نمای چوبی مغازه , تابلو فست فود چوب ترمووود

,
طراحی و اجرای ترمووود نما , محوطه استخر , روف گاردن و سونای خشک

چوب در نمای خارجی مغازه و محیط تجاری 

چوب گرما بخش محیط است و مهم است که ماندگاری داشته باشد . در همین راستا استفاده از چوب ترموود بسیار متداول است .  زمانی بود که در ایران فقط یک شرکت بعنوان تنها وارد کننده چوب ترمووود حضور داشت ولی امروز در اغاز سال 1397-2018  بیش از 100 شرکت ادعا میکنند وارد کننده چوب ترمو از اروپا هستند .

طراحی و اجرای ترمووود نما , محوطه استخر , روف گاردن و سونای خشک
طراحی و اجرای ترمووود نما , محوطه استخر , روف گاردن و سونای خشک

گروه فن و هنر از سال 1340 در حال فعالیت در تهران است پدرم از زمانی تعریف میکند که فرانسوی ها و امریکایی ها ورق هایی را با برند گاون فرانسه  , فرمیکا استخونی ، چوب گردو و … به ایران وارد میکردند . من خودم بعد از انقلاب شاهد واردات چوب کاج فنلاندی بودم و از کارکردن با اون چوبها هنوزهم خاطراتی داریم . تنها چوبی بود که بافت بسیار عالی ، گره کم ، بدون شیره , سفید مخملی بود . چوبهایی که امروز به اسم فنلاندی وارد ایران می شوند اصلا کیفیت چوبهای سال 60 را ندارند و اطلا حتی شبیه ان ها هم نیستند .  بگذریم . به زمان حال بر میگردیم .

ترمووود ایرانی 

ترمووود ایرانی حاصل واردات تخته های SLP  و خشکن ایران است .این تجهیزات از ترکیه برای خشکن چوب وارد ایران شده اند ولی نمیتوانند مثل چوبی که در فنلاند ترمووود می شود را تحویل بدهند .

ترمووود روسیه و ترکیه 

چوب های کاج روسی با کیفیت بهتری خارج از ایران اغلب در روسیه ترمو میشوند و بعد از بسته بندی به ایران صادر می شود .

ترمووود فنلاند 

طراحی و اجرای ترمووود نما , محوطه استخر , روف گاردن و سونای خشک طراحی و اجرای ترمووود نما , محوطه استخر , روف گاردن و سونای خشک
طراحی و اجرای ترمووود نما , محوطه استخر , روف گاردن و سونای خشک

شرکت های بسیار زیادی در منطقه فنلاند به پرورش و ترمو کردن چوب مشغول هستند . و در این سالها افراد زیادی برای گرفتن نمایندگی با این شرکت ها اقدام به سفر و هزینه کرده اند که امروز شاهد متعدد شدن این شرکت ها در ایران هستیم . اغلب کیفیت خوبی دارند ولی شرکت هایی هم هستند که چوب هایی بدون کیفیت دارند . تا زمانی که بسته بندی باز نشده این چوبها از نظر ظاهر شبیه هم هستند ولی بعد از باز شدن شما به چیزی متفاوت از وعده آنها مواجه می شوید .  که در ادامه تفاوت چوب خوب از بد را برایتان درج خواهم کرد تا شما هم همانند یک کارشناس بتوانید به کار پیمانکاران و فروشندگان نظارت کنید .

ترمووود المان 

یک چوب بسیار خاص و نادر با قیمتی بسیار بالاتر از چوب ترمووود گرید A فنلاند . به جرات میتوانم ادعا کنم تنها چوبی که در هر کجا شما میتوانید کار کنید و کیفیت خود را از دست نمی دهد . این چوب سنگین تر از چوبهای دیگر است . چند سال پیش به سفارش یکی از مشتریانمان از این چوب برای کف حمام استفاده کردیم و چقدر ایشان از این چوب راضی بودند . مدام از بو و عطر این چوب صحبت میکردند .

فرآیند آماده سازی ترمووود (ترموود)

فرایند ترمووود یک روال سه مرحله ایست . در مرحله اول حرارت اولیه به همراه بخار باعث خشک شدن چوب می شود لازم به ذکر است فرایند ترمووود ، خشک کردن چوب نیست بلکه بنوعی به آن اشباع ، برخی اصلاح حرارتی و شاید تیمار گرمایی چوب ، بتوان آن را نامید .  اینکه چوب را در چند مرحله حرارت دهی نیم سوز تحول مشتری بدهند به این کار ترمووود نمی گویند . بلکه ترمووود یک روش بسیار علمی و حساس است که در …

طراحی و اجرای ترمووود نما , محوطه استخر , روف گاردن و سونای خشک
طراحی و اجرای ترمووود نما , محوطه استخر , روف گاردن و سونای خشک

فورمول اصلاح حرارتی 

فرایند تولید و مواد خام
فرایند تولید
درمان حرارتی چوب یک روش باستانی و طبیعی برای بهبود دوام چوب است. SLP درمان حرارتی را به یک فرآیند مدرن، با کیفیت بالا و به شدت تحت نظارت توسعه داده است. پردازش حرارتی ویژگی های طبیعی چوب را با استفاده از دمای بالا (185 تا 215 درجه سانتیگراد) و بخار آب، پردازش می کند. هیچ مواد شیمیایی در فرآیند تولید استفاده نمی شود. محصولات ترمو درمان شده به طوری فوق العاده طبیعی و سازگار با محیط زیست است.

