ظرافت در تزیین خانه

زیبایی دکوراسیون و چیدمان خانه

ظرافت در تزیین خانه

کوسن ها

کوسن ها

تزیین خانه توسط کوسن های زیبا کوسن ها واز متکاهای تزیینی از جنس مخمل واز ساتن گلدوزی شده یا برودری دوزی شده، از سالیان دور همواره مورد دقت واز علاقه ی خانم ها بوده است واز در اغلب خانه ها نمونه هایی از آن ها یافت می شود. در گذشته واز در فرهنگ سنتی خودمان، […]

منبع : تبیان 

یک رویه کوسن زیبا درست کنید

یک رویه کوسن زیبا درست کنید

کوسن ها و متکاهاي تزييني از جنس مخمل و ساتن گلدوزي شده يا برودري دوزي شده، از ساليان دور همواره مورد توجه و علاقه ي خانم ها بوده است و در اغلب خانه ها نمونه هايي از آن ها يافت مي شود.

در گذشته و در فرهنگ سنتي خودمان، در هر خانه بخش هاي اندروني داشتيم که فضاي اختصاصي خانم هاي خانه محسوب مي شد. کوسن ها و متکاهايي که بر روي آن ها گلدوزي و سوزن دوزي مي کردند، از همان زمان در بخش اندروني جاي داشت. معادل همين کلمه ي اندروني ، در ميان خانم هاي فرانسوي وجود داشت و تحت عنوان ( Decoration Ladies Room) در فرهنگ اروپايي رواج داشت.

در اين اتاق هاي اندروني انواع زيورآلات زنانه و عطرها نگهداري مي شد. به طور کلي تزيين چنين مکان هايي براساس ذوق و سليقه ي خانم ها انجام مي شد و فضايي کاملاً زنانه و دلپذير همراه با بوي خوش انواع گل هاي خشک و انفيه ايجاد مي شد.

البته ناگفته نماند که نديمه ها به امور خانه داري رسيدگي مي کردند و خانم هاي خانه بر روند کارها نظارت داشتند. به هر حال خانم ها به انواع صنايع دستي و هنري مي پرداختند، مانند بافتن فرش و گليم ، قلاب بافي ، سرمه دوزي ، مرواريد دوزي و هنرهاي ظريف و زيبايي از همين دست.

دوختن پولک و منجوق و مرواريد هاي تزييني، به پوشش هاي پارچه اي اتاق نشيمن و اتاق خواب جلوه ي زيادي مي دهد و در عين حال کاري است که ارزان هم تمام مي شود. براي تزيين يک اتاق، تنها کافي است که به هماهنگي رنگي پارچه ها توجه نشان دهيد تا به نتيجه ي دلخواه تان برسيد و فضايي تحسين برانگيز خلق کنيد.

خانم هايي که در پي ارزش نهادن به سنت هاي فرهنگي و بومي هستند، حتماً از اين گونه طرح ها استقبال کرده، با تهيه ي انواع کوسن هاي رنگين از تکه پارچه هاي موجود در خانه، به محيط زندگي خانوادگي شان جذابيت بيش تري مي بخشند.

ظرافت در تزیین خانه

زیبایی دکوراسیون و چیدمان خانه

چیدمان میز ناهارخوری , قوانین قرارگیری قاشق و چنگال

چیدمان میز ناهارخوری , قوانین قرارگیری قاشق و چنگال

از قدیم، در بسیاری از کشورها و سرزمین های جهان، تزیینات خانه اهمیت زیادی داشته. به خصوص در هنگام برگزاری مهمانی ها، جشن ها و آیین های مذهبی و ملی. از جمله استفاده و بکار گیری وسایل و اشیاء تزیینی مانند کوسن و متکا به خصوص از جنس مخمل و یا ساتن های زیبای گلدوزی شده. این نوع تزیینات نه تنها موجب افزایش زیبایی و بهبود وضعیت محیط خانه می شوند، بلکه مورد علاقه خانم ها نیز بوده و امروزه در بسیاری از خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

از طرف دیگر در فرهنگ سنتی بسیاری از کشورها، از جمله ایران در دوران قدیم بخشی از فضای خانه، اختصاص به خانمها داشت که بسیاری از این اشیاء تزیینی از جمله کوسن ها و متکاهای زیبا در آنجا گذاشته می شد. این اشیاء زیبایی تزیینی با دقت و ظرافت خاصی گلدوزی و سوزن دوزی شده بودند و زینت بخش فضای خانه بودند.
در کنار این مسئله، چیدمان مبلمان و میز و صندلی ها هم کمک موثری به هر چه زیباتر نشان دادن این تزیینات و دکوراسیون خانه می کنند. ولی در صورتی که از ترکیب این چیدمان در کنار برخی آثار صنایع دستی و هنرهای ظریف سنتی استفاده شود، می تواند دکور و تزییانت یک خانه را به بهترین نحو ممکن نشان دهند و موجب افزایش انرژی مثبت در فضای آن خانه شود. این مسئله در درجه اول برای خود افراد ساکن در منزل می تواند بسیار مفید باشد.

 

Skills

Posted on

03/26/2018

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp us