معنی کلمه  لاکچری

 کالای لوکس ( لاکچری )

 نمونه‌ای از یک سدان تجملی (لوکس)


نمونه‌ای از یک سدان تجملی (لوکس)

کالای تجملی (به انگلیسی: Luxury good) کالایی است که درصد تغییرات تقاضا برای آن بیش از درصد تغییرات درآمد است .

یعنی با افزایش درآمد تقاضا برای آن هم افزایش می یابد اما بیش از تغییرات درآمد و در تضاد با کالای ضروری است که درصد تغییرات تقاضا برای آن کمتر از درصد تغییرات درآمد است .

کالای تجملی اغلب معادل کالای ممتاز است .از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

لاکشری

لاکچری چیست؟ زندگی لاکچری چگونه است؟

لاکچری و کلمات مشابه :

کالای لوکس و خدمات لاکچری

کالای لوکس و خدمات لاکچری

نعمت
blessing, gift, luxury
عیش
pleasure, mirth, jollity, luxury, living in pleasure, pleasance
تجمل عیاشی
luxury

معنای واژه لاکچری یعنی…. این یکی از سوالهایی که اینروزها خیلیها در اینترنت بدنبال یافتن معنایش هستند. مطلب زیر به شما میگوید که لقلقه زبان ارسطو عامل در سریال پایتخت یعنی زندگی لاکچری چیست؟

با کلمه لوکس همه آشنا هستیم. در واقع با وجودی که لوکس یک واژه لاتین به معنای تجملی است اما در زبان فارسی مانند یک کلمه فارسی با آن برخورد می شود. لوکس گرایی یا لاکشری (Luxury) به معنای شکلی از زندگی است که در آن فرد ترجیح می دهد اجناس لوکس را بخرد. لاکشری با وجودی که به تلفظ صحیح واژه انگلیسی نزدیکتر است اما در ایران به صورت لاکچری تلفظ می شود، که البته با توجه به جا افتاده بودن کلمه لوکس در زبان فارسی همان ترجمه لوکس گرایی برای آن مناسب تراست.

کالای لوکس و خدمات لاکچری

کالای لوکس و خدمات لاکچری

لاکچری یک سبک زندگی است که در آن فرد اصرار دارد گران قیمت ترین و با کیفیت ترین اقلام را در میان کالاها و خدمات انتخاب کند چرا که گمان می کند با این کار تجربه ممتاز و حس برتر و بالاتری نسبت به هم رده های خود در جامعه پیدا می کند. اتومبیل های لاکچری را همه در زیر پای فوتبالیست های مشهور دیده ایم. ساعت ها، جواهرات، مبلمان و وسائل خانگی و همینطور هتل ها و رستوران ها از کالاها و خدمات لاکچری به حساب می آیند. خرید بلیط تجربه های لذت بخش و نادر مثل سفر به فضا هم از جمله خریدهای لاکچری شناخته می شود. میوه فروشی که میوه های درشت و با کیفیت را در فضایی جداگانه نگه می دارد هم یک لاکچر فروش است که دنبال مشتری پولدار و لاکچرپسند می گردد.

کالای لوکس و خدمات لاکچری

کالای لوکس و خدمات لاکچری

بازار لاکچری یا لوکس فروشی یک بازار بسیار پردرآمد و البته با مشتریان خاص است. مشتریان مغازه های لاکچری آدم هایی هستند که در مورد قیمت زیاد چانه نمی زنند و بیشتر از قیمت نگران واقعی بودن نام تجاری یا برند محصولی هستند که می خرند. به همین خاطر اگر بتوانید محصول خود را به عنوان یک برند یا نام تجاری لاکچری به لوکس گراها معرفی کنید و به آنها بقبولانید که با خرید این محصول می توانند جزو باشگاه لاکچرها باشند، می توانید مطمئن باشید که برنده شده اید و جایگاهی عالی در بازار برای خود ایجاد کرده اید.

کالای لوکس و خدمات لاکچری

کالای لوکس و خدمات لاکچری

البته هنوز تعریف مشخص و واحدی برای لاکچری (Luxury) در دنیا وجود ندارد. خیلی ها معتقدند هر چه جنس گران قیمت تر و کمیاب تر باشد لاکچری تر است. برای همین وقتی یک ساعت لاکچری به دست می کنند اصرار دارند ثابت کنند دارای شناسنامه تائید شده و شماره سریال قابل رهگیری از طریق اینترنت است و از همه مهم تر از این ساعت فقط تعداد مشخص و محدودی تولید شده که افراد خاص و مشهور و سرشناسی آن را در کلکسیون خود دارند. بد نیست بدانید که تب لوکس گرایی فقط پولدارها و خوش درآمدها را نگرفته است. حتی در خانه های افراد کم درآمد هم شما می توانید وسایل مشخصی را پیدا کنید که فقط به خاطر لوکس و تجملی بودن وجودشان در خانه تحمل می شود. جالب اینجاست که شوق جستجو برای وسایل لوکس یا لاکچری ، حتی از همان زمان غار نشینی نیز همراه انسان بوده است. به گردن آویختن دندان شیری که برای شکارش زحمت زیادی کشیده شده بود یا آویزان کردن عاج فیل از سقف غار، همگی حکایت از شوق و علاقه شدید انسان غار نشین به متفاوت بودن و به قول لاکچرهای امروزی متمایز بودن می کند.

شک نیست که لاکچری یک پدیده اجتماعی است که در برخورد و ارتباط طبقات خاصی از انسان ها با یکدیگر معنا پیدا می کند. ما وسایل لوکس را برای دل خودمان نمی خریم. می خواهیم با آن مفهومی را به دیگران نشان دهیم. بدیهی است که از لحاظ روان شناسی این مفهوم لوکس نمایی یا به رخ کشیدن و نمایش اجناس لوکس یک پدیده ذهنی و غیرواقعی است، اما با این وجود بسیاری از افراد پولدار و حتی طبقه متوسط جامعه حاضرند سلامتی و سرمایه خود را به خطر بیاندازند و حتما لاکچرگونه زندگی کنند.

بازار عرضه خدمات و محصولات لاکچری یک “گوشه بازار(Niche Market)” است که سودی کلان در آن خوابیده است. باید پذیرفت که افراد پولدار و بسیار ثروتمند جامعه جهانی را نمی توان نادیده گرفت. این افراد داشتن یک زندگی لوکس و متمایز را حق خود می دانند و اصرار دارند که به هر شکلی که شده، متمایز بودن شان را هم به خود و هم به دیگران ثابت کنند. به همین خاطر با فراغ خاطر و بدون تاخیر و چانه زنی ثروت خود را برای خرید محصولات و استفاده از خدمات لاکچری به جریان می اندازند و با دست و دلبازی پول خرج می کنند. صاحبان کسب و کارهایی که برای مشتریان لاکچری محصول خاص داشته باشند و بتوانند این گروه از مشتریان ویژه را به سمت خود جلب کنند، در واقع برنده بازار هستند. اما نکته این جاست که این تاجران قبل از هر کاری باید لاکچر بودن محصول و خدمات خود را به مشتری لوکس گرا و ممتاز ثابت کنند. اینجاست که بحث «بازاریابی لاکچری» و یافتن رسانه ای مناسب برای معرفی محصولات و خدمات لاکچری مطرح می شود. به جرات می توانیم بگوئیم که مجله «انرژی مثبت» یک مجله لاکچری برای ساکنین دنیای لاکچری هاست. انرژی مثبت برای خود یک برند خاص با مطالبی ویژه و متمایز است چرا که تنها به معرفی محصولات و خدمات لاکچری نمی پردازد، بلکه نگاهی یکپارچه نگر دارد و تمام حوزه های روانشناسی، اقتصادی، سلامت و چالش های زندگی شغلی و اجتماعی انسان هایی که در جستجوی تمایزهای مثبت اند را پوشش می دهد.

ما براین باوریم که شاید مقدار طلای موجود در جهان محدود باشد، اما ثروت جاری و قابل استخراج در این دنیا پایان ناپذیر است و می تواند توسط هر انسانی روی زمین خلق شود و تکثیر گردد. وقتی ثروت عالم بی پایان باشد، پس همه انسان ها این فرصت و از همه مهم تر این حق را دارند که لاکچری ترین زندگی را برای خود و فرزندان خویش رقم بزنیم. به همین خاطر مجله «انرژی مثبت» را یک مجله لاکچری برای همه انسان های روی زمین می دانیم. اثبات «انرژی مثبت» خودِ «انرژی مثبت» است. با ما همراه باشید. شما را با دنیای جدیدی آشنا خواهیم ساخت. دنیایی فراتر از دنیای لاکچری ها!

برندهای لاکچری  در سرتاسر دنیا برای مشتریان خود  حس غرور و اعتماد به نفس را به همراه دارند.  Inter Brands که یک موسسه تعیین ارزش برندهای مشهور می باشد به اندازه گیری با ارزش ترین برندهای لاکچری در جهان پرداخته است. اگر میخواهید این برندها را بشناسید با ما همراه باشید

 

WhatsApp chat