Articles of success in marketing and advertising PDF

موفقیت در بازار کار  بخش اول

بزرگان چگونه موفق شدند ؟

بزرگان چگونه موفق شدند ؟

گرداوری گروه فن و هنر

در این فایل PDF سعی شده تمام نکات درباره موفقیت ، بازاریابی ، تبلیغات و بازاریابی درج شود . از آنجایی که این امر ممکن نبود . خلاصه ای در این قسمت و جزئیات کامل در فایل انتهای مطلب قابل دانلود است .

امیدواریم نظراتو سوالات خود را نیز در ادامه بیان کنید . با تشکر

خلاصه

استعداد و قابلیت شما چیست ؟

با شناخت بیشتر از شخصیت واقعی خود ، از استعدادها و قابلیت های خود آگاه شوید

با رفع کمرویی و آموختن آیین سخن گفتن ، راه گفتگو با دیگران را بر خود هموار سازید

 شادی و شادمانی رابطه تنگاتنگی با میزان موفقیت در زندگی دارد .

انسان با کسب موفقیت به دو پیروزی بزرگ نایل می گردد . هم به لحاظ مادی بی نیاز می شود و هم از نظر روحی و روانی شایستگی خود را به اثبات می رساند .

تعیین هدف

در تعیین اهداف خویش باید از تقلید کورکورانه بپرهیزیم . برای شناخت بهتر اهداف خویش و نیز انتخابی آگاهانه از میان امکانات متعدد ، کاغذی بردارید و در گوشه ای خلوت و آرام بنشینید و کلیه اهدافی را که در سر می پرورانید در آن یادداشت کنید اندیشه ، تفکر ، تمرکز

اندیشه انسان آفریننده است و افکار خلاق در ذهن او جاری اند . برای آن که از این افکار در جهتی درست بهره گیریم باید آنها را آزادانه به ضمیر ناخودآگاه خویش بسپاریم و پس از بررسی های لازم ، فکر پویا و مثبت را از لابلای افکار متفاوت خارج سازیم .

مطالعه

پس از تمرکز و بررسی اهداف نوبت به مطالعه می رسد.  خواندن افکار و سرگذشت بزرگان  به ما در روند دستیابی به هدف صحیح یاری می رساند . با روش الگوبرداری و مدل سازی در وقت و پول شما نیز صرفه جویی می شود .  به طوری که بعدها با آگاهی در مسیری قدم می گذارید که دیگران آن را به خطا رفته اند و برایش خسارت پرداخته اند و سرانجام مطالعه پل ارتباط دهنده مغزهاست .

مشورت

مشاوره عاملی موثر و یاری دهنده در مسیر پیروزی و موفقیت است .  کسی که در امور مهم با خردمندان مشورت کند شریک عقل آنهاست.  مشورت با آدم بدبین بسیار خطرناک است زیرا او جز سیاهی و تباهی و بدبختی چیزی نمی بیند و صرفا افکار بدبینانه خود را به شیوه ای نصیحت گونه به شما منتقل می کند.

هدف

هدفی را انتخاب کنید که ضمن فراهم ساختن رفاه و آسایش به شما خوشی و نشاط بخشد و به دور از چشم و هم چشمی و رقابت باشد. انتخاب هدف نیاز به اندیشه و تفکر دارد .

شانس و اقبال چیست ؟

شانس و اقبال به معنای استفاده به جا از فرصت های پیش آمده و توانایی درک موقعیت های مناسب است.  به نظر فلاسفه با آری گفتن به مشکلات و تلاش و کوشش ، غیرممکن ها ممکن می شود و خواستن ها به توانستن ها بدل می گردد .

کار بزرگ چیست ؟

کار بزرگ وجود ندارد به شرطی که آنرا به کارهای کوچکتر تقسیم کنیم . از انجام کارها هراس به خود راه ندهید  . با انتخاب راه و روش درست و مقاومت و شکیبایی هر کاری امکان پذیر است . همچون ذره بین همه نیرویتان را در یک نقطه متمرکز کنید . آرزوها و اهداف خود را به ضمیر باطن بسپارید تا با دقت روی آن کار کند و نتیجه صحیح را در اختیارتان گذارد.

نقش افکار منفی ، گفته های منفی خود را دنبال و از آنها جلوگیری کنید .

هرگز ذهن خویش را با این افکار که من عوض شدنی نیستم ، این جوری به دنیا آمده ام ، زندگیم با این حرفها تغییر نمی کند و یا وضع من با دیگران فرق دارد آلوده نسازید . اندیشه منفی همواره شما را به نتایج منفی خواهد رساند.

خلاقیت

هیچ گاه برای بروز خلاقیت های درونی دیر نیست و همیشه می توان از صفر آغاز کرد . کار امروز را به فردا نیندازید بلکه در صورت امکان کار فردا را امروز انجام دهید .

با سعی و کوشش مداوم به همه خواسته ها و آرزوهایتان دست می یابید . افکاری چون قسمت نبود یا من سرنوشت دیگری داشتم را از ذهن خود خارج سازید . روش الگوبرداری به ما در رسیدن به اهدافمان یاری می رساند. پس از بررسی و مطالعه هدف مورد نظر بلافاصله دست به اقدام بزنید. اجازه ندهید شکست دلسردتان کند. با تلاش و سخت کوشی بر آن فائق خواهید شد.

عشق و علاقه به هدف در مسیر به ما دلگرمی میدهد .

عشق و علاقه به هدف و آرزوهای دور و دراز پادزهر ترس و اضطراب است .  با پیگیری کارها ، مغز فعال تر و امید موفقیت در شما بارور می شود .

شکست

نظم برای رسیدن به هدف

 

با نظم و ترتیب بخشیدن به اوقات روزانه، علاوه بر آن که به تمام کارهایتان رسیدگی می کنید از زمان های بیکاری خود نیز حداکثر استفاده را می برید. انسانی که آفریننده بولدوزر است باید از مخلوقش قوی تر باشد. برای رسیدن به اهداف بزرگ باید از خوشی های کوچک و گذرا صرف نظر کرد. زیاد کار کردن، در صورتی که انسان به کارش علاقه مند باشد بسیار سودمند است. قبل از آغاز هر کار باید مراحل اجرای آن را مشخص کنیم. با دوباره سنجی برنامه هایتان دست به ابتکارات و ابداعات جدید بزنید و راه حل های آسان تر و عملی تر را جستجو کنید. اگر در استفاده از امکاناتی که زندگی در اختیارمان می گذارد کوتاهی کنیم سزاوار سرزنش هستیم. اشتیاق و تدریج دو شرط اصلی موفقیت است. افکارتان را بر کسب درآمد جدید متمرکز سازید. رویایی فکر نکنید. هرگونه برنامه ریزی باید هماهنگ با امکانات و واقعیات زندگی شما باشد. ایده ها و آرزوهای بالقوه خود را هرچه زودتر به فعل درآورید تا راه خویش را به سوی موفقیت هموار سازید.

برداشتی متفاوت از سایت ravanpajoh.com

بخش دوم

 

موفقیت در بازار کار بخش دوم

نكات حياتي براي كسب و مشاغل كوچك و مغازه ها

صد ايده براي بازاريابي موفق

موفقيت در فروشندگي  خرده فروشي ها

هشت نكته مهم و حياتي براي مشاغل كوچك

مساله مهمي كه هر كسب و كاري با آن سروكار دارد ، معرفي خود به صورت مختصر و مفيد است.

اثربخشي  يك معرفي خوب و جامع اعم از كتبی ، شفاهی ، ويدئويی ، يا ديجيتالی مي تواند به اندازه اولين ملاقات افراد با يكديگر مهم باشد و تصويری ماندگار در ذهن مخاطب ايجاد كند.

برقراري يك ارتباط خوب با مخاطب علاوه بر شرايط مساعد منبع ارسال، گيرنده، وسيله ارسال و محيط انتقال، به صراحت، روشني، وضوح، ترتيب، طبقه بندي و جامعيت خود پيام نيز بستگي دارد.

 

لازم به يادآوري نيست كه مطلب كنوني ناظر بر اين ويژگي اخير بوده كه براي مشاغل كوچك به معرفي كسب و كار و محصولات و شرحي در مورد مديران كفايت مي كند. هر كسب و كار بايد اين هشت نكته را آماده در دست داشته باشد و در هر نقطه تماس با مشتريان بالقوه، از آن ها جهت معرفي خود، استفاده كند. جاي تعجب است اگر در شرايطي كه مشتريان به اندازه كافي در مورد شما نمي دانند از آنان توقع داشته باشيد تا شما را انتخاب كنند پس همين امروز نسبت به تهيه اين مطالب در هر قالبي كه مناسب مي دانيد اقدام كنيد.

    شرح مختصري از كسب و كار:

 

مردم اعم از مشتريان، تامين كنندگان، كاركنان، خبرنگاران و تمامي كساني كه ممكن است به نحوي بخواهند راجع به هويت شركت يا كسب و كار چيزي بدانند، بايد در كم ترين زمان بيش ترين اطلاعات را دريافت كنند، بنابراين چنين شرحي بايد داراي مطالبي با عناوين زير باشد:

 

تاريخ تاسيس كسب و كار.

 

محل دفتر مركزي و دفاتر يا نمايندگي ها.

 

نام و شرح مختصري از موسس و مديران ارشد و سوابق آن ها.

 

شماره تلفن ها و ديگر وسايل تماس.

 

بيانيه ماموريت مختصر.

معرفي محصولات :  براي هر يك از محصولات يا خدمات خود بايد متني شامل موارد زير را آماده داشته باشيد:

كاري كه محصول انجام مي دهد.

ويژگي هاي متمايز و منحصر به فرد.

مقايسه با محصولات مشابه در بازار.

سطح كيفيت محصول.

