رنگ وایت واش : وایت واش چیست ؟

سبک وایت واش بی نظیر ، روستیک و خلاق

گالری تصاویر مدل انواع درب چوبی پتینه و رنگ سفید سبک روستیک
گالری تصاویر مدل انواع درب چوبی پتینه و رنگ سفید سبک روستیک

رنگ وایت واش : وایت واش چیست ؟ اجرای سبک رنگ وایت واش روش های مختلفی دارد که هر رنگ کار بر اساس تجربیات خود از یک یا چند روش در این سبک استفاده می کند . نکته مهم این است که آیا کار نهایی را مشتری می پسندد .

روش اجرای رنگ سفید بر روی چوب به شیوه وایت واش ( Wash-White )

وایت واش به سبک کلاسیک یا روستیک

روش اجرای وایت واش در سبک روستیک با سبک کلاسیک متفاوت است . در سبک روستیک تا حد ممکن از طبیعت چوب کاسته نمی شود و چوب طبیعی خود را بیشتر از رنگ نشان می دهد . در حالی که در وایت واش به سبک کلاسیک چوب تا حد زیادی محو می شود و عملیات پتینه کاری بر روی وایت واش یا زیر وایت واش چندین بار اجرا می شود .

گالری تصاویر مدل انواع درب چوبی پتینه و رنگ سفید بر روی چوب روستیک

چگونه رنگ وایت واش را انجام دهیم .

رنگ وایت واش به دو صورت قابل اجرا است .

  1. بر روی چوب خام : یعنی رنگ زمینه رنگ چوب خام است و عملیات وایت واش بر روی چوب انجام می شود . تضادی که بین رنگ رویه و رنگ زمینه بدلیل کم و زیاد شدن رنگ با استفاده از پارچه , اسفنج یا قلم بوسیله دست به وجود می آید باعث ایجاد سبک وایت واش می شود . در برخی از مواقع لازم است رنگ سفید را پاک کنیم , نه بطور کامل ولی برای ایجاد سبک از یک پارچه ضخیم می توان استفاده کرد . به صورتی که رنگ کامل برداشته نمی شود .
  2. اجرای وایت واش بر روی رنگ زیرین : مثلا شما یک درب دارید به رنگ تیره ( گردویی فندقی یا مشکی ) رنگ سفید را با پارچه یا قلم بر روی آن اعمال می کنید . بگذارید دستان شما آزاد حرکت کنند تا نقوش و خطوط خشنی ایجاد شود . این کار تا حدی نیاز به مهارت دارد ولی غیر ممکن نیست . شما می توانید رنگ زمینه را خودتان ایجاد کنید . مثلا طوسی و بعد از خشک شدن با سفید یا هر رنگ متضاد دیگری آن را براش کنید . یا خش و خط ایجاد کنید . این کار را تا جایی انجام دهید که سطح کار کامل پوشیده نشود و رنگ زمینه قابل لمس باشد .

تصاویر بیشتر با موضوع پتینه و وایت واش

روش های بسیار زیادی برای ایجاد رنگ وایت واش وجود دارد و هر استادی برای خود ابداعاتی دارد که باعث شده سبک و اثر هنری و زیبا تر ایجاد شود .

با تشکر از توجه شما

مطالب مرتبط با موضوع رنگ کاری وایت واش :

  • رنگ وایت واش چوب قلم مو
    رنگ وایت واش چوب، همان طور که از نام آن پیدا است، به معنی سفید رنگ کردن چوب و پوشاندن برخی از نقص های چوب و براق کردن آن است است
  • سوال درباره یک رنگ چوب سندبلاست و وایت واش سفید
    رنگ آماده وایت واش سوال : لطفا راهنمایی بفرمائید برای تهیه این رنگ چوب آیا این رنگ بصورت آماده دربازار وجوددارد؟ جواب : سلام. خیر این یک تکنیک پتینه است که اول چوب را می‌سوزانند، بعد فرجه می‌کنند بعد رنگ سفید را به روش وایت واش اجرا می‌کنند.
  • اجرای رنگ وایت واش سفید و رنگ طوسی بر روی درب و چوب کاج
    اجرای رنگ کاری چوب، رنگ وایت واش چوب، رنگ طوسی در دکوراسیون چوبی
  • درب چوبی سفید وایت واش , وایت واش چیست وایت واش درب چوبی
    آموزش رنگ آمیزی به سبک وایت واش بر روی چوب , یکی از بهترین چوب ها برای عملیات رنگ کاری سبک وایت واش چوب بلوط است , چوب کاج هم مناسب است
  • رنگ سفید بر روی چوب کاج
    رنگ چوب , رنگ وایت واش٬ چوب کاج٬ وایت واش چیست , رنگ سفید مخصوص چوب , تغییر رنگ چوب به سفید , تغییر رنگ چوب قهوه ای به سفید , رنگ پلاستیک روی چوب , رنگ پلی استر سفید , آموزش رنگ كردن چوب  , آموزش رنگ کاری 
  • رنگ وایت واش
    پتینه و رنگ چوب , وایت واش , آموزش رنگ کاری چوب , سوالات رنگ , رنگ چوب , رنگ کاری , انواع رنگ
WhatsApp us