همه چیز درباره میزهای چوبی

از انواع چوب گرفته تا نگهداری ، متخصصان ما به شما کمک می کنند قبل از قرار دادن میز آشپزخانه چوبی ، گزینه های خود را بسنجید .

معرفی انواع میز چوبی
معرفی انواع میز چوبی

یک جزیره آشپزخانه چوبی زیبا ، مرکز آماده سازی غذا در آشپزخانه است که با چوب دانه ای لبه دار را ساخته شده است .

صفحات آشپزخانه که از چوب طبیعی ساخته شده اند توسط سنگهای نمایشی مانند گرانیت و سنگ مرمر و مواد مهندسی بدون تعمیر و نگهداری مانند کوارتز و سطح جامد ، به اتمام می رسند  . از تکه های چوب سخت به همراه استحکام چسب برای مقاومت و استحکام ساخته شده اند ، سطح فرود  زیبا و ارگانیکی را در آشپزخانه ایجاد می کنند ، سطحی  که با وجود  ، ظروف ملایم و سنگین و تعداد زیاد شلوغ  می تواند زیبای را حفظ کند  . در صورت آسیب دیدن چوب نیز می تواند احیا شود . اگر دچار خیس شدن ، لکه دار شدن یا شستشو قرار گرفتن ، می توانید آن را دوباره تعمیر کنید .

چرا میزهای چوبی  استفاده کنیم ؟

بیشتر میزهای کانتر چوبی از  چوب مخصوص قصابی سنتی ساخته می شوند و گرچه ممکن است مقداری  چوب ظریف مشاهده کنند ، اما این روزها به ندرت برای خرد کردن استفاده می شود . به خاطر ظاهرشان بیشتر مورد علاقه و بعنوان شی زیبا مورد استفاده قرار می گیرند . چوب های کم هزینه اغلب آشپزخانه را به عنوان سطحی زیبا و مناسب با کمترین بودجه مورد استفاده قرار می دهند . گونه های گران قیمت جزایر برتر با تزئینات مناسب  صبحانه ، جایی است  که آنها یک کنتراست بافتی زیبا و  مناسب یا یک پایان دکوراسیون  ارائه می دهند .

انواع چوب طرح  طبیعی چشمگیر هستند ، از افرا دانه ریز گرفته تا گردوی غنی و عمیق گرفته تا چوب گیلاس  تا بلوط عجیب و غریب . بله ، چوب انتخاب خوبی است ، اما به برخی از توجهات نیاز دارد .

میز مخصوص قصابی

میز مخصوص قصابی
میز مخصوص قصابی

تا سالهای 1880 ، قصابها روی چوب های  ضخیم چنار کار می کردند که مستعد ضربه زدن باشند . در اوایل دهه 1900 کشف شد که تکه های افرا سخت چسبیده به هم در بلوک های بزرگ ، سطح مستحکم تر و با دوام تری را ایجاد می کند که بهتر می تواند در برابر برش های  قصاب مقاومت کند .

پاسخ پرسشهای اصلی میزهای چوبی

آیا آنها را نگه دارید ؟

میزهای چوبی اگر  به درستی نصب و مراقبت شوند می توانند تا زمانی که در خانه زندگی می کنید دوام بیاورند .

صاحب خانه یا یک حرفه ای استخدام کنید ؟

یک صاحب خانه که از نظر برش و تطبیق ماهر باشد  می تواند آنها را آخر هفته نصب کند ( ایجاد برش های سینک ظرفشویی و شیر آب ممکن است  براحتی انجام شود  ) ولی توصیه می کنیم از کسی که در این کار حرفه ای است استفاده کنید تا فضای زیبا و شیک داشته باشید .

از کجا بخریم ؟

از نمایشگاه های آشپزخانه و خرده فروشی های سفارشی ، سفارش دهید یا در مراکز خانگی و فروشگاه های بزرگ خرید کنید .

طرفدارهای آشپزخانه چوبی

معرفی انواع میز چوبی
میز آشپزخانه چوبی

آنها به شخصیت و ظاهر خوب و ماندگار  معروف هستند  . ماندگاری و زیبای چوب به کابینت و کانتر شما دوام همیشگی می دهد ، این روزها چوب بیشترین طرفدار را میان مردم پیدا کرده است .

قبل از سرمایه گذاری واقعیت ها را بسنجید :

چوب می توانند بودجه پسند باشند و بودجه شما را کاهش بدهد . پیشخوان جزیره ساخته شده از توس یا راش می تواند کمی بیشتر از لمینت و کمتر از نیمی از قیمت اولیه سنگ طبیعی یا مواد مهندسی شده باشد .

     نصب چوب آسان است .  چوب  می تواند خیلی راحت تر از اکثر سنگ ها قسمت های پیش ساخته کانتر ( پیشخوان )  را برش دهد تا در گوشه ها ، L  و وسایل قرار بگیرد . اتمام چوب حتی ساده تر است .

چوب‌ها قوی و نرم هستند . بر خلاف سنگ ، وقتی بشقاب یا لیوان را  روی چوب  می گذارید هیچ  اثری وجود ندارد و ظروف ریخته شده احتمال شکستن کمتری دارند . چوب همچنین صدای افتادن وسایل خانه را آرام می کند ، در حالی که سنگ چنین صدایی را تقویت می کند .

چوب ها  می توانند دوباره تعمیر شوند . خراش های چاقو ،  برش های عمیق ، حتی علائم سوختگی را می توان با استفاده از سمباده و ترمیم و  بازیابی کرد تا کاملاً جدید به نظر برسد .

چوب ها سبز و سلامت هستند اکثر شرکت ها از جمله مواد عجیب و غریب را ارائه می دهند . و در حالی که پیشخوان های چوبی سالها به طول می انجامند ، پس از فرسوده شدن ، می توان آنها را بازیافت کرد .

نکات آشپزخانه چوبی

معرفی انواع میز چوبی
معرفی انواع میز چوبی

 چوب ها   تغییر می کنند . تمام چوب ها با تغییر در رطوبت جو منبسط می شوند و منقبض می شوند ، بنابراین در صورت عدم ساخت ، نصب و نگهداری صحیح ، این میزها می توانند ورم ، تاب و شکاف داشته باشند . هرچه  چوب ضخیم تر باشد ، ثبات بیشتری نیز خواهد داشت .

 چوبها نیاز به نگهداری دارند . پیشخوان های چوبی ناتمام به روغن کاری ماهانه نیاز دارند . ممکن است سطوح با روکش شفاف  هر پنج سال یا همین حدود نیاز به اصلاح مجدد داشته باشد . پیشخوان های پیش ساخته کارخانه ممکن است هرگز نیازی به بازیافت مجدد نداشته باشند .

 چوبها خواستار یک چشم مراقب هستند .

مایعات می توانند به چوب نفوذ کرده ، باعث ایجاد لکه ، ترک و جدا شدن مفصل شوند .

– سرکه در واقع می تواند چسب را حل کند – بنابراین نشت مایعات ، به خصوص آب اطراف سینک ، باید فوراً پاک شود .

چوبها ضد آتش نیستند .  

هالوژن های چوب و اجاق گاز صفحه ای .

از نظر اجاق گاز با نصاب اجاق گاز خود مشورت کنید . برای جلوگیری از آتش سوزی ، از سه پایه در زیر هالوژن ها استفاده کنید .

چوب ها چگونه ساخته شده اند ؟

چوب ها چگونه ساخته میشوند
چوب ها چگونه ساخته میشوند

لبه دانه

متداول ترین نوع  میز پیشخون از تخته هایی  چوبی ساخته می شود که در کنارهم قرار گرفته و چسب خورده اند تا لبه باریک آن سطح را تشکیل دهد .  این نوارها ممکن است دارای طول های پیوسته و بدون درز یا قطعه هایی به طول تصادفی باشند که به صورت انگشتی متصل شده اند .

بهترین برای : مناطق بزرگ ، مانند پیشخوان آشپزخانه طولانی یا بالای جزیره . از آنجا که چوب فقط در یک جهت حرکت می کند ، در عرض آن ، میز وسط لبه دانه نسبت به سایر میزهای چوبی بهتر است . همچنین می تواند قیمت کمتری داشته باشد .

دانه را پایان دهید

بلوک های چوب به دانه های لبه دار تبدیل می شوند تا شبکه ای به هم چسبیده تشکیل دهند . میز پیشخوان دانه نهایی به چوب و نیروی کار بیشتری نیاز دارد ، بنابراین حدود 40 درصد بیشتر از دانه لبه پرداخت خواهید کرد .

از آنجا که بیشتر مستعد تغییر است ، دانه انتهایی غالباً ضخیم تر است ، تا بتواند  پارگی و تاب را خنثی کند .

بهترین حالت برای : برش ، از آنجا که دانه انتهایی ساده ترین قسمت است و احتمال کمتر  دارد تا  علائم تیغه را  نشان  بدهد . اکنون بیشتر از ویژگی های آن به دلیل داشتن صفحه شطرنجی مورد پسند است .

صورت دانه

تخته هایی  با عرض دانه تخته نیز شناخته می شوند ، تخته هایی به عرض 4 تا 12 اینچ به صورت صاف و لبه دار چسبانده می شوند و یک سطح تقریباً بدون درز را تشکیل می دهند که الگوهای طبیعی چوب را برجسته می کند .

این امر ممکن است مناطق نرم دانه را در معرض دید قرار دهد و باعث شود این قسمتهای بالایی خراش ، فرو رفتگی و زخم ایجاد کند .

بهترین گزینه برای : غذاخوری روی جزایر ، میزهای چوبی آشپزخانه  – هر کجا که می خواهید یک ظاهر دکوراسیون چوبی خوب داشته باشید ، نه تنها برای استفاده بلکه برای زیبای باید از چوب استفاده کرد .

انواع چوب ، گزینه ها و بافت ها

انواع چوب
انواع چوب

توس :

این نمونه های دانه های لبه ای فقط 10 مورد از بیش از 40 چوب سخت امروزی را به نمایش می گذارند .

سازنده:  فقط به عنوان یک صفحه پیش ساخته به ضخامت 1⅛ اینچ فروخته می شود .

نکات برجسته : چوب خنثی ، رنگ روشن و دانه ای ریز .

گردوی آمریکایی

نکات برجسته : به دلیل رنگهای غنی شکلات و دانه های قابل توجه سیاه ، ارزشمند است . کامل به عنوان یک قطعه پایه در یک جزیره چوبی .

انواع چوب
چوب گردو امریکایی

چوب قرمز

نکات برجسته : سخت ترین چوب خانگی . رگه های معدنی به نوارهای قهوه ای مایل به قرمز شخصیت می بخشد .

گیلاس برزیلی

نکات برجسته : سخت ترین چوب نشان داده شده است ، خراشیدن یا فرسودگی این چوب ریز دانه سخت است .

انواع چوب
انواع چوب

ایروکو

نکات برجسته : واردات آفریقایی ؛ تخته های طلای روشن و قهوه ای شبیه ساج می شوند .

بامبو

سازنده : صفحات پیشخوان چوب هیرلوم

نکات برجسته : چوب وارداتی ؛ عملیات حرارتی می تواند به آن رنگ کاراملی ببخشد .

انواع چوب
چوب بامبو

گل چوب بولیوی

نکات برجسته : چوب های متنوع ، سنگین و متنوع با رگه های مشکی روی زمینه قهوه ای رنگ غنی .

افرا سخت

نکات برجسته : مواد کلاسیک پیشخوان که فوق العاده محکم است ، دارای دانه ای یکنواخت و مستقیم است .

انواع چوب
انواع چوب

بلوط سفید

سازنده : فقط به عنوان یک صفحه پیش ساخته فروخته می شود .