تعهداتي كه براي عملكرد صحيح و سالم محصول وجود دارد    ضمانت، خدمات، و…

قيمت

 شرح حال مختصري از بنيانگذاران و مديران ارشد :

بايد شرح حال مختصر و مفيدي در مورد هر يك از بنيانگذاران و نيز اعضاي هيات مديره را آماده داشته باشيد. اين شرح حال يا بيوگرافي مي تواند موارد زير را شامل شود :

تحصيلات و دوره هاي غير آكادميك.

تجربيات مرتبط.

موفقيت ها و افتخارات.

فعاليت هاي گروهي و ويژگي هاي كارهاي گروهي انجام شده.

بيانيه ماموريت:

يك بيانيه ماموريت مي تواند در كاركنان ايجاد انگيزه كند و آنان را در مورد فعاليت و اهداف مجموعه راهنمايي كند. اين بيانيه زمينه اصلي فعاليت و چشم اندازهاي آتي را اعلام مي كند و به اين ترتيب مي تواند شرايط بروز ظهور خلاقيت ها و ايده هاي جديد را در كاركنان فراهم آورد. شما حتي مي توانيد اين بيانيه ماموريت را به سرمايه گذاري بالقوه، وام دهندگان و يا رسانه ها اعلام كنيد و به اين وسيله منشور شغلي خود را به ديگران ابراز و آنان را به وضوح در مورد فعاليت خود آگاه كنيد.

 

تاريخچه كسب و كار: علاوه بر «شرح مختصري از كسب و كار» (موضوع بند يك) كه اصولافهرستي از واقعيت ها را در مورد شغلشان بازگو مي كند، اكنون بايد در يك پاراگراف امكانات و شرايط را در بدو تاسيس و راه اندازي، همچنين اشاره هاي مختصري به مسير رشد طي شده و توانايي هاي فعلي ارايه كنيد.

 

فهرستی از مشتريان سرشناس و طرف هاي مهم كاری: ارايه فهرستي از مشتريان، طرف هاي كاري در زنجيره تامين و يا زنجيره توزيع كه براي عموم شناخته شده هستند نظير شركت ها، موسسات و برندهاي معتبر مي تواند براي مشتريان بالقوه و نيز جذب سرمايه گذار مفيد واقع شود.

 

رپورتاژ آگهي در جرايد و يا رسانه هاي صوتي و تصويری: ادامه در فایل PDF  انتهای مطلب ، دانلود شود .

بخش سوم

صد ايده برای بازاريابی ، فعالیت هایی برای موفقیت در بازاریابی

 

هرچقدر استراتژی جامعی برای بازاریابی داشته باشید، باز از دانستن نکاتی جهت هدف گیری دقیق مشتریان محصولات و خدمات تان بی نیاز نخواهید بود. در ذیل یکصد نکته بازاریابی برای کلیه کسب و کارهای خرد و کلان ارائه می گردد .

 

  1. ایده های کلی
  2. نگذارید روزتان بدون پرداختن به حداقل یک فعالیت بازاریابی شب شود.
  3. درصدی از درآمد ناخالص خود را به عنوان بودجه سالیانه بازاریابی تعیین کنید.
  4. هر سال اهداف خاص بازاریابی را تعیین و هر سه ماه یک بار آنها را ارزیابی و تنظیم نمایید.
  5. یک پوشه برای نگهداری ایده های بازاریابی اختصاص دهید.
  6. هر روز و هر ساعت کارت ویزیت را همراه تان داشته باشید.
  7. یک سنجاق سینه شخصی با آرم شرکت تان طراحی کنید و در جلسات به کت خود بزنید.
  8. بازار هدف
  9. نسبت به تحولاتی که شاید روی بازار هدف، محصول یا استراتژی بازاریابی شما تاثیر بگذارد، هوشیار باشید.
  10. مطالعات تحقیق بازاریابی درباره حرفه، صنعت، محصول و گروه های بازار هدف خود را بخوانید.
  11. آگهی های رقبای خود را گردآوری کنید و با مطالعه آنها، اطلاعاتی درباره استراتژی، ویژگی ها و مزایای محصولات آنها به دست آورید.
  12. از مشتریان بپرسید چرا شما را انتخاب کردند و خواستار توصیه هایی برای بهبود کیفیت شوید.
  13. از مشتریان سابق بپرسید چرا شما را رها کردند.
  14. بازار جدیدی شناسایی کنید.
  15. به یک فهرست پستی مربوط به حرفه تان بپیوندید.
  16. توسعه محصول
  17. یک خدمت، تکنیک یا محصول جدید ارائه دهید.
  18. نسخه ای ساده تر، ارزان تر یا کوچک تر از محصول یا خدمت خود پدید آورید.
  19. نسخه ای شکیل تر، گران تر، سریع تر یا بزرگتر از محصول یا خدمت خود ارائه دهید.
  20. خدمات خود را بهنگام کنید.
  21. آموزش، منابع و اطلاعات
  22. یک تیم مشاوره در زمینه بازاریابی و روابط عمومی مرکب از همکاران و صاحبان کسب و کارهای مشابه را گردهم آورید و به تبادل اندیشه و مسائل صنفی بپردازید.
  23. برای کارکنان خود یک صندوق پیشنهادات بگذارید.
  24. در سمینارهای بازاریابی حضور یابید.
  25. کتاب های بازاریابی را بخوانید.
  26. مشترک نشریات مکتوب و اینترنتی بازاریابی شوید.
  27. هرماه یک جلسه بازاریابی با کارکنان یا مباشران خود بگذارید تا درباره استراتژی و وضعیت بازار بحث کنید و ایده های تازه بگیرید.
  28. به انجمن یا سازمان های مرتبط با حرفه تان ملحق شوید.
  29. یک پوشه را برای یافتن طراح، نویسنده و سایر حرفه ای های بازاریابی کنار بگذارید.
  30. یک مشاور بازاریابی جهت همفکری استخدام کنید.
  31. «سفری خلاق» به شهر یا کشوری مترقی داشته باشید تا تکنیک های بازاریابی آنجا را یاد بگیرید.
  32. قیمت گذاری و پرداخت .
  33. ساختار قیمت گذاری تان را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید کجای آن نیاز به اصلاح و تنظیم دارد.
  34. به مشتریان امکان دهید با کارت اعتباری پرداخت کنند.
  35. به مشتریان ثابت، تخفیف دهید.
  36. شگردهای معامله پایاپای را بیاموزید. به اعضای برخی باشگاه ها، گروه های حرفه ای و سازمان ها در مقابل تبلیغ محصولات و خدمات شما در نشریات شان تخفیف بدهید.
  37. برای «پرداخت های سریع» و نقد، تخفیف قائل شوید و از مشتریان ثابت به صورت قسطی پول بگیرید.
  38. ارتباطات بازاریابی
  39. برای مشتریان کنونی و بالقوه تان یک خبرنامه منتشر کنید.
  40. بروشوری از محصولات و خدمات تان را چاپ کنید.
  41. همراه بروشورهای خود یک برگه نظرسنجی بگنجانید که پول تمبرش را شما پرداخته اید. بدین ترتیب می توانید بازخورد ارزشمندی از مشتریان دریافت کنید.
  42. یادتان باشد کارت ویزیت درون جعبه کارایی ندارد، حتما آن را پخش کنید. به هر مشتری بالقوه دو کارت ویزیت و بروشور بدهید تا یکی را نگه دارد و دیگری را به دوستانش بدهد.
  43. برای هرکدام از بخش های بازار هدف تان یک کارت ویزیت و بروشور خاص طراحی کنید، (مثلا یکی برای سازمان ها و نهادهای دولتی و یکی برای کاسب کارها و مصرف کنندگان)
  44. یک پوستر یا تقویم با آرم شرکت تان چاپ کنید و به مشتریان هدیه بدهید.
  45. روی سربرگ، برگه های فاکس یا صورتحساب، شعار یا جمله ای در وصف فعالیت خود به چاپ برسانید.
  46. در بروشورهای خود نظرات مثبت مشتریان درباره کالا و خدمات خود را به چاپ برسانید.
  47. یک فهرست پستی جدید را امتحان کنید. اگر به ثمر ننشست، آن را به فهرست های کنونی پست مستقیم خود بیافزایید یا به فکر کنار گذاشتن فهرستی بیافتید که توقعات شما را برآورده نمی کند.
  48. برای بازاریابی به شیوه پست مستقیم از پاکت های رنگی یا بزرگ استفاده کنید یا نامه هایی را روی کاغذ سفید بدون خط بفرستید تا کنجکاوی گیرنده را برانگیزد.
  49. رابطه با رسانه ها
  50. از انتشار نشریات جدید متوجه شوید تا اخبار خود را به رسانه و فرد مناسب بفرستید.
  51. در روزنامه های عادی یا اقتصادی و نشریات تخصصی مطلب بنویسید.
  52. مقاله ای به قلم خود چاپ کنید و نسخه های آن را برای همکاران تان بفرستید.
  53. در تنظیم اخبار فعالیت شرکت خود کوشا باشید و آنها را به موقع و چندین بار برای مطبوعات ارسال کنید.
  54. یکصدمین، پانصدمین یا یکصد هزارمین مشتری خود را در مطبوعات معرفی کنید.
  55. یک جایزه سالیانه به راه اندازید و آن را در بوق و کرنا کنید. مثلا می توانید به بهترین کارمند سال شرکت یا سازمان خود جایزه بدهید.
