ساخت درب چوبی با طرح های مختلف

مقدمه، نگاهی به آناتومی درب های چوبی

درب های چوبی بسیار متنوع هستند و طرح های مختلفی دارند. درب های چوبی برای هر کاربرد به شکل خاصی ساخته می شوند ولی به طور کل بیشتر درب های چوبی متشکل از سه بخش اصلی چهارچوب، نرده نگهدارنده و پنل های درب هستند.

چهارچوب ها ساختار اصلی چوب را شکل می دهند و به صورت عمودی هستند. بسیار مهم است که چهارچوب محکم و مستقیم باشد. نرده های نگهدارنده چهارچوب را به هم وصل می کنند و پنل ها قسمت های توخالی بین نرده و چهارچوب را پر می کنند. جنس پنل ها به غیر از چوب می تواند هرچیز دیگری هم باشد مثلا شیشه. تعداد این اجزاء در ساخت درب چوبی متغیر است و بسته به سلیقه فردی دارد.

80 مدل درب چوبی داخلی 2019

برای ساخت درب چوبی به اندازه های استاندارد نیاز است. به عنوان مثال ارتفاع درب چوبی برای داخل ساختمان حدود دو متر و ضخامت آن حدود 8 سانتیمتر است. عرض استاندارد برای ساخت درب چوبی داخل ساختمان بین 80 تا 100 سانتیمتر متغیر است.

به طور کلی ساخت درب چوبی با طرح های مختلف مراحلی دارد که قصد داریم در ادامه مطلب آنها را بررسی کنیم. همچنین طرح های مختلف درب چوبی که البته بسیار متنوع هستند را در این مقاله گنجانده ایم.

مراحل ساخت درب چوبی در طرح های مختلف _ اجزای تشکیل دهنده درب چوبی ساده

مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران
مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران

مراحل ساخت درب چوبی

برای ساخت درب چوبی چندین مرحله باید طی شود. البته نکته مهم این است که طرح درب چوبی از لحاظ تنوع بسیار زیاد است و هر طرحی مراحل ساخت متفاوتی دارد، اما این مراحل که در ادامه ذکر می شوند می توانند مراحل پایه ای ساخت هر درب چوبی باشند. در ادامه روش ساخت درب چوبی ساده را باهم بررسی می کنیم.

مراحل ساخت درب چوبی در طرح های مختلف _ ساخت درب چوبی در چندین مرحله دقیق انجام می شود

مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران
مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران

مرحله اول: آماده سازی محل قرارگیری درب و انجام اندازه گیری ها

مرحله اول در ساخت درب چوبی گرفتن اندازه های درب چوبی است. به طور کل درب چوبی بایستی از فریم یا چهارچوب اصلی کوچکتر باشد، بنابراین اگر قصد ساخت فریم را هم دارید باید عرض آن را نیز حساب کنید. اضافه کردن فریم از عرض درب چوبی می کاهد، از اینرو مهم است که درب چوبی و فریم آن همزمان ساخته شوند و یا اول فریم ساخته، نصب و بعد از آن برای ساخت درب چوبی اقدام کرد.

خرید چوب ساج ایروکو جهت ساخت درب پروژه آلمان

مرحله دوم: انتخاب متریال مناسب ساخت درب چوبی

بیشتر درب های امروزی از نوعی تخته ساخته شده از خرده چوب و چسب تهیه می شوند. این تخته ها تحت فشار و حرارت قرار گرفته و از آنها درب هایی آماده با ظاهری دارای چهارچوب و نرده نگهدارنده و پنل می سازند. از مزایای این درب های چوبی می توان ارزان بودن، مقاومت و آسانی در رنگ آمیزی را نام برد. عیب این درب های چوبی این است که کاملا مشخص است که از متریال ارزانی تهیه شده اند و استحکام و قدرت درب های چوبی را ندارند و با یک مشت محکم از هم می پاشند! از آنجا که این درب ها توخالی هستند معمولا عایق خوبی برای صدا نمی توانند باشند.

