کنترل ترامپ کودک در پی اخراج عاقلان کاخ سفید چگونه است؟

روزنامه الجزایری : دیگر عاقلی در کاخ سفید باقی نمانده است

ترامپ کودک

ترامپ کودک

روزنامه «الشعب » الجزایر توسط اشاره به سمت انتصاب های اخیر در آمریکا نوشت: در گذشته دست کم چند نفر ‘عاقل’…

الشعب روزنامه دولتی الجزایر افزود: «دونالد ترامپ» اخیرا دست به سلسله تغییراتی در تیم کاری خود در کاخ سفید زد وسیاست خارجی کشورش را به دست بازهای جنگ طلب سپرد.

ترامپ در سال نخست ریاست جمهوری اش از برخی توافقنامه های بین المللی خارج شد. در سال 2018 به سیاست های تهاجمی روی آورد، از جنگ تجاری با پکن سخن گفت و «جان بولتون» را که موضع گیری تندی در مورد ایران و کره شمالی دارد، به عنوان مشاور امنیت ملی انتخاب کرد.

«ریچارد هاس» رئیس شورای روابط خارجی آمریکا در خصوص شرایط کنونی آمریکا گفته است ‘ اکنون در خطرناکترین مرحله تاریخ آمریکا به سر می بریم.’

ترامپ، «اچ. آر مک مستر» مشاور امنیت ملی، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه و «دینا پاول» مشاور ارشد ترامپ در امور مربوط به خاورمیانه را کنار گذاشت.

محافل دیپلماتیک این ها را ‘سه عاقل’ کاخ سفید می دانستند که شب و روز در پی تصحیح اشتباه های کودکانه ترامپ پرلغزش بودند. انتخاب «مایک پمپئو» به عنوان جانشین تیلرسون باعث شوکه شدن بسیاری از ناظران شد زیرا آن را به معنای بازگشت به روش های جرج بوش پسر می دانند، او از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا ) به وزارت خارجه می آید، پمپئو از روش هایی برای اعتراف گیری استفاده می کند که نوعی شکنجه محسوب می شود. بر اساس نامه سازمان دیده بان حقوق بشر به کنگره آمریکا که خواستار مخالفت با وزارت وی است، پمپئو ضد مسلمان وضد زن است.

از طرف دیگر تعیین «جینا هاسپل» به عنوان رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا ) نیز باعث افزایش نگرانی ها شده است زیرا وی متهم به سرپوش گذاشتن بر شکنجه متهمان پس از حملات سال 2001میلادی است.

الشعب در مورد جان بولتون نیز نوشت: او شدیدا طرفدار جنگ های پیشگیرانه است و هیچ گاه از حمله کشورش به عراق ابراز پشیمانی نکرده است، او اعتقاد دارد آمریکا باید بدون درنگ به کره شمالی حمله کند. از طرف دیگر بولتون مخالف توافق هسته ای با ایران است.

خلاصه کلام این که عاقلان از کاخ سفید رخت بربسته اند وتنها باقیمانده آن ها «جیم ماتیس » وزیر دفاع است که از زمان عهده دار شدن مسئولیت وزارت دفاع، سعی دارد شیوه دیپلماتیک و مسالمت آمیز را بیشتر به کار ببرد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir

 

Skills

Posted on

03/28/2018

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp us