آنچه به سمت علت اینکه به سمت علت یک سخنرانی حرفه ای لازم است بدانید

پیش نیازهای تبدیل شدن به یک سخنران حرفه‌ای

تبدیل شدن به یک سخنران حرفه‌ای که علاوه بر تاثیرگذاری، از این حرفه کسب درآمد داشته باشد، به زمان و کسب مهارت‌های متعدد نیاز دارد.

به سمت علت اینکه سخنرانی اثربخش واز حرفه ای داشته باشیم لازم است نکاتی را پیش از سخنرانی رعایت کنیم. یک سخنرانی خوب به سمت نوبت، تمرین واز کسب مهارت نیازمند است.

سخنرانی حرفه ای تبدیل به سمت علت سخنران مسئولیت های مختلفی دارد مخصوصا افرادی به سمت علت اینکه از طریق آن کسب درآمد واز معاش می کنند پس باید تلاش کنند توسط تمرین موارد لازم جهت سخنرانی خوب کار خود را بهتر انجام دهند.

در اینجا به سمت نکاتی در رابطه توسط یک سخنرانی حرفه ای می پردازیم.

سخنرانان حرفه ای

سخنرانان حرفه ای

طراحی امضای سخنرانی خود

امضای سخنرانی یعنی اینکه سخنران باید طوری صحبت کند به سمت علت اینکه واز هر آنچه جا به سمت علت اینکه مخاطب احساس خستگی کرد از عبارت های بسزا واز صحبت های جدیدی استفاده کند به سمت علت اینکه او را به سمت دنباله صحبت ها جذب کند.

سخنرانی در سطح ممتاز

یک سخنرانی ممتاز در نظاره مخاطب سخنرانی است به سمت علت اینکه سخنران بتواند به سمت بهترین نحو ممکن توسط مخاطب ارتباط برقرار کند، واز بتوانند آن ها را توسط خود هم احساس کند.

انتخاب محل مناسب سخنرانی

محل سخنرانی تنها انتخاب یک استیج جذاب واز توسط ظرفیت بالا واز جادار نیست؛ بلکه علاوه برا همه اینان ها مخاطب خود را در نظاره بگیرید واز محیطی انتخاب کنید به سمت علت اینکه عموم آن را بپسندند.

تمرین قبل از سخنرانی

سخنران های حرفه ای گاهنما های زیادی را به سمت علت صحبت در جمع تمرین می کنند. تمرین باعث می شود اعتماد به سمت نفس تان بالا برود، حرف های اضافی واز بی مزه را از صحبت خود حذف کنید، زبان گفتاری شما روان شود بر مخاطبان تاثیر مثبتی بگذارید.

سخنرانان حرفه ای

سخنرانان حرفه ای

آنچه به سمت علت اینکه به سمت علت یک سخنرانی حرفه ای لازم است بدانید

سخنرانی حرفه‌ای امروزه به مهارتی تبدیل شده که علاوه بر تاثیرگذاری بالا، مسئولیت‌های متعددی را نیز برای سخنرانان به همراه دارد. تنها با درک این مسئولیت‌ها و تلاش برای انجام هرچه بهتر آنها است که می‌توانید به سخنرانی تمام عیار تبدیل شده و از آن کسب درآمد کنید.

بسیاری از سخنرانان اجتماعی، مدیران و کارآفرینان وجود دارند که در رسیدن به مرحله‌ی حرفه‌ای در سخنرانی با چالش‌های متعددی روبرو بوده‌اند. آنها مسیر را به‌درستی نشناخته و در راه رسیدن به شهرت و اعتبار سخنرانی دچار تعلل شده‌اند. یکی از مشکلات اساسی در این زمینه این است که این افراد پس از رسیدن به موفقیت‌های اولیه، تصور می‌کنند که باید تصویری ثابت و تاثیرگذار از خود به جای گذاشته و آن را تغییر ندهند. به همین دلیل سخنرانی‌های آنها تکراری شده و به مرور مخاطبین خود را از دست می‌دهند.

این اقدام سخنرانان در حفظ تصویر موفق اولیه، باعث می‌شود که سخنرانی‌های آنها خسته کننده و بی‌فایده به نظر رسیده و توجه افراد را به خود جلب نکنند. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت نکاتی را به منظور دوری از این اشتباهات و برای تبدیل شدن به یک سخنران حرفه‌ای (که از این راه کسب درآمد نیز دارد)، بررسی کرده‌ایم.

امضای خود را طراحی کنید

سخنرانان حرفه ای

سخنرانان حرفه ای

امضای سخنرانی به معنای بخشی از صحبت‌ها است که مخاطب جدید را به گوش دادن صحبت‌های فرد تشویق می‌کند. صرف‌نظر از نوع سخنرانی (روی صحنه، مصاحبه، پادکست و غیره)، پیشنهاد می‌شود که سبکی خاص و جملاتی ثابت برای خود داشته باشید که مخاطب جدید با گوش دادن به آنها، به تخصص و زمینه‌ی کاری شما پی برده و برای دنبال کردن صحبت‌هایتان تشویق شود.

فراموش نکنید که برای پیوند دادن این بخش به کل سخنرانی نیز نیاز به یک تم مشخص و منحصر به‌فرد دارید که انسجام صحبت‌هایتان را حفظ کند.

