا سير را پوست کنيد و کنار بگذاريد. آب جوش را روي ليمو بريزيد تا کاملا ضدعفوني شود. ليمو را از آب جوش در بياوريد و با پوست خرد کنيد و همراه با سير در غذاساز آسياب کنيد.

مواد را در شيشه خالي کنيد و 3ليتر آب به آن اضافه کنيد و در آن را ببنديد و بگذاريد 3 روز در يخچال بماند. پس از 3روز از صافي رد کنيد و مايع را در يخچال قرار دهيد. براي مصرف روزي 3بار و هر بار يک قاشق غذاخوري کافي است. کم کم مي توانيد مقدار آن را اضافه کنيد به طوري که به 3قاشق غذاخوري در هر بار برسد. اين کار را به مدت 40روز ادامه دهيد تا نتيجه بگيريد. نگران بوي سير هم نباشيد زيرا بوي سير شما را آزار نمي دهد. (اگر از داروي خاصي استفاده مي کنيد حتما قبل از مصرف اين دارو با پزشک خود مشورت کنيد.)

 

WhatsApp us