نکات برجسته : دانه های نمایی روی رگه‌های گرم و قهوه ای .

چوب ساکسون

برترین ها : یافته های جدید آمریکای جنوبی؛ چوب زرد قهوه ای با رگه های خاکستری و سیاه .

لبه چوبی

تنوع چوب زیاد است  ، بنابراین باید از میان طراحی زیاد انتخاب کنید  .

 در اینجا پروفایل های لبه استاندارد و همچنین چند تغییر جالب وجود دارد .

انواع چوب
انواع چوب

دور زدن

این نمای کلاسیک ساده ( که به آن لبه براق نیز گفته می شود ) کمی گرد است . این با هر سبک داخلی مطابقت دارد و جارو کردن خرده ها را  راحت می کند .

نمونه پروفیل های لبه : نجاری سفارشی

لبه کج یا چمفر

این پروفیل که به عنوان لبه کج نیز شناخته می شود ، دارای زاویه پررنگی است که برای آشپزخانه های مدرن و همچنین سنتی کار می کند .

انواع چوب
انواع چوب

دور بزرگ با فیله

یک لبه کاملاً گرد با یال تزئینی ، به طور معمول 1/16 تا ¼ اینچ ارتفا ع . ظاهری زیبا و سنتی که در هنگام نظافت کمی بیشتر به توجه نیاز دارد .

اوگی

لبه ای که به سمت داخل و سپس خم می شود ، تا حدودی مانند  S. این نسخه با یک فیله برای بعد اضافه شده است .

اوجی بزرگ رومی

منحنی S برعکس شده و قوس شیب دار ظاهری رسمی تر به دست می دهد .

اسلب نگاه

تخته اسلب
تخته اسلب

یک تکه چوب ، اغلب با لبه زنده که از خطوط درخت پیروی می کند ، یک پیشخوان است که استفاده زیاد  ندارد  و تراکم متغیر و تأمین محدود اسلب ، آنها را در آشپزخانه غیر عملی می کند

نکاتی برای کمک به شما در خرید دقیق تر

میز چوبی آشپزخانه , چوب خالص
میز چوبی آشپزخانه , چوب خالص

به دنبال چوب جامد ( محکم ) باشید . از تخته خرده چوب یا MDF با روکش چوب خودداری کنید ، که در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت می تواند متورم شود و سنباده زدن را برای رفع لکه ها استفاده نکنید .

     درست اندازه گیری کنید . برای به دست آوردن قیمت دقیق ، قسمت بالای کابینت های پایه خود را اندازه بگیرید ، سپس برآمدگی مورد نظر خود را در نظر بگیرید . 1 تا 10 اینچ معمول است . در یک جزیره ، یک برآمدگی 12 تا 16 اینچی امکان  استفاده صندلی را فراهم می کند .

     شکاف ها را بررسی کنید . اتصالات بین نوارها یا تخته ها باید کم حجم و سازگار باشد . اگر شکاف های محسوسی وجود داشته باشد ، به احتمال زیاد بازتر می شوند و به طور قابل توجهی چسب نمی شوند .

گزینه های پایان

میز چوبی آشپزخانه , چوب خالص
میز چوبی آشپزخانه , چوب خالص

پیشخوان آشپزخانه چوبی بدون پوشش محافظ در برابر مواد غذایی در همه طرف و لبه ها ناقص است .

روغن

برای داشتن ظاهری مات و سطح ایمن برای غذا که می توانید برش دهید ، از روغن معدنی مورد تایید FDA استفاده کنید . نفوذ می کند تا در برابر رطوبت ، حرارت و لکه های چوب مقاوم شود . یا یک روغن گردوی غیرپترولیمی یا یک ” روغن پخت ” مانند روغن خالص تنگ را امتحان کنید که سفت شده و یک سطح نامحسوس ایجاد می کند که می پوشانده می شود  اما پوست آن را بلند نمی شود .