متریال استفاده شده در ساخت درب چوبی تاثیر بسزایی بر عملکرد و عمر آن می گذارد. به هنگام انتخاب متریال مناسب ساخت درب چوبی باید به دو معیار مقاومت و استحکام توجه ویژه کرد. استفاده از تخته های چندلا و تخته های کامپوزیت مثل ام دی اف برای ساخت درب چوبی مقاومت بالایی دارند ولی استحکام چوب را متاسفانه نداشته و عمر و دوام پایین تری دارند. چوب نیز با وجود اینکه بسیار مستحکم است اما دوام آن بستگی به نوع چوب و روش های مراقبت از آن دارد.

هر سخت چوبی با درجه خشکی مناسب دکوراسیون چوبی، برای ساخت درب چوبی انتخاب خیلی خوبی خواهد بود. چوب ها را با درجات مختلفی خشک می کنند و هرکدام برای مصارف مختلفی کاربرد دارند. برای ساخت درب چوبی باید از چوب هایی که به خوبی خشک و سخت شده اند استفاده کرد زیرا اگر غیر از این باشد، درب چوبی ترک خورده و از هم وا می رود. پنل های درب چوبی هم باید با دقت خاصی نصب شوند تا به هنگام تغییرات آب و هوا ترک نخورند. برای پنل ها می توان از تخته ام دی اف باکیفیت استفاده کرد.

ساخت درب چوبی رضا کیانیان

مراحل ساخت درب چوبی در طرح های مختلف _ متریال انتخاب شده برای درب چوبی با مناسب باشد

مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران
مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران

مرحله سوم: ساخت چهارچوب ها، نرده ها و پنل ها

به محض انتخاب چوب و متریال موردنظر بایستی شروع به ساخت اجزای درب چوبی کرد. چهارچوب ها چون مهمترین بخش درب چوبی هستند و به دلیل ارتفاع آنها احتمال کج بریدن وجود دارد، بنابراین باید ابتدا به سراغ ساخت آنها رفت. چهارچوب ها باید صاف و دقیق با زاویه نود درجه برش زده شوند، زیرا زیبایی درب چوبی در درجه اول به آنها وابسته است. عرض چهارچوب می تواند 10 سانتیمتر باشد ولی باز بسته به سلیقه فردی کم و زیاد هم می شود.

نرده های نگهدارنده که بین دو چهارچوب قرار می گیرند بسته به اندازه درب چوبی سایزهای مختلفی دارند. طول همه نرده های نگهدارنده برای یک درب چوبی باید یک اندازه باشد ولی عرض آنها می تواند متغیر باشد و معمولا نرده پایینی پهن تر از بقیه نرده ها برش می خورد.

پنل ها تقریبا از هر متریالی تهیه می شوند و در اینجا تخته ام دی اف می تواند مناسب باشد. اگر ضخامت تخته با ضخامت مدنظر در ساخت درب چوبی متناسب نباشد، می توان دو تخته را به هم چسباند و تخته دوبل تهیه کرد. بهتر است بعد از چسباندن دو تخته حدود یک هفته به تخته ها اجازه دهید تا به خوبی کیپ شوند.  

مرحله چهارم: اتصالات درب چوبی و متصل کردن اجزای درب

فرقی نمی کند طرح درب چوبی چگونه باشد، کنار هم قرار دادن اجزای درب چوبی بسیار حائز اهمیت است زیرا عدم متصل کردن صحیح قطعات ممکن است تمام زحمات سازنده درب چوبی را هدر دهد. متدهای متعددی برای متصل کردن اجزای درب چوبی وجود دارند. برخی از آنها نیازمند تخصص و ابزار خاص هستند و برخی دیگر هم بسیار زمان برند. اما هرچه که باشد اتصالات درب چوبی بایستی کاربردی و محکم باشند. ابزار مورد نیاز برای اتصالات درب چوبی شامل چسب، میخ های پرچی کوچک و شیار و‌ زبانه است.

 ایجاد کردن شیار در کل حاشیه درب چوبی باعث ایجاد فضای کافی برای متصل کردن پنل ها می شود. بعد از ایجاد کردن اتصالات با میخ های پرچی همه قسمت های درب چوبی چسب کاری می شوند و درب چوبی چند روزی زمان می برد تا کاملا خشک شود.

مرحله پنجم: مشخص کردن جای دستگیره و لولای درب چوبی

بعد از اتمام کار و متصل کردن اجزای درب چوبی در پنجمین مرحله ساخت درب چوبی نوبت به مشخص کردن جای دستگیره و لولای درب و نصب کردن آنها می رسد. قطر استاندارد حفره دستگیره حدود ۱.۸ تا ۲ اینچ و فاصله حفره از حاشیه درب حدود ۲ تا ۳.۸ اینچ است (هر اینچ 54/2 سانتیمتر است). برای لولاهای درب هم روی درب و روی فرم محل اتصال زبانه و لولا را علامت بزنید. محل قرارگیری لولاها از پایین ۱۰ اینچ به سمت مرکز و از بالای درب ۷ اینچ به سمت مرکز علامت بزنید. قبل از اتصال فریم درب چوبی در محل خود بهتر است از محل لولا و زبانه و دستگیره درب و زبانه اش اطمینان حاصل کنید.

مرحله ششم: سنباده کشیدن و رنگ آمیزی درب چوبی

بعد از پایان ساخت درب چوبی، ایجاد حفره های لولاها و دستگیره نوبت به سنباده کشی می رسد. هدف از این کار ایجاد کردن سطح صاف و صیقلی و از بین بردن هرگونه زبری چوب است. بعد از آن یک بار پرایمر و دو بار رنگ کردن درب چوبی کافی خواهد بود. رنگ مورد استفاده باید طبیعی بوده و مناسب چوب باشد. برای براق کردن سطح درب چوبی در صورت نیاز و دلخواه  براق کننده های مخصوص چوب گزینه مناسبی هستند.

مراحل ساخت درب چوبی در طرح های مختلف _  برای افزایش مقاومت چوب آن را رنگ و لعاب می کنند

مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران
مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران

مراحلی که در این بخش معرفی شدند در واقع می توانند برای ساخت درب چوبی با هر طرحی مورد استفاده قرار بگیرند. شاید محتوای مراحل کمی تغییر کند ولی در کل می توان برای هر طرح درب چوبی این مراحل را مدنظر قرار داد.

طرح درب چوبی مختلف

طرح های درب چوبی دارای تنوع چشمگیری هستند و برای ساخت درب چوبی داخل ساختمان و خارج از آن طرح های متفاوتی وجود دارند. در این بخش با تعدادی طرح درب چوبی مختلف آشنا خواهیم شد.

طرح درب چوبی تخته کوب شده

این مدل طرح درب چوبی سنتی که برای پناهگاه ها و انبارها استفاده می شود، دارای نرده نگهدارنده و نرده هایی به صورت مورب تخته کوب شده است. البته این نوع طرح درب چوبی کاربردهای تجاری هم دارد. طراحی این درب های چوبی به آنها استحکام و مقاومت خوبی می دهد به طوری که برای درب های بیرونی و ورودی مناسب باشند.

مراحل ساخت درب چوبی در طرح های مختلف _ درب چوبی تخته کوب

مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران
مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران

طرح درب چوبی هلندی

درب های چوبی هلندی را همه با عنوان درب اصطبل می شناسند. این درب به صورت دو قسمتی است و قسمت بالا و پایین به صورت جداگانه باز می شوند. نیمه بالایی طرح درب چوبی هلندی به جای پنل شیشه دارد و به عنوان پنجره هم از آن استفاده می شود. مزیت این طرح درب چوبی در اصطبل برای زمانی است که همزمان بخواهید حیوانات سرکشی داشته باشید و هم اینکه اجازه ندهید حیوانات فرار کنند. این طرح درب چوب هلندی همچنین برای ادارات هم مناسب است و افراد می توانند بدون باز و بسته کردن کل درب چوبی کارهای خود را انجام دهند. این درب چوبی به جای سه لولا دارای چهار لولا است که دو عدد برای درب پایین و دو عدد هم برای درب بالا کار گذاشته می شوند. همچنین برای ساخت درب چوبی هلندی به دو دستگیره و زبانه نیاز است.

مراحل ساخت درب چوبی در طرح های مختلف _ درب چوبی هلندی

مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران
مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران

طرح درب چوبی تاشو

درب های چوبی تاشو به عنوان دیوار عمل می کنند و در جاهای خاصی از آنها استفاده می شود. طرح درب چوبی تاشو از چند درب که با لولا به هم متصل شده اند ساخته می شود. برای پنل این نوع درب می توان از چوب و یا شیشه رنگی استفاده کرد ولی فریم باید چوبی باشد. با درب چوبی تاشو نیاز به ساخت دیوار و هزینه کردن برای آن وجود ندارد. طرح درب چوبی تاشو که یکی از انواع درب های هلندی هم هست در صنعت هتلداری و رستوران داری استفاده می شوند که می توانند بخش های مختلف یک فضا را از هم جدا سازی کنند. از درب های تاشو حتی در بالکن و لابی هم استفاده می شوند.

مراحل ساخت درب چوبی در طرح های مختلف _ درب چوبی تاشو

مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران
مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران

طرح درب چوبی فرانسوی

این طرح درب چوبی فرانسوی برای ساخت و نصب نیازمند افراد متخصص و حرفه ای است. این نوع درب ها معمولا برای درب ورودی مغازه استفاده می شوند زیرا بسیار نورگیر هستند و داخل مغازه را براق و چشمگیر می کند. این نوع درب ها به دلیل ظاهر زیبا و کلاسیکی که دارند احساس خوبی به آدم می دهند و حتی می توانند برای شما مشتری جذب کنند!

مراحل ساخت درب چوبی در طرح های مختلف _ درب چوبی فرانسوی

مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران
مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران

طرح درب چوبی پنل دار

در کنار درب چوبی تخته چوب، طرح درب چوبی پنل دار جزو درب های چوبی کلاسیک هستند. طرح این درب چوبی به گونه ای است که می تواند دو یا چندین طرح پنل مانند را بر روی خود داشته باشد. نکته جالب توجه راجع به این درب چوبی این است که برای هر محیطی کاربرد دارد. در محیط های کوچکتر که درب چوبی باید باریکتر باشد یک ردیف پنل در آن جا می گیرد. طرح درب چوبی پنل دار برای درب اتاق ها و درب های ورودی آپارتمان ها بسیار دیده شده و کاربرد دارد.

مراحل ساخت درب چوبی در طرح های مختلف _ درب چوبی پنل دار

مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران
مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران

طرح درب چوبی لمینت

درب های چوبی لمینت نوعی درب چوبی هستند که با روکش های لمینت پوشش داده شده شده اند. این روکش لمینت باعث استحکام و مقاومت درب چوبی می شود و معمولا عمر درب چوبی لمینت نیاز بیشتر است. طرح درب چوبی لمینت معمولا برای هر دو درب های بیرونی و درونی کاربرد دارد و معایب درب های چوبی در آن به ندرت دیده می شود. از این درب ها برای ادارات و موسسه ها بیشتر بهره برده می شود زیرا مقاومت شدید به آتش سوزی و حرارت دارند. قیمت طرح درب چوبی لمینت مناسبتر از درب های چوبی معمولی است زیرا چوب بکار گرفته شده در آن می تواند حتی از ارزانترین چوب ها تهیه شود و مهم روکش لمینت آن است که آن را حتی به تغییرات رطوبت نیز مقاوم می کند.