سخنرانی خود را به سطح ممتاز نزدیک کنید
سخنرانی ممتاز و در سطح جهانی، سبکی حرفه‌ای است که با مخاطبین به بهترین نحو ارتباط برقرار می‌کند. وقتی کلاس کاری شما به این سطح برسد، یعنی تلاش زیادی برای ایجاد ارتباط و حفظ آن با مخاطبین نیاز ندارید. شما به سرعت منظور خود را منتقل می‌کنید و با اشتراک‌گذاری احساسات با افراد، آنها را با صحبت‌هایتان درگیر می‌کنید.

به عنوان مثالی برای ارتباط احساسی با مخاطبین، تصور کنید که در بخشی از صحبت‌ها به اتفاقی که در گذشته برایتان افتاده اشاره می‌کنید. در این حالت بهتر است به جای تعریف کردن جزئیات وقایع، احساسی که در آن لحظات داشته‌اید را به اشتراک بگذارید. در این حالت، شما وقایع را به صورت عینی نشان خواهید داد و ارتباط احساسی برقرار خواهید کرد. فراموش نکنید که اگر بهترین امضای سخنرانی جهان را نیز داشته باشید، مجسم کردن آن و تبدیل کردنش به عنصری قابل درک، بخش دشوار ماجرا است.

محل سخنرانی مناسب انتخاب کنید
وقتی صحبت از سالن سخنرانی می‌شود، اکثر افراد به سالنی با ظرفیت بالا و یک استیج فکر می‌کنند. در حالی که گسترش ابزارهای ارتباطی و فناوری‌های انتشار محتوا، هر مکانی را به یک سالن سخنرانی تبدیل کرده است. انواع مختلف سالن‌های مدرن از وبینارها تا ویدئوبلاگ‌ها و پادکست‌ها وجود دارند که می‌توانند میزبان صحبت‌های شما باشند.

قدم مهم در این بخش انتخاب پلتفرم و ابزار مناسب برای به اشتراک گذاشتن صحبت‌ها است. باید پیش از انتخاب محل و پلتفرم، مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و انتخابی انجام دهید که مورد پسند عموم آنها باشد.

تمرین کنید
موردی که عموم افراد حرفه‌ای را از آماتورها جدا می‌کند، زمانی است که به کارهایشان اختصاص می‌دهند. برای مثال به هنرمندان حرفه‌ای استندآپ کمدی دقت کنید. آنها ساعت‌های متمادی در جمع‌های مختلف، شوخی‌های خود را تعریف می‌کنند. آنها تلاش می‌کنند تا در جمع‌‌های کوچک، شوخی‌های مناسب را پیدا کرده و آنهایی را که بیشترین تاثیر را روی مخاطب می‌گذارد، گلچین کنند.

ساعت‌ها تمرین و تلاش سخنرانان حرفه‌ای پیش از سخنرانی‌های اصلی، از دید همه‌ی افراد پنهان است. واقعیت این است که آنها تلاشی مستمر برای تبدیل شدن به سخنرانی تاثیرگذار انجام می‌دهند و ساعت‌های زیادی را صرف تمرین می‌کنند. به بیان دیگر آنها سال‌های مانند یک قهرمان المپیک تمرین می‌کنند تا تنها در یک مسابقه پیروز شوند.

نکته‌‌ی نهایی این که به یاد داشته باشید قرار گرفتن در جایگاه سخنران، به شما اعتبار می‌دهد و این فرصت را خواهید داشت که روی مخاطبین تاثیر بگذارید. به بیان دیگر آنها به شما به چشم فردی معتبر نگاه می‌کنند. در این زمان است که فرصت طلایی برای جذب مخاطب بیشتر را خواهید داشت. این جذب نیز تنها با در میان گذاشتن اطلاعات صحیح، ارتباط برقرار کردن کامل و تشویق حضار به همراهی انجام خواهد شد.

در سخنرانی های کوتاه ساختار سخنرانی در حداکثر سه نکته خلاصه می شود.

در این سخنرانی ها باید تمرکز زیادی روی نوع ارائه داشت زیرا یاید در مدت زمان اندکی

صحبت تاثیر گذار داشت. بنابراین استفاده ازآمار ملموس ( مثلا در محصولات کشاورزی، تعداد تصادفات و…)

مصداق های عینی، داستان های شخصی و در دسترس، استفاده از افراد دارای نفوذ و … می تواند زمینه های

یک سخنرانی حرفه ای و موفق را برای شما فراهم آورد.

اگر از اسلاید استفاده می کنید حتما اصول استفاده از آن را فرا بگیرید.

در غیر این صورت استفاده از کاغذ یادداشت فکر مناسبی است زیرا هم فراموشی را دورمی کند

و هم ساختار سخنرانی شما را حرفه ای نگه می دارد.

وقتی که عادت سخنرانان حرفه ای را بشناسیم و به اصطلاح قلق آن ها را بدانیم به خوبی می توانیم بخش های فرعی مربوط به آن سخنرانی و سخنرانش را پیش گویی کنیم. مثلا این که آیا فضا، فضای انتقادی در سخنرانی برای بیان نظرات است یا این که فضا کاملا خشک، رسمی و محدود است؟ آیا سخنران با درگیر کردن مخاطب در سخنرانی، فضایی تعاملی ایجاد می کند که پرسش و پاسخ در آن رایج باشد یا این که قرار است آرام و بی صدا به صندلی هایمان تا پایان سخنرانی بچسبیم؟

 

Skills

Posted on

03/27/2018

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp us