در این مقاله که برگرفته از یک ترجمه میباشد تکنیک های تاریخی آموزش نقاشی ، بررسی می شوند

صنایع چوب و رنگ فن و هنر

صنعتگران و صنعتگران برای نسل‌ها اصول هنری کلیدی را که زیربنای هنرهای تزئینی را تشکیل می‌دهند مطالعه کرده‌اند: تناسب، هماهنگی، و اهمیت رابطه بین رنگ و معماری که در آن ساکن است.

به همین دلیل، نقاشی‌های تاریخی و تزئینات با دقت انتخاب شده و در داخل یک سازه قرار گرفتند تا با معماری ارتباط برقرار کنند و آن را تقویت کنند.

“همه تزئینات باید شامل غنی سازی ساختار اساسی ساختمان باشد” – AW Pugin

سیستم کارآموزی انتقال دانش، مواد و فنون از نسلی به نسل دیگر بود، یعنی از کارآموز به شاگرد. کارآموزان تکنیک هایی را از کارآموزان کارکشته یاد می گرفتند و آنها نیز به نوبه خود، به اشتراک گذاری دانش خود با کسانی که بعد از آنها می آمدند ادامه می دادند. این دانش و مهارت می‌تواند به همه چیز مربوط باشد، از تکنیک‌های کاربردی خاص گرفته تا توانایی درک اصول اولیه شیمی رنگ و ایجاد پوشش‌هایی که حس زیبایی و هماهنگی را ارائه می‌دهد.

از طریق همین گذر مداوم و پالایش مهارت است که هنرهای معماری به وجود آمدند و تا به امروز ادامه دارند.

هنگام کار بر روی یک پروژه حفاظت یا مرمت، شناسایی پایان‌بندی‌های تاریخی و تکنیک‌های مورد استفاده برای خلق یک اثر هنری کلیدی برای درک هدف هنرمند/دکوراتور اصلی است. در زیر، برخی از نمونه‌های رایج‌تر از تکنیک‌های رایج نقاشی تاریخی که مورد استفاده قرار گرفته‌اند را بررسی می‌کنیم.

  1. پایان های نیمه شفاف: لعاب و لعاب
    واژه‌های لعاب و اسکومبل اغلب با هم اشتباه گرفته می‌شوند، اما درک تفاوت بین این دو و کاربردهای متفاوت آن‌ها، کلید بازگرداندن پایان مورد نظر در طول یک پروژه است.

Scumble یک رنگ نازک شده و مات است که می توان آن را دستکاری کرد و روی یک زمین رنگ شده اعمال کرد. اغلب با پرداخت های مصنوعی مانند دانه بندی چوب همراه است.

لعاب رنگی نیمه شفاف در رنگ روغن یا آب است که برای تقویت یا اصلاح آن بر روی پوشش رنگ شده دیگری اعمال می شود. به عنوان مثال، برای تغییر رنگ، تن، یا ظاهر. درجه شفافیت با نسبت رنگدانه به محیط کنترل می شود. سطح ممکن است با بافت های مختلفی مانند استیپلینگ، غلتاندن پارچه و غیره دستکاری شود.

دستکاری اسکامبل یا لعاب بستگی به ویژگی های مورد نظر دارد. برای مثال، می‌توان از افکت «لعاب و پاک‌شده» روی نقش برجسته برای افزودن عمق و بعد به زیور استفاده کرد. لعاب اعمال می شود و هایلایت ها پاک می شوند. ممکن است از یک لعاب پایه برای تغییر رنگ و در عین حال توزیع یکنواخت استفاده شود. آبی با لعاب زرد آن را به رنگ آبی-سبز تغییر می دهد.

در اتاق بای ویو موزه دریانوردی در سانفرانسیسکو، نوردهی‌ها تغییر رنگ آمیزی را نشان داد. رنگ پایه آبی سرولین اعمال شد و به تدریج مرطوب روی مرطوب ترکیب شد تا از سایه تیره آبی سرولین به سایه روشن تر تبدیل شود. یک استیپل انتقال رنگ را فراهم کرد. در این مورد، به جای لعاب، رنگ روغن بذر کتان رنگ را تغییر داد. اما از همان روش کاربردی استفاده شد. این اثر ترکیبی را می توان با لعاب های امروزی نیز به دست آورد.

اتاق با نمای خلیج
اتاق با نمای خلیج

اتاق با نمای خلیج

2. دانه بندی چوب (Faux Bois) 

 دانه بندی چوب از نظر تاریخی برای تقلید از چوب هایی استفاده می شد که به راحتی در دسترس نبودند. دانه بندی به طور ماهرانه ای برای تقلید از چوب مورد نظر مانند چوب ماهون، گردو یا بلوط ربع اره انجام شد.

مراحلی که در دانه‌بندی چوب انجام می‌شود عبارتند از: ضربه زدن، شلاق زدن، پیچ‌خوردن، لکه‌کردن و سایر اثراتی که ممکن است ظاهر چوب را ایجاد کند. تن و رنگ کلی را می توان با استفاده از لعاب نازک تنظیم کرد.

از ابزارهای خاصی مانند شلاق و شانه های دانه بندی فولادی، نرم کننده های موی گورکن، مداد روی دانه ها و غیره استفاده می شود. دانه دانان متخصص توانستند از این ابزارها برای دستکاری قلاب های مختلف برای مطابقت با ویژگی های چوب در دانه و برش استفاده کنند.

خدمات رنگ کاری چوب ، پلی استر و پلی اورتان مخصوص چوب
Faux bois از فرانسوی به معنای چوب کاذب

Faux bois :

Faux bois (از فرانسوی به معنای چوب کاذب ) به تقلید هنری از چوب یا دانه های چوب در رسانه های مختلف اشاره دارد. این صنایع دستی ریشه در دوره رنسانس با ترومپ لویل دارد. احتمالاً اولین بار با استفاده از یک آرماتور آهنی توسط صنعتگران باغی در فرانسه به نام ” روکیلور ” با استفاده از مواد آهنی رایج ساخته شد: میله ها، نوارهای بشکه و سیم مرغ .


3. مرمر کردن (ماربرس مصنوعی)

سنگ مرمر سازی ، مشابه دانه بندی چوب، به دلایل اقتصادی برای تقلید از سنگ مرمر واقعی استفاده می شد. با توجه به فضایی که برای آن در نظر گرفته شده است، مرمرسازی اغلب در ویژگی های معماری مانند ستون ها و ستون ها اجرا می شود.

سنگ مرمر یک فرآیند چند مرحله ای است که از ترکیبی از لعاب و لعاب برای افزودن عمق و بدنه به سنگ مرمر استفاده می کند. این به صنعتگر اجازه داد تا ویژگی‌ها و ویژگی‌های طبیعی را که در سنگ مرمر واقعی یافت می‌شود، به تصویر بکشد.

مرمر کردن (ماربرس مصنوعی)
مرمر کردن (ماربرس مصنوعی)


  1. شابلون زدن
    شابلون یک الگوی برش خورده یا طرح “سوراخ” است که می تواند از مواد مختلفی مانند مقوای نازک، فویل یا فلز، کاغذ بریده شود. امروز صفحات شابلون خود را از مایلار یا استات برش می دهیم.

تزیین شابلون (که می تواند از یک بشقاب یا چند صفحه تشکیل شود) می تواند به اندازه ای که دکوراتور انتخاب می کند، آراسته باشد، به شرطی که قرارگیری و ارتباط با ویژگی های معماری را در نظر بگیرد. با شابلون، دانش متناسب در توسعه طرح و طراحی شابلون ضروری بود.

با استفاده از دستورالعمل ها، برس های شابلون، پالت ها و چسب، شابلون مستقیماً روی دیوار یا سطح اعمال می شود. صنعتگران در چیدمان شابلون و اطمینان از سازگاری رنگ مناسب برای ارائه طرح‌های واضح دقت کردند.