در SLP، فرآیند تولید به شدت تحت نظارت است و می تواند با تنظیم دمای، مقدار بخار و زمان درمان تولید محصول نوع مورد نظر را کنترل کند. از طریق تجربه، ما توانستیم فرآیند را برای تطبیق آن با گونه های مختلف چوب و مواد مختلف اندازه گیری کنیم.

دو طبقه محصول چوب چوب حرارتي، Thermo-S (ثبات) و Thermo-D (دوام) وجود دارد. ویژگی های اساسی محصولات Thermo-S ظاهر و ثبات آن است. طبقه بندی شده با توجه به استاندارد EN 350-1 (مقیاس: 1 بسیار با دوام – 5 با دوام نیست)، Thermo-S به طور قابل توجهی با دوام و متعلق به کلاس مقاوم شدن به 3 است. در محصولات Thermo-D، ویژگی ضروری دوام بیولوژیکی است. طبق استاندارد EN 350-1، آن را به عنوان مقاوم و متعلق به کلاس مقاومت 1-2 شکستگی طبقه بندی می شود. مقاومت در برابر شکست محصول کلاس 1 می تواند در حدود 25 سال (با توجه به رطوبت خاک) به زمین متصل شود.

فرآیند تولید را می توان به سه مرحله تقسیم کرد. در مرحله اول، دمای چوب به سرعت به 100 درجه سانتیگراد افزایش می یابد و سپس به آرامی به 130 درجه سانتی گراد می رسد. رطوبت چوب به تقریبا صفر کاهش می یابد. در عین حال بخار باعث جلوگیری از تقسیم چوب می شود. درمان حرارتی واقعی در مرحله دوم فرآیند رخ می دهد. بسته به درجه درمان، درجه حرارت به بیش از 185 درجه سانتیگراد افزایش می یابد و به مدت 2-4 ساعت نگهداری می شود. بخار آب چوب را از آتش سوزی محافظت می کند و تغییرات شیمیایی را تحت تاثیر قرار می دهد.در آخرین مرحله، دمای با استفاده از اسپری آب کاهش می یابد. رطوبت چوب بیش از 4 درصد است.

ما می خواهیم تا با پیشرفت های تکنولوژی ادامه یابیم و ما به دنبال آن هستیم که به طور مداوم در بهبود کارایی فرایند ما و همچنین جنبه های دیگر آن، از جمله دوستدار محیط زیست. در سال های اخیر، ما با استفاده از خاک اره ای که در طراحی چوب به عنوان منبع انرژی فرایند حرارتی تولید شده است، کار می کنیم.

طراحی و اجرای ترمووود نما , محوطه استخر , روف گاردن و سونای خشک
طراحی و اجرای ترمووود نما , محوطه استخر , روف گاردن و سونای خشک

ماده خام
مواد خام برای محصولات ما عمدتا فنلاندی، کاج و صنوبر با گواهینامه PEFC (Pinus Sylvestris و Picea Abies) است. به آرامی رشد می کند، چوب های چگال شمالی مواد عالی برای درمان حرارتی است. ما می خواهیم فقط از چوب با کیفیت بالا، چوب سالم و پیچیده استفاده کنیم و به دنبال ایجاد روابط بلند مدت با مؤسسات محلی جهت تامین مواد همگن باشد. هر دو مواد خام و فرآیند تولید به طور مداوم نظارت می شوند، زیرا ما می خواهیم انتظارات مشتریان خود را برای محصولات با کیفیت بالا برآورده کنیم.

محصولات ما دارای گواهینامه PEFC است که اطمینان حاصل می کند که مبداء محصولات ما شناخته شده است و توسط خارج از حسابرسی مستقل نظارت شده است. صدور گواهینامه PEFC گواهینام قابل اعتماد است که چگونه جنگل های فنلاند برای آنها مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم صدور گواهینامه شامل تمام بخش های اساسی صدور گواهینامه جنگل می باشد: الزامات مربوط به مراقبت از جنگل و زنجیره مدیریت و استفاده از جنگل، و نیز الزامات برای حسابرسان خارجی. تولید، عادت های کاری و تعهدات کیفیت ما به طور مداوم نظارت می شود.این به ما نیاز دارد تا سالانه فعالیتهایمان را ارزیابی کنیم.

مزایای ترمووود (ترموود)

طراحی و اجرای ترمووود نما , محوطه استخر , روف گاردن و سونای خشک
طراحی و اجرای ترمووود نما , محوطه استخر , روف گاردن و سونای خشک

امکانات
ما به ویژگی های عالی محصولات SLP Thermo-treated اعتقاد داریم و می خواهیم محصولات مشتریان خود را ارائه دهیم که در آنها دوام خوب و محیط زیست ترکیب شده است. ما فرایند درمان حرارتی را با ترکیب تکنولوژی و دانش خودمان که بر اساس دانش و تجربه است، توسعه داده ایم.

از بهترین ویژگی های چوب  ThermoWood در مقایسه با چوب معمولی، یک ماده بسیار پایدار است که باعث می شود کار با آن آسان تر شود. هدایت حرارتی ThermoWood کاهش می یابد، به طوری که در هر دو حالت سرد و گرم، احساس راحتی می کند. با توجه به درمان، چوب بدون رزین و بهداشتی است که بیشتر باعث افزایش راحتی می شود. محصولات نیز بسیار طبیعی و غیر سمی هستند، زیرا هیچ مواد شیمیایی در فرآیند درمان استفاده نمی شود. ThermoWood عنصر دکوراسیون عالی داخلی است. رنگ قهوه ای آن به طور طبیعی زیبا در سراسر چوب نفوذ می کند و دانه ای از چوب به زیبایی آورده شده است.

طول عمر
دوام یکی از مهمترین ویژگی های محصول است. درمان حرارتی آب و هوا را بهبود می بخشد و ویژگی های مقاومت چوب را از بین می برد. چوب ترمو درمان شده مناسب برای استفاده در شرایط مختلف آب و هوا است. دوام بیولوژیکی محصول عالی است، کلاس مقاومت آن در برابر I-II است و عمر مفید آن در مقایسه با چوب بدون درمان بسیار زیاد است.

ثبات
ویژگی های چوب به عنوان یک محصول زنده، طبیعی، گاهی اوقات مشکلات را برای دست زدن به آن ایجاد می کند. درمان حرارتی میزان رطوبت چوب چوب را کاهش می دهد که به طور قابل توجهی ثبات ابعادی آن را بهبود می بخشد. درمان با این واقعیت که چوب دیگر تغییر نخواهد کرد، تسهیل می شود. یک ThermoWood با سطح رنگ نیز به دلیل کاهش واکنش پذیری به رطوبت، طول می کشد.

محیط زیست
مصرف کنندگان حتی بیشتر در مورد اثرات زیست محیطی محصولات مورد استفاده خود آگاهی دارند. ما در درمان ما هیچ مواد شیمیایی مصرف نمی کنیم، فقط یک بخار آب بالا و درجه حرارت بالا. ما در محصولات ما از گونه های گرمسیری چوب استفاده نمی کنیم، در عوض ما از چوب با کیفیت بالا در شمال استفاده می کنیم و ما به دنبال همکاری بلند مدت با کارخانه های چوب محلی هستیم.

دلپذیر احساس کن
احساس سطح محصول چوب مهم است. تطبیق حرارتی هدایت حرارتی چوب را کاهش می دهد و به همین علت چوب حتی در شرایط بسیار گرم احساس راحتی می کند. از آنجا که هیچ مواد شیمیایی مورد استفاده در فرآیند تولید وجود ندارد، محصول ما نیز کاملا غیر سمی است. این روند باعث می شود که چوب کاملا از رزین ها آزاد شود که باعث می شود استفاده از آن آسان تر شود.

ظاهر شیک و طبیعی
SLP می خواهد در کیفیت محصولات و لوکس خود ارائه دهد. احساس لذت بخش و گرم ThermoWood فرصتی برای لذت بردن از بهترین ویژگی های چوب فراهم می کند. محصولات ما فوق العاده طبیعی هستند؛ فرایند تولید بدون مواد شیمیایی استفاده می کند. ما توصیه می کنیم سطح مناسب برای محصولات ما. بدون درمان، سطح محصول به علت اثرات تابش اشعه ماوراء بنفش به زیبایی خاکستری می شود. چوب ترموسیته، فضای پالایش و کیفیت را ایجاد می کند.


  • برخی خواص واینک ویژگی های ترمووود (ترموود)
مبلمان چوبی  مبلمان فضای باز
مبلمان چوبی  مبلمان فضای باز

توضیحات بیشتر درباره مبلمان فضای باز از گروه فن و هنر 


  • کف چوبی

  • سایبان چوبی

  • دکوراسیون چوبی داخلی

نمای چوبی مغازه-فست فود

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp us