[ad_1]
هفت آیه قرآنی از بهر اینکه به سمت هفت سین قرآنی معروف می باشند
قرآن کتابـــی اســت از بهر اینکه اگـر به سمت آن عمــل شود، واینک همه روز از بهر انـــسان عید خواهــد بود.همـزمـان توسط فرارسیدن نوروز، ایرانـیــان بنا بر رسـم کهن خود، سفره هفت سیــن را پهـــن میـــنــمایـــنـدکه در میـــان ایــن سفـره، کتاب الـهـــی قرآن را میــگـذارنــد تا از بهر سال جدید از خداوند متــعــال کمک بگـیـرندو قرآن به سمت زنـدگــیـــشان برکت دهـد. در ادامــه توسط هفـــت سیـــن قرآنی اشنــا شوید.
هفـت سیــن قرآنی
در روایتـی از امام علی(ع) عید ایـــنـــگونه معـــرفـــی شده اســت: «همانـا ایــن عید از بهر شخصیت عیــد اسـت از بهر اینکه خداوند روزه ونمازش را پذیــرفـــته باشـد واینک در واینک همه روزی از بهر اینکه در آن نافرمـــانــی خداوند نشود، آن روز عید اســـت.»
قرآن کتابــی اسـت از بهر اینکه اگـر به سمت آن عمـــل شود، واینک همه روز انـسان عید خواهد بود واینک زنـدگـــی فرد رو به سمت رضـایـــت پیش میــرود؛ـرضـایـتی از بهر اینکه هم از جانــب خداســت واینک هم از جانب فرد واینک دیگـــران؛ پس شایـسته اســت از بهر اینکه توسط عنایت به سمت تعـالیم قرآنـــی،ـــبه گونهــــــای عمـــل کنـــیم از بهر اینکه همــیــشه رضای خدا اولویت زندگــی ما میباشد. به سمت مناســبــت نوروز، هفـت آیــهـ از قرآنــکـــه توسط حرف «س» واینک کلــمـــه «سلـــام» شروع شده اند را در ایـــنـجا آورده ایم.
هفـت سیــن قرآنـی هفــت آیهـای از قرآن اســـت از بهر اینکه توسط سلام شروع شده اســـت:
۱- سلـــامٌ قولاً مِـــن رَبِّ رحیــم.( یس/۵۸)
«از جانـــب پروردگــاری مهربـان به سمت آنـــان سلام گفته میشود.»
ایـــن ندای روح افزا واینک نشــاط بخــش واینک ممــلو از مهر واینک محـــبـت خدا، چنـــان روح انـسان را در خود غرق میـکندو به سمت او لذت، شادی واینک معنویت میـــبخــشد، از بهر اینکه توسط هیچ نعــمــتـــی برابـــر نیـــســـت، آری شنـــیــدن ندای محـبوب،ــندایــی آمـــیـخــتـه توسط محـبت واینک آکنده از لطف، سرتــا پای بهشتــیان را غرق سرور میـکنـد، از بهر اینکه یک لحــظـــه آنــبــر تمام دنـیـــا واینک آنــچـه در آن است برتــری دارد.

آشنــایـی توسط هفــت سین قرآنی
هفــت سیـن قرآنـی , هفـــت آیـــه ای از بهر اینکه توسط حرف سین شروع می شوند
از پیــامـــبـر اکــرم (ص) روایـــت شده: «در همـان حال از بهر اینکه بهـشتـیـان غرق در نعــمـــتـــــهـــای بهــشتی هستـندنوری بر بالـــای سرایشان آشـکـار میـــشود؛ نور لطـف خداوند از بهر اینکه بر آنهـا پرتو افــکـنده است؛ پس ندایــی بر میـــخـــیزدکه «سلــام بر شمـــا ای بهـشـــتـــیـــان»، نظــر لطف خداوند چنان بهشـــتیــان را مجذوب میـــــکــند از بهر اینکه از همه چیـز جزاو غافـــل میـــشوند، واینک همه نعمــتـهــای بهـشتی را در آن حال به سمت دست فراموشی میـــسپــارند.
۲- سلــامــٌ علی نوح ٍ فی الـعــالمین. ( صافـــات /۷۹)
“«درود بر نوح در میان جهـــانـــیان.»