مراحل ساخت درب چوبی در طرح های مختلف _ درب چوبی لمینت

مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران
مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران

طرح درب چوبی میان تهی یا هسته توخالی برای درب های درونی

درب های چوبی میان تهی گزینه استاندارد درب های درونی ادارات هستند. اجزای تشکیل دهنده طرح درب چوبی میان تهی شامل یک برد لانه زنبوری است که بعضی از قسمت های آن ترجیحا بخش های پایینی با روکش نازکی از چوب پوشش داده شده است. این درب های چوبی بسیار سبک و در عین حال زیبا هستند و برای افرادی که بودجه کمتری برای درب ها مدنظر دارند مناسب است. طرح درب چوبی میان تهی نصب آسانی دارد و برای درب سرویس بهداشتی نیز استفاده می شود.

مراحل ساخت درب چوبی در طرح های مختلف _ درب چوبی میان تهی

مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران
مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران

طرح درب چوبی منفذدار

در این بخش طرح درب چوبی منفذدار را معرفی می کنیم که در عین ارائه تهویه فوق العاده برای فضای بسته، بر خصوصی بودن فضای بسته تاثیر منفی نمی گذارد. بیشتر ادارات و دفاتر تجاری ترجیح می دهند از درب های چوبی منفذدار و تهویه کننده استفاده کنند. برای سرویس های بهداشتی ترکیبی از درب چوبی منفذدار و درب چوبی میان تهی یا هسته توخالی استفاده می شود.

مراحل ساخت درب چوبی در طرح های مختلف _ درب چوبی منفذدار

مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران
مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران
مزایای استفاده از درب چوبی

اگر به فکر ساخت درب چوبی برای منزل، اداره، دفتر یا شرکت خود هستید بهتر است مزایای آن را هم بدانید.

  • درب چوبی به عنوان عایق عمل می کند

درب های چوبی به دلیل محتوای طبیعی که دارند معمولا تحت تاثیر حرارت قرار نمی گیرند. به همین دلیل حرارت ایده آل فضای داخلی را حفظ می کنند. به علاوه رنگ ها و براق کننده هایی که به درب چوبی زده می شوند، آن را نسبت به حرارت، نور خورشید و تغییرات آب و هوا  مقاومتر هم می کنند. تعداد معدودی متریال فقط در جهان وجود دارند که می توانند با چوب در این زمینه رقابت کنند.

استفاده از درب چوبی در زمستان فضای داخلی را گرم و در تابستان فضای داخلی را خنک نگاه می دارند. به همین علت در مصرف و هزینه های انرژی برای سال های متوالی صرفه جویی می شود. درب چوبی نه تنها عایق حرارت بلکه عایق صدا نیز هست و همچنین به عنوان عایق برق نیز می توان از آن یاد کرد. پس استفاده از درب چوبی و ساخت درب چوبی یک پیشنهاد ویژه است.

مراحل ساخت درب چوبی در طرح های مختلف _  درب چوبی عایق صدا، حرارت و برق است

مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران
مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران
  • درب چوبی ارائه دهنده حس سنتی و شیک بودن

طرح درب چوبی به دلیل زیبایی و شیک بودن، یک دیزاین کلاسیک را به مصرف کننده ارائه می دهد. درب چوبی ارزش هر ملکی را می تواند بالا ببرد دلیل آن هم زیبایی است که به بیننده منتقل می کند. اگر به دنبال چیزی هستید که با بقیه متفاوت باشد قطعا درب چوبی بهترین گزینه خواهد بود. طرح هایی که می توان هنگام ساخت درب چوبی روی چوب پیاده کرد با متریال دیگری انجام پذیر نبوده، به همین دلیل درب چوبی قابل رقابت و قیاس با بقیه انواع درب ها نیست.

  • درب های چوبی ضد خوردگی و فرسودگی هستند

حقیقت را بخواهید، درب های بیرونی در معرض کنش واکنش های طبیعی هستند و باید درب مورد استفاده به اندازه کافی مقاوم و مستحکم باشد. از آنجا که درب های چوبی ضد خوردگی هستند، می توانند گزینه مناسبی برای درب ورودی خانه باشند. قرار گرفتن در معرض باد و باران باعث خوردگی درب چوبی نمی شود. تنها کاری که باید انجام داد تجدید رنگ و لعاب چوب است تا از مقاومت آن کاسته نشود.