شابلون کاری یک فرآیند تکراری و مکانیکی است و می تواند جلوه های تزئینی مختلفی را ارائه دهد. اغلب، نوار و نوار در فرآیند شابلون سازی گنجانده می شود.

شابلون زدن
شابلون زدن


  1. قالب گیری های معماری شبیه سازی شده یا Trompe L’oeil
    Trompe l’oeil یک اصطلاح فرانسوی است که به “چشم احمق” یا “چشم را فریب دهد” ترجمه می شود. در ساده ترین حالت، می توان آن را به عنوان یک توهم نوری در رنگ توصیف کرد.

می توان از آن به طرق مختلف استفاده کرد و در معماری اغلب برای ارائه عمق سه بعدی به یک سطح دو بعدی استفاده می شود. Tromp l’oeil ممکن است برای ایجاد قالب‌ها، ستون‌ها یا تکیه‌گاه‌های معماری استفاده شود.

Trompe l’oeil از طریق مجموعه ای از رنگ های میانی، هایلایت و سایه ها ایجاد می شود. این طرح ابتدا با رنگ میانی روی سطح اعمال می شود و سپس برای توسعه ابعاد، هایلایت ها و سایه ها اضافه می شود. با توجه به زاویه نور، نقاط برجسته و سایه ها به طور مناسب در سراسر اتاق جابه جا می شوند، همانطور که اگر واقعاً سه بعدی بود.

قالب گیری های معماری شبیه سازی شده یا Trompe L'oeil
قالب گیری های معماری شبیه سازی شده یا Trompe L’oeil


آیا پایان مربوط می شود؟
در طول سال‌ها، زمانی که مالکیت و سرپرستی بسیاری از بناهای تاریخی امروزی از یک دست به دست دیگر تغییر می‌کند، تزئینات و تزئینات تاریخی رنگ آمیزی می‌شوند یا از بین می‌روند. به همین دلیل بسیار مهم است که نه تنها معماری ساختمان را در نظر بگیریم، بلکه به زیر سطح در این سازه های تاریخی نگاه کنیم تا مشخص کنیم که آیا پرداخت های خاصی وجود دارد یا ممکن است عناصر تزئینی پنهان وجود داشته باشد.

منبع : https://johncanningco.com/blog/common-historic-painting-techniques/


مطالب مرتبط با موضوع آموزش رنگ کاری :

  • رنگ‌کاری چوب پتینه طوسی
    رنگ‌کاری چوب با تکنیک پتینه، روشی است که به چوب جلوه‌ای کهنه و اصیل می‌بخشد. در میان طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، طوسی به دلیل خاصیت تطبیق‌پذیری و ایجاد حس آرامش، انتخابی محبوب برای پتینه کاری چوب است
  • روش های اصولی برای زیرسازی رنگ چوب:
    زیرسازی رنگ چوب، مرحله‌ای بسیار مهم در فرآیند رنگ‌آمیزی است که به طور مستقیم بر کیفیت و زیبایی نهایی کار تاثیر می‌گذارد
  • نکات اجرایی درباره شاپان ، رنگ کاری چوب صفر تا صد
    شاپان، ماده‌ای کهن و کاربردی در رنگ‌کاری چوب، از گذشته تا به امروز، جایگاه ویژه‌ای در میان صنعتگران و هنرمندان این حوزه داشته است. در این مقاله، به بررسی جامع این ماده، نحوه استفاده از آن،
  • رنگ آمیزی چوب
    چوب کاملاً رنگ آمیزی شده یک راه منحصر به فرد برای اینکه خانه شما منعکس کننده سبک شما باشد. چوب آستر و رنگ شده در تزئین فضاهای مدرن بسیار خوب عمل می کند.
  • همه چیز درباره رنگ کاری چوب و دیوار و شناخت رنگ ها
    نکات مهم درباره رنگ کاری دیوار و رنگ کاری چوب ، رنگ‌ها می باشند که جلوه خاصی به ساختمان می‌ دهند و تاثیر مستقیمی بر روی دکوراسیون داخلی و خارجی منزل و روحیه افراد خانواده دارند

WhatsApp us