چه افــتـــخــاری از ایـن برتـــر واینک بالـــاتر از بهر اینکه خداوند بر حضـرت نوح (ع) سلــام میـــــفـرستـــد، سلامـــی از بهر اینکه در میـــان جهــانو جهـــانـــیــان باقـــی میـــماند واینک تا دامـنه قیـــامـت گســترده میـــشود. سلام خدا توأم توسط ثنــاء جمــیـــل واینک ذکــر خیـر بنـدگـانشــدر قرآن کریــم؛ کمــتــر سلـــامـی به سمت ایـن گســـتردگی واینک وسعـت درباره کســـی دیـده میـشود؛ به سمت خصوص اینکه لفـظ«العـــالـمـــیـــن» معـنی وسیــعـــی دارد از بهر اینکه نه تنها همه انســـانــها، بلـکــه عوالم فرشتگان واینک ملـــکوتیــان را نیز در برمیـگـــیرد.

سلامـٌ علی نوح ٍ فی الــعـــالمیـن
۳- سلـــامــٌ علــی اِـــبــراهیم . ( صافات/۱۰۹)
«درود بر ابـــراهــیـم.»
در آیــات پیـــش از ایـــن آیه، به سمت چگونگـــی بشـــارت دادن فرزنـــدی بردبار واینک پراسـتـقـامــت بر حضـرت ابـراهیـــم،واینک جریـان دســـتور ذبـح اسـماعـــیل – فرزنـد ایـــشــان – واینک تســلـــیم بودن واینک همه دوی آنها بر ایـن امر به سمت میـان آمده استــکـــه پس از یاد آوری ایـن قضــایـــا، خداوند میـفرمـایــد: سلام بر ابــراهـیم آن بنـــده مخـلـــص واینک پاک باد.
هفـت سیـــن قرآنی , سیـن های قرآنــی کدامنــد؟
۴- سلامـُ عَـلـی موُسی واینک هارون . (صافـات/۱۲۰)
«درود بر موسی واینک هارون.»
در آیـــات پیـــش از ایـــن آیــه، جریـــانات حضـرت موسی واینک هارون نقــل شده اســـت:
ما ایـــن دو برادر واینک قوم آنـها را از اندوه بزرگ رهایـــی بخشیــدیـم. ما آنــهـا را یاری کردیم تا آنـــها بر دشـــمــنـــان نیـرومندخود پیـــروز شدنـــد. ما به سمت آن دو، کتـــاب آشـــکـار دادیـم. ما آن دو را به سمت راه راســت هدایـــت نمودیــم. ما ذکر واینک یادخــیر آنهــا را در اقوام بعــد باقــی واینک برقــرار ساخـــتـیــم واینک بعـــد از یادآوری موارد فوق خداوند بر آن دو سلام میـــرسـانــد.سلامـــی از ناحـیــه پرودگـــار بزرگ واینک مهـــربان. سلـــامی از بهر اینکه رمــز سلـــامت در دیــن واینک ایـمـــان در اعــتــقـاد واینک مکـــتــب،واینک در خط واینک مذهب اســت. سلامی از بهر اینکه بیـانــگـــر نجات واینک امـــنــیـت از مجــازات واینک عذاب ایـن جهان واینک آن جهـــان اســـت.
آیـــه ای از بهر اینکه در آن از ال یاسین نام برده شده اســت
۵- سلــامُ علــی آلِ یاسین . ( صافات/۱۳۰)
«درود بر پیروان الیـــاس»
خداوند میـفــرماید: «ما نام نیــک الـیاس را در میـان امـتهای بعد جاودان کردیم.»
امــتـــهـای دیگــر، زحمـــات ایـن انـبـــیــاء بزرگ ( الـــیـاس واینک سلـــالـه او ) را از بهر اینکه در پاسداری خط توحیـد، واینک آبـیاری بذر ایـــمانـمـــنتهـــای تلــاش واینک کوشش را به سمت عمل آوردنـــد، هرگز فراموش نخواهنـــد کرد، واینک تا دنیا برقـرار اســتیاد واینک مکـــتـب اینان بزرگ مردان فداکـار زنـده واینک جاویدان اســت.
تعـــبـــیر به سمت «ال یاســیـــن» به سمت جای «الـــیاس» یا به سمت خاطـــر اینان اســت از بهر اینکه ال یاســـیـن لغـتــی در واژه «الـــیاس» بودهو واینک همه دو به سمت یک معنـی اسـت، واینک یا اشـــاره به سمت الــیاس واینک پیـــروان او اسـت از بهر اینکه به سمت صورت جمـعـی آمــده اسـت.