  • درب چوبی دوام یک عمر را دارد

همانطور که قبلا گفته شد درب چوبی بسیار مقاوم و محکم است. از این جهت عمر یک درب چوبی خوب طبق انتظارات بسیار بالا است؛ درب های چوبی عمر و دوام بالایی دارند زیرا از مقاومت زیادی برخوردار هستند.

مراحل ساخت درب چوبی در طرح های مختلف _ درب چوبی دوام یک عمر را دارد

مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران
مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران
  • درب چوبی کم هزینه است و نیاز به مراقبت کمتری دارد

در مقایسه با درب های آلومینیومی یا فلزی، درب های چوبی نیاز به مراقبت کمتری دارند. به عنوان مثال کافی است هر شش ماه یکبار چک شوند و اگر رنگ و لعاب از روی آنها پاک شده باشد تجدید شود. هزینه آنها نیز کمتر است، زیرا اگر شما یکبار درب چوبی را نصب کنید تا آخر عمر از آن استفاده خواهید کرد. ولی درب فلزی یا آلومینیومی را شاید مجبور باشید چندین بار به دلیل خوردگی و زنگ زدگی تعویض کنید که هزینه آن چند برابر می شود.

  • درب های چوبی فوق العاده انعطاف پذیر هستند

شکل و اندازه درب چوبی تا زمانی که هنوز نصب نشده باشد قابل تغییر است. مثلا اگر شما یک درب فلزی را سفارش بدهید و به هنگام نصب معلوم شود کوچکتر یا بزرگتر از فریم است، امکان تغییر اندازه آن وجود ندارد و باید برگشت بخورد. این در حالی است که برای درب چوبی این چندان مشکل حادی نیست. اگر بزرگتر باشد برش می خورد و اگر کوچکتر باشد به آن اضافه می شود. به علاوه درب چوبی از لحاظ رنگ نامحدود است و رنگ چوب در رنج بسیار گسترده ای یافت می شود. این ویژگی برای بقیه متریال ها ممکن است وجود نداشته باشد.

مراحل ساخت درب چوبی در طرح های مختلف _ درب چوبی در ساخت و نصب انعطاف پذیر است

مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران
مدل های جالب درب چوبی , کاتالوگ درب چوبی, مرکز فروش درب چوبی در تهران
جمع بندی

در این مقاله سعی شد تا به سه موضوع مهم پرداخته شود. در بخش اول مراحل ساخت درب چوبی ساده را از صفر تا صد معرفی کردیم. نحوه برش زدن و اندازه های استاندارد برای ساخت درب چوبی را عنوان کردیم. گفتیم که مراحل ساخت درب چوبی برای هر طرح درب چوبی با کمی تغییر و‌کم و زیاد می توانند شبیه هم باشند.

 همچنین در این مقاله چندین طرح درب چوبی را که کاربردی تر و معروف تر بودند را با عکس و ویژگی هایشان معرفی کردیم. البته این نکته باید اضافه شود که طرح درب چوبی محدود به همین چند مورد نیست و طرح های مختلف و زیبای زیادی را می توان از چوب ساخت. طرح درب چوبی همچون درب چوبی دو دره سنتی، درب چوبی دو دره کلاسیک، درب چوبی بدون پنل، درب چوبی کشویی، درب چوبی دو طرفه، درب چوبی ترکیبی، و انواع مختلف دیگری از طرح درب چوبی را می توان تهیه کرد.

در پایان مقاله نیز مزایای بی نظیر استفاده و ساخت درب چوبی معرفی شدند که باز هم باید بگوییم این ها فقط چشمه ای از دریای بی کران مزایای درب چوبی هستند. برای داشتن یک درب چوبی خوب و باکیفیت انتخاب چوب مناسب و البته ساخت درب چوبی توسط افراد حرفه‌ای و کاربلد توصیه می شود.

نویسنده: رحیم نعمتی لیمائی

مطالب مرتبط :

WhatsApp us