  56. در زمینه رسانه و روابط عمومی آموزش ببینید یا مطالبی درباره آن بخوانید.
  57. در برنامه های رادیویی و تلویزیونی حضور یابید.
  58. در مورد صنعت یا تخصص خود سفارش یک برنامه تلویزیونی بدهید و آن را به شبکه محلی خود بدهید تا به عنوان یک برنامه عادی پخش کند.
  59. نامه ای به سردبیر روزنامه یا مجله محلی تان بنویسید و او را به ناهار دعوت کنید.
  60. اخبار خود را همراه عکس مربوطه به مطبوعات بفرستید.
  61. مرتبا روزنامه ها و مجلات را برای یافتن فرصت های روابط عمومی بخوانید.
  62. برای مطبوعات مقالات «راهنما» درباره حوزه تخصصی کسب و کارتان بفرستید.
  63. در صنعت خود تحقیق کنید و پس از کشف یافته ای مهم، آن را در اختیار مطبوعات بگذارید.
  64. خدمات مشتری و رابطه با مشتری
  65. از مشتریان تان بخواهید که بازگردند.
  66. تماس های تلفنی مشتریان را بدون فوت وقت پاسخ دهید.
  67. روی دستگاه پیامگیر تلفن، اطلاعات مهم مانند ساعات کار شرکت، مکان و فرد پاسخگو را ضبط کنید.
  68. روی دستگاه پیامگیر تلفن، پیامی بیادماندنی یا «نکته روز» را ضبط نمایید.
  69. برای مشتریان تان نمایش یا هر رویداد جالب دیگر را سازماندهی کنید یا بلیت تئاتر و سینما و… برایشان بفرستید.
  70. در دفترتان با حضور مشتریان یک سمینار برگزار کنید.
  71. تشکرنامه های دستنویس خوش خط برای مشتریان بفرستید. می توانید برای جشن تولدشان یا سایر مناسبت های سال، کارت تبریک ارسال کنید.
  72. مقالات جالب را کپی کنید و همراه کارت ویزیت و بروشورتان برای مشتریان کنونی یا بالقوه بفرستید.
  73. بخشی از وب سایت خود را به مشتریان اختصاص دهید.
  74. هرازگاهی دکور محل ملاقات خود با مشتریان را از نو طراحی کنید.
  75. شبکه رابط ها و تبلیغ دهان به دهان
  76. به یک اتاق بازرگانی یا سایر سازمان های مرتبط بپیوندید.
  77. بروشور خود را برای اعضای سازمان هایی که عضویت شان را دارید، بفرستید.
  78. در ایام تعطیل، میهمانی تجاری بگیرید.
  79. پس از شرکت در یک همایش، برای شرکت کنندگان آن نامه بفرستید.
  80. تبلیغات
  81. در فصل های اوج فعالیت تجاری برای کسب و کارتان تبلیغ کنید.
  82. یک شماره تلفن راحت و بیاد ماندنی بگیرید.
  83. برای سایت اینترنتی خود، آدرس بیادماندنی انتخاب کنید و آن را در کلیه ارتباطات بازرگانی قید نمایید.
  84. از طریق پست مستقیم، کسب و کار خود را مشترکا با سایر حرفه ای ها تبلیغ کنید.
  85. در یک دایرکتوری ویژه یا کتاب زرد تبلیغ نمایید.
  86. به منظور دستیابی به بازارهای خارجی، آگهی دو یا چند زبانه چاپ کنید. این آگهی را در نشریه ای پرمخاطب قرار دهید.
  87. به مشتریان خود هدایای تبلیغاتی نظیر خودکار، پدماوس یا ماگ بدهید.
  88. درون پاکت نامه یا مرسولات پستی، چیزی برجسته بگذارید تا کنجکاوی گیرنده تحریک شود.
  89. مقابل پیاده روی دفترتان به کمک لیزر یک پیام تبلیغاتی بتابانید.
  90. برچسب های جالبی برای نصب روی شیشه اتومبیل طراحی و بین مشتریان توزیع کنید.
  91. آگهی های خود را کدگذاری و نتایج شان را دنبال کنید.
  92. تابلو ساختمان تان و تابلوهای راهنمای داخلی و خارجی آن را بهبود ببخشید.
  93. اگر فکر می کنید آرم شرکت شما منسوخ شده، آن را از نو رنگ آمیزی کنید.
  94. حامی مالی یک مسابقه ورزشی یا برنامه رادیویی و تلویزیونی شوید.
  95. رویدادهای ویژه
  96. در نمایشگاه های مربوط به حرفه تان، حتما یک غرفه بگیرید.
  97. همراه سازمان های غیرانتفاعی، مانند موسسات حمایت از کودکان معلول، اسپانسر یک برنامه یا ضیافت شوید.
  98. در دبیرستان ها سخنرانی کنید و به دانشجویان درباره حرفه آینده شان توصیه کنید.
  99. خیابانی در منطقه جغرافیایی تان انتخاب و اعلام کنید که نظافت آن را سازمان یا شرکت شما برعهده می گیرد. رهگذران با دیدن نام و آرم شما، متوجه اقدام پسندیده تان خواهند شد.
  100. بخشی از وقت و پول خود را به سازمان های خیریه یا غیرانتفاعی اختصاص دهید و نتایج آن را در مطبوعات به چاپ برسانید.
  101. یک سی دی یا فیلم آموزشی درباره خدمات خود تهیه کنید.
  102. کتاب تالیف کنید.
  103. ایده های فروش
  104. روزنامه ها و نشریات تخصصی را برای به دست آوردن فرصت های تازه تجاری و آگاهی یافتن از عزل و نصب های شرکت ها بخوانید.
  105. شعارها و استراتژی های بازاریابی تان را به اطلاع وکیل، حسابدار، بانکدار، تعمیرکار و کانون تبلیغاتی تان برسانید و بدین ترتیب نیروی فروش خود را به رایگان گسترش دهید.
  106. ساعات فعالیت خود را افزایش دهید.
  107. حتی در ایام تعطیل گروهی را جهت ارائه خدمات به مشتریان اختصاص دهید.
  108. نمونه های محصولات خود را در دفترتان به نمایش بگذارید.
  109. به مشتریان سابق تلفن بزنید یا برایشان نامه بفرستید تا آنها را دوباره جذب کنید.
  110. از طریق اینترنت سفارش بگیرید.
  111. به مشتریان اینترنتی خود اطمینان دهید که سیستم امنیتی سایت شما قابل اعتماد است.
  112. از زمان پاسخگویی به سفارش ها بکاهید و روند سفارش مجدد را تسهیل کنید.
  113. منبع : روزنامه تفاهم برگرفته از سایت :MLM.IR

بخش چهارم

موفقیت در کسب و کارهای کوچک 

راهكارهايی برای موفقيت در فروشندگی

بیشتر خرده فروشان را می توان به دو دسته تقسیم کرد :

  •  تغییر کنید ! آنهایی که در برابر تغییر مقاومت کرده و نسبت به آن بیزارند. 2-آنهایی که تغییر را با روی باز می پذیرند و خود را با آن هماهنگ میکنند .اگر شما 12 روش کاربردی زیر را به کار گیرید در امر فروشندگی موفق خواهید بود چون این راه حل ها حاصل تجربه خرده فروشان زیادی در سراسر جهان است
  • خودتان را بشناسید :علایق ،مهارت ها و توانایی های خود را بشناسید حفظ کار و کسب فعلی بهتر ازخلق یک شغل جدید است بنابراین باید از خود گذشتگی کنید نقش اساسی شما در ایفای وظایفی چون بازاریابی، فروش و سرپرستی کارکنان است که شما در همه اینها به تنهایی موفق نیستید بنابراین باید بدانید که کدام بخش را می توانید به تنهایی اداره کنید و در کدام بخش به کمک احتیاج دارید به همین خاطر است که باید با دیدی بی طرفانه به تمام نقاط قوت وضعف خود دقت کنید
  •  برنامه رو به جلو داشته باشید : بسیاری از فروشگاه ها توسط افرادی اداره می شوند که اطلاعات چندانی نسبت به شغل خود ندارند ،اگر شما همانند مالک یک فروشگاه تخصصی ورودی و خروجی شغل خود را ندانید خیلی زود شغل خود را از دست خواهید داد به گونه ای که کارشناسان علت 80 درصد ورشکستگی ها را در 5 سال نخست کار پول نمی دانند بلکه فقدان اطلاعات و دانش تخصصی می دانند رمز موفقیت شما در این است که بدانید چگونه میتوان با اجرای یک برنامه تجاری موثر تصمیمات صحیح گرفت
  • ضعف خود را بشناسید:اگر شما معنای دانش انجام کار را به خوبی درک کرده باشید می توانید از یک گوشه رقابتی سود ببرید ت های که ممکن است بقای شما را به چالش بکشد :رقابت،اندازه خدمات ،موقعیت،بازایابی،نوع مشتریان،تامین کنندگان و استراتژی های قیمت رقبا،محیط بازار ،محیط کسب و کار محلی،ظرفیت خالی فضاهای تبلیغاتی ،درآمد خانواده ،سطح تحصیلات افراد ،گروه سنی ،جمعیت نژادی ،آمار مشتریان بالقوه که یک فوشنده با ایجاد درک درستی از همه این موارد می تواند در امر فروش موفق بوده و از سایر رقبای خود در بازار پیشه گیرد.
  •  مشتریان خود را درک کنید :آیا به سخن مشتریان خود توجه می کنید ؟ اگر براساس خواسته مشتریان خود عمل کنید خواهید دید که آن ها از شما خرید خواهند کرد و باعث رونق کسب و کارتان می شوند.
  •  سوابق مالی خود را حفظ کنید  : اگر ندانید پولتان به کجا می رود به زودی بازی را واگذار می کنیددر بازی تجارت که با رایانه انجام می شود سوابق مالی به مثابه تجهیزات راهبردی هواپیما است که میزان ارتفاع ،جهت وسرعت را تعیین می کند پس سعی کنید در امر فروشندگی خود را فردی خوش حساب که چک هایش همیشه پاس می شود نشان دهید .
  •  نقدینگی خود را مدیریت کنید : کسب و کار بدون نقدینگی جریان ندارد و این بسته به بزرگی یا کوچکی کار نیست نقدینگی برای یک سازمان همانند خون در رگ های انسان است پولی که به سازمان وارد واز سازمان خارج می شود عواملی هستند که کسب و کار شما را سالم نگه میدارند اگر شما بر جریان نقدینگی خود آگاه باشید و منابع ورودی و علت خروجی آن را بدانید نباید نگران بی پولی باشد .
  • روش های مدیریت سالم را به کار گیرید : مالک فروشگاه مدیر فروشگاه است این جمله بیانگر این مسئله است که با فکر و اراده کسب و کارتان را از بالا به پایین اداره کنید در تصمیمات خود به مشتریان پیشنهاد خدمت دهید ، منابع و زمان را مدیریت کنید و روش تجارت کردن درست را بدانید ،در امر فروشندگی از کارکنان خود قدردانی کرده و به اندازه توان وکار آن ها به آنها مزد دهید ،به طور مستمر کارکنان خود را آموزش دهید تا با شیوه های جدید انجام کار آشنا شوند این امر زمینه دخالت کارکنان را در امر تصمیم گیری و زمینه موفقیت فروشندگی را فراهم می کند .
  •  تصویر و ذهنیت ممتاز خود را توسعه دهید  : تصویر و ذهنیتی که از خود در دید مشتری ایجاد می کنید زمینه رونق کسب و کارتان را فراهم می کند برای اینکه در امر فروشندگی موفق باشید سعی کنید ظاهر فروشگاهتان را به گونه ای جذاب کنید تا مشتریان جذب فروشگاه شوند .
  •  داریی های خود را کنترل کنید :نقش دارایی ایجاد فروش است ،تمام فروشگاه های خرده فروشی نیازمند به مدیریت دارائی ها یشان می باشند این سرمایه شماست که روی قفسه های فروشگاه تان نشسته است که خرده فروشان کوچک تنها به این دارائی ها توجه می کنند و نمی توانند درک درستی از مصرف این دارائی ها توسط مشتریان داشته باشند ولی فروشندگان موفق می دانند که براساس نیاز و انگیزه مشتریان چه کالاهایی به فروش خواهد رفت و چه کالاهایی در قفسه خواهند ماند .
  •  برای درک کامل طبیعت خرده فروشی خرید و برای سود بیشتر قیمت گذاری کنید : قیمت اولیه کالای شما ،برآوردی موقت از جیزی است که قرار است مشتری آن را خریداری کند بنابراین سعی نکنید که قیمت کالای خود را بی جهت افزایش دهید بلکه سعی کنید تا با ایجاد جشن و زرق و برق میزان فروشتان را افزایش دهید و مشتریان را جذب کنید تا از فروشگاهتان به میزان بیشتری خرید نمایند . در ضمن برای اینکه قیمت کالا مناسب باشدوبرای مشتریان نیز گران تمام نشود سعی کنید کالا را به صورت عمده فروشی بخرید تا قیمت کمتری را بپردارید در نتیجه با پیشنهاد قیمت هوشیارانه جدید وبا ارزش، به مصرف کننده قادر خواهید بود تا مشتریان بیشتری را جذب کنید میانگین معاملات فروش خود را افزایش دهید و فرصت های بیشتری را جهت ملاقات مشتریان از فروشگاهتان فراهم کنید
  •  از حرفه ای ها درس بگیرید : برای تسلط یافتن در مهارتهای اداره یک کسب و کار ،نیازمند تجربه بسیاری هستید .
  •  در هنگام نیاز کمک بگیرید  : مشارکت و مساعدت از محیط خارج می تواند قدم بزرگی برای شروع باشد ؛برای کمک گرفتن از دیگران مغرور نباشید .

از سايت umzmanagement.ir حمید رضا ترکمندی

بخش پنجم

در همین راستا شش عامل برای موفقیت در معاملات سهام را در انتها درج میکنم .

رازهای موفقیت

خوش بینی بیش از حد مانند شمشیر دو دم است که می تواند هم به شکست و هم به موفقیت منجر شود.

شما با در نظر گرفتن همزمان اين نكات و عملي كردن آنها مي‌توانيد موفقيت خود را در بازار سهام بطور محسوسی افزايش دهيد…

در تجارت ، هر کاری دو برابر آنچه فکر می کنید هزینه دارد و 3 برابر مدت زمانی که پیش بینی می کنید به طول می انجامد.

برای شروع راه موفقیت ، داشتن یک ایده ی خوب تنها چیزی است که به آن نیاز دارید.

پیشرفت در تجارت نتیجه ی یافتن راه های سریع تر ، ارزان تر ، بهتر و آسان تر برای انجام یک کار است.

دکتر فان تارپ در مقاله‌ای تحت عنوان شش نکته کلیدی برای موفقیت در معاملات بازار سهام می‌نویسد:

بحث‌هایی که در ادامه مرور خواهید كرد، در واقع شش بخش از مواردی هستند که در هر سیستم سرمایه‌گذاری باید در نظر گرفته شوند. برخی افراد می‌گویند این شش مورد رازهای موفقیت هستند ، اما واقعیت آن است که هیچ رازی در سرمایه‌گذاری و موفقیت در معاملات وجود ندارد و حتی من با نامیدن اصول و متغیرها و نکته‌ها به نام «راز» موافق نیستم . چون هنگامی که آنها را راز می‌نامید، به‌آن معنا است که احتمالا برای خودتان هم به درستی شناخته نشده‌اند ، کسی به شما درباره آنها توضیح نخواهد داد و احتمالا کسی هم آنها را به درستی یاد نخواهد گرفت.

در معامله‌گری و سرمایه‌گذاری شش متغیر زیر حائز اهمیت فراوان هستند:

  1. اعتماد به سیستم سرمايه‌گذاري اولين نكته است ؛ یعنی چه درصدی از مواقع معاملات و سرمایه‌گذاری‌هایتان سودآور هستند. به طور مثال، اگر شما ده معامله روی سهام انجام دهید و 6 مورد از آنها سودآور باشد، قابلیت اعتماد به شما 60 درصد خواهد بود. در واقع این عدد نشان می‌دهد که چند درصد در معاملات خود درست تصمیم می‌گیرید.

 

  1. نکته دیگر، میزان و نسبت سودآوری به زیان آوری معاملات است . مثلا، اگر 1 درصد در یک معامله سود کرده اید و 1 درصد در معامله دیگری زیان کرده اید، نسبت سود و زیان شما يك‌به‌يك خواهد بود. اما اگر در یک معامله 10 درصد سود کنید و در معامله دیگری 1% زیان کنید، این نسبت از 10 به 1 تغییر می‌یابد. همیشه باید این نسبت را در نظر داشته و سعی کنید آن را در کنترل خود درآورید. در همین رابطه، باید همیشه میزان ریسک خود برای یک معامله مشخص را پیش از انجام معامله برآورد نمایید و بر اساس آن اقدام کنید.

 

  1. نکته سوم ، هزینه انجام یک سرمایه‌گذاری و معامله است . گاهی کارمزدهای کارگزار و دیگر هزینه‌های انجام معاملات مثلا سودی که باید بابت پولی که وام گرفته اید بپردازید، بسیار زیاد است و باید همیشه مراقب آن بود. گاهی، افراد این هزینه‌ها را در نظر نمی گیرند و این دید نادرستی از میزان سودآوری معاملات به شما خواهد داد.

 

  1. نکته دیگر این است که هر از چند مدت یک بار موقعیت و فرصت انجام یک معامله را به دست می‌آورید. در صورتی که سه متغیر اول را ثابت در نظر بگیرید، مجموع تاثیری که آنها بر جای می‌گذارند، به اینکه هر از چند مدت یکبار معامله می‌کنید، وابسته خواهد بود. در صورتی که سیستم شما به درستی کار کند و بر اساس سه فاکتور یادشده فوق بتوانید سودهایی را به دست آورید، هر چه بیشتر موقعیت‌های سرمایه‌گذاری برای خود ایجاد نمایید و از آنها استفاده کنید، سود بیشتری خواهید برد. به‌این ترتيب ایجاد فرصت‌ها مساله مهمی براي موفقیت در سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

 

  1. نکته پنجم، حجم یا اندازه پولی است که به هر یک از معاملات و موقعیت‌های سرمایه‌گذاری خود اختصاص داده‌اید. در واقع می‌توان گفت اثر تجمیعی چهار مورد یاد شده در قبل، کاملا به مورد پنجم، یعنی حجم خرید وابستگي دارد. بر اساس منطق و با فرض اینکه به دقت از سیستم خود برای انجام معاملات پیروی نمایید، هر چه درصد بیشتری از سرمایه خود را برای ورود به یک سرمایه‌گذاری اختصاص دهید، موفق‌تر خواهید بود. یکی از دلایل آن این است که هزینه انجام معاملات در مقادیر سنگین‌تر به نسبت کمتر خواهد بود و سودآوری تصمیم‌های درست شما را پررنگ‌تر خواهد كرد.

 

  1. مورد آخر، اختصاص میزان سرمایه به هر مورد سرمایه‌گذاری است. تنوع‌بخشی و مدیریت پرتفوليو و مدیریت پول از بحث‌های مربوط به همین عامل هستند. البته باید دانست، سرمایه‌گذاران مختلف ریسک‌های متفاوتی برای خود تعریف می‌کنند و بر همان اساس میزان سرمایه اختصاص یافته به یک نوع سرمایه‌گذاری را تعیین می‌کنند. بحث كنترل ریسک نیز خود از اهمیت خاصی برخوردار است. البته هر معامله گر بنا به متغیرهای زیادی می‌تواند ميزان ریسک خود را محاسبه نماید. به گفته وارن بافت همیشه باید از ریسک اجتناب کرد. پذیرفتن ریسک بیشتر بدون توجه به خطراتی که به دنبال دارد باعث از دست رفتن سرمایه می‌شود. اصل اول همیشه بايد حفظ سرمایه اولیه باشد.

 

اکنون می‌دانید که برای موفقیت در معاملات، این شش متغیر که بسیار عملی و قابل درک هستند باید همیشه با دقت و حساسیت زیاد در نظر گرفته شوند. شما با در نظر گرفتن همزمان اين نكات و عملي كردن آنها مي‌توانيد ميزان موفقيت خود در بازار سهام را افزايش دهيد.

دانلود فایل PDF  پی دی اف

دانلود فایل PDF پی دی اف

 دانلود و مشاهده فایل PDF 

WhatsApp us