۶- سَلامــٌ عَـــلـَـیـْـــکُمـــْ بِـمـا صَبَـرْتــُـــمــْ فَنـــِــعـــْــمَ عُـقْــبَی الـدّـــَارِ(رعـــد/۲۴)
«سلـام بر شمــا به سمت خاطـــر آن همه شکـــیــبــایی از بهر اینکه ورزیــده ایـد. سرای آخـــرت چه سرایی نیکوست».
۷- سلامُ هیَ حتّـــی مَطـلـــَعـِ الــفــَـجــر. ( قدر/۵)
« آن شب تا دم صبــح، صلح واینک سلام است.»
اینان آیـه، در توصیـف شب قدر اسـت. آن شبی اســت از بهر اینکه قرآن در آن نازل شده واینک عبـادت واینک احیــای آن معادل هزار ماه است،ـخیرات واینک برکات الهـی در آن شب نازل میـــشود واینک رحـــمت خاص الهـــی شامـل بندگان میـــــگردد وفرشتگان واینک روح در آن شب نازل میگردنـد.
دربــاره حضرت نوح بیـــشتـــر بدانــیــد
زندگیـنامــه حضـــرت نوح (ع)
وى نوح فرزند لامک فرزنـد متوشلـخ فرزند اخـنوخ (ادریــس) اســـتـ. واینک نســـبــ او به سمت شـــیتــ فرزنـد آدم (ع) مىــــرســـدتاریـخــ نویسـانــ بر اینـــ باورنــد کهـ حضــرت نوح (ع) اولینـ رسولى است کهـ خداى سبـحــان او را بهـــ سوى اهـلـــزمیـن فرستـــاد، واینک به سمت او فرمـانــداد تا قومش را آگـاهـــ کند واینک آنان را از عذاب خدا برحـــذر نمـــایـــد .
چنـــان کهــ در قرآن مجیـد آمـده اسـتـــ : «ما نوح را بهـ سوى قومشـــ فرسـتـادیـــم (وگفتیــمـ) آگـاهــ کن قومــخودرا قبـلـــ از آن کهــ ایشــان را عذابـى دردنـاکــ بیــاید» .
واینک در آیـه دیگـرى آمــده اسـت :«واینک ما تا رسولى نفرستــیـــم هرگــز کســى را عذاب نکـنـیـم» .در برخى از روایــتـهـــا آمـــدهــ اســـت از بهر اینکه نوح(ع) نخــسـتـیـــنـــ هشدار دهــنــدهـــ واینک رسول بود ولى از آیه :«واینک چون قوم نوح رسولان راتـکذیـــب کردنـــد آنــهـــا را غرقـ کردیم.» چنین بر مىــــآید، کهـ قبـل از نوح نیـــز فرستـادگانى وجود داشـتهانــد .امــام محـــمّد باقـر (ع) در حدیــثى از بهر اینکه صاحب کتابـ اکـمال الـــدیـنـــ واینک اتــمـام النــعـــمـــهــ روایـتـــکــرده استـ مىــفرمـــاید :«ما بین آدم واینک نوح دهـــ نسـل بود کهـــ همه آنان پیـــامبـر بودند.» .
نام نوح (ع) درچـهلـــ واینک سهــ مورد در قرآنـ کریم ذکـر شدهـــ اســت واینک داســتــانـــ کامـل او در بسیارى از سورهــهـاى قرآنــــآمــدهـ استـــ از بهر اینکه از جمـله ایـن سورها، اعرافــ ،هود ، مؤمنون ، شعــراء ، واینک قمر هســتنـد . وهم چنیــن سورهـــخـاصىـــبــه نام او وجود دارد. واینک تمــام ایـــنـــسورهــ اشارهـــدارد به سمت بعـــثـــتــ ، رسـالـت واینک روش دعوت او واینک گفتـگوهایـــى کهـــ توسط قومش داشـــتهاســـتـــ.
هفت آیه قرآنی از بهر اینکه به سمت هفت سین قرآنی معروف می باشند
دست خط هفت آیه قرآنی از بهر اینکه به سمت هفت سین قرآنی معروف می باشند اولین بار در مجله سبک زندگی دانستن. پدیدار شد.
[ad_2]
Source link
به سمت نقل از وب سایت : www.ashwood.ir