مخلوط روغن و موم

این فرمول نهایی که از روغن معدنی و موم یا پارافین ساخته شده است ، لایه دیگری از محافظت در برابر رطوبت را ایجاد می کند و به مهر و موم روغن در چوب کمک می کند . با پارچه تمیز در جهت دانه چوب نرم و صاف استفاده کنید ، بگذارید 20 دقیقه بماند ، مقدار اضافی آن را بردارید و به حالت ساتن درمی آید .

روکش روشن

پس از اتمام روغن اورتان ، اکریلیک یا رزین کننده روغن ، محافظت بالاتری در برابر آب ، لکه ها و فرسودگی ایجاد می کند و پس از بهبود کامل در برابر مواد غذایی ایمن است . اما احیای یک قسمت بالایی فرسوده یا آسیب دیده به معنای برداشتن آن و اصلاح مجدد آن است . پایان های اختصاصی ارائه شده توسط برخی از شرکت ها قابل تطبیق نیستند اما ممکن است هرگز نیازی به دوباره پر کردن نداشته باشند .

لکه دار شدن یا لکه دار نشدن ؟

رنگ کردن چوب
رنگ کردن چوب

افزودن یک لکه می تواند باعث افزایش رنگ و دانه های سطح پیشخوان چوب شود ، اما شما 5 تا 10 درصد بیشتر از هزینه یک نوع گونه در حالت طبیعی آن خواهید پرداخت . با انتخاب گونه ای ارزان قیمت و رنگ روشن ( مانند راش ) و رنگ آمیزی رنگ غنی آن ( مانند گردو ) ، می توانید به دنبال قیمت کمتری باشید .

برای انجام DIY ، هر اتمام را با سنباده پاک کنید و با استفاده از یک پارچه پنبه ای بدون پرز یا برس موی طبیعی لکه را بزنید ، سپس مقدار اضافی آن را پاک کنید . وقتی خشک شد ، یک روکش شفاف برای مواد غذایی اضافه کنید . اما هرگز از  کانتر جزیره لکه دار به عنوان سطح برش استفاده نکنید .

برای داشتن ظاهری یکنواخت با لکه ، ابتدا با برس یا پارچه از یک نرم کننده چوب پیش ساخته استفاده کنید . به طور موقت دانه را پر می کند ، بنابراین رنگ به طور مساوی جذب می شود .

سینک ظرفشویی را در نظر بگیرید

صفحه میز آشپزخانه
صفحه میز آشپزخانه

برای یک مانع مقاوم در برابر آب ، باید تمام برش ها ، لبه ها و سطوح را با انتخاب پایان کار برای جلوگیری از رطوبت مهر و موم  کنید . بریدگی هایی که کمی فراتر از لب ظرفشویی و روی کاسه قرار دارند از اشباع آب لبه جلوگیری می کنند و نگهداری پیشخوان را آسان می کند .

سینک ظرفشویی با لگنهای روکش دار یا تمام شده کارخانه همراه با یک درزگیر انعطاف پذیر در زیر لبه برای محافظت از چوب کار می کند . از لاک زدن دریایی خودداری کنید . در حالی که در برابر آب مقاوم است ، این سطح با VOC بالا ایمنی غذایی ندارد .

انواع چوب مناسب صفحه میز
انواع چوب مناسب صفحه میز

از الگوهای مقوایی برای برش اندازه تاج های پیش ساخته به اندازه اره گرد و روتر استفاده کنید یا الگوها را برای تولید کننده بفرستید . بسیاری از آنها اسلب ها را به صورت رایگان برش می دهند و حمل می کنند ( برش ها و منحنی ها هزینه بیشتری دارند ) . در کابینت های پایه باز ، هر پایه را با نوارهای اتصال تخته سه لا پر کنید . برای کابینت های سطح بالا ، فضای هوا را با نوارهای نازک خز ایجاد کنید تا رطوبت از آن خارج شود . سوراخ ها را در نوارها قرار دهید و یک پیچ مجهز به واشر گلگیر را از طریق هر سوراخ بالا به داخل میز بکشید .

گام به گام در نحوه نصب یک کانتر جزیره  

نحوه نگهداری صفحات میز چوبی

نگهداری از صفحه میز چوبی
نگهداری از صفحه میز چوبی

تمیز کردن

سطح را روزانه با یک دستمال مرطوب و مقدار کمی صابون ظرف پاک کنید . با یک پارچه تمیز و مرطوب ادامه دهید . برای از بین بردن لکه ، اسپریتز را با محلول 1 پیمانه سرکه سفید به 4  پیمانه آب  را بمالید . بگذارید 10 دقیقه بماند ، سپس پاک شود . از پاک کننده های خشن همراه با آمونیاک یا سفید کننده که می تواند باعث خاتمه کار شده و باعث افزایش دانه شود ، خودداری کنید .

لکه ها و بوها را از بین ببرید

ناحیه آسیب دیده را با مقدار زیادی نمک خوراکی بپاشید و آن را با یک چهارم لیمو شستشو دهید و در همان مرحله آب را بر روی آن فشار دهید . بگذارید مخلوط چند دقیقه بماند ، سپس با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید .

خراش ها و سوختگی ها را پنهان کنید

روی یک چوب مومی پارافین رنگی ، در سایه ای متناسب با چوب بمالید . با سوهان پلاستیکی مقدار اضافی آن را بردارید و با پارچه بخار بزنید . برای از بین بردن بریدگی ها و سوختگی های عمیق تر ، ابتدا با یک کاغذ سنباده درشت شروع کنید ، تا ریزترین بریدگی را از بین ببرید و با یک ریز کار را تمام کنید . دوباره روغن یا مخلوط موم روغن را دوباره به کار بگیرید تا تمام شود .

فضاها را پر کنید

مخلوطی از 1 تا 4 موم زنبور یا موم پارافین خانگی و روغن معدنی را در دیگ بخار دوگانه ذوب کنید . مخلوط گرم را با پارچه تمیز به هر شکاف یا ترک بریزید تا مهر و موم شود .

سبک های چوب

جلا سنتی

صفحه میز چوبی
صفحه میز چوبی

این بالای جزیره براق با رنگ غنی و نمای لبه ای فانتزی ، با طیف نمای مرمر و مسی به  خانه زیبای می دهد  .

ارگانیک کلاسیک

صفحه میز چوبی
صفحه میز چوبی

این پیشخوان بی نظیر که از گونه های متنوع ساخته شده است زیبایی طبیعی چوب را  به نمایش می گذارد .

کلبه مدرن

صفحه میز چوبی
صفحه میز چوبی

بامبو به کابینت های رنگ روشن و پایه  های روشن جلوه تازه می دهد .

صنعتگر به روز شده

صفحه میز چوبی
صفحه میز چوبی

کابینت ساده و محکم در رنگ های غنی و خاکی ، یک قسمت بالای جزیره چوبی گرم و خنثی را می طلبد .

خانه تازه مزرعه

دکوراسیون چوبی آشپزخانه
دکوراسیون چوبی آشپزخانه

دانه های تنگ و رنگ قرمز مایل به طلایی ، چوب گیلاس را ایجاد می کند و در فضایی که با رنگ سفید ترکیب می شود .

روستایی و ترکیبی

دکوراسیون چوبی آشپزخانه
دکوراسیون چوبی آشپزخانه

تیرچه های کف صنوبر که به عنوان یک سطح دانه ای از تخته مورد استفاده قرار می گیرند ، به فضایی که عناصر صنعتی و دنیای قدیم را با هم ترکیب می کند شخصیت اضافه می کنند .

نوشته شده توسط :   ف . پاکزاد

مطالب مرتبط با موضوع میز چوبی :

انواع میز چوبی , کابرد انواع چوب برای ساخت میز
انواع میز چوبی , کابرد انواع چوب برای ساخت میز
WhatsApp us