چوب اسلب چیست ؟  

( ویژگی ها و موارد استفاده )

ممکن است در مورد معنای چوب اسلب گیج شده باشید . بسیاری از مواقع که مشتریان از یک کارخانه چوب ، چوب اسلب می خواهند ، به نظر می رسد سردرگمی زیادی دارند . بنابراین در این مقاله برای راحتی شما توضیح می دهیم که چوب اسلب چیست .

میز تحریر چوبی جدید ، قیمت میز تحریر چوبی ، مدل میز تحریر چوبی جدید ، مدل میز تحریر پسرانه و دخترانه و میز تحریر مدرن
میز تحریر چوبی جدید اسلب گردو ، قیمت میز تحریر چوبی ، مدل میز تحریر چوبی جدید ، مدل میز تحریر پسرانه و دخترانه و میز تحریر مدرن

چوب اسلب چیست ؟

به طور سنتی به یک تکه چوب تازه بریده شده اشاره دارد درست زمانی که کسی یک کنده را اره کرده است . امروزه مشتریان قطعات ضخیم چوب را چوب اسلب می‌ گویند . این چوب کاربردهای زیادی دارد . می توانید از آن برای شعله ور کردن سریع آتش داغ در فصل زمستان استفاده کنید .

بنابراین ، چوب های اسلب دارای برخی از ویژگی های متمایز هستند . و در صورت اطلاع از روند می توانید از آنها به نفع خود استفاده کنید . برای دانستن اطلاعات بیشتر ، این مقاله را تا انتها بخوانید .

چوب اسلب چیست ؟

چوب اسلب چیست
چوب اسلب چیست

اسلب منحصراً به قطعه چوبی گفته می ‌شود که در هنگام اره کردن یک صفحه چوب ایجاد می‌ شود . در نتیجه ، یک صورت اره شده و یک صورت گرد وجود خواهد داشت .

مخصوصاً جایی که پوست درخت وصل شده است . هیچ لبه و ارزش بالقوه ای ندارد . اما می توانید پس از قطع درختان ، چوب اسلب نیز بسازید .

هر گونه چوب از یک کارخانه چوب بری نیاز دارد به دو طرف موازی اره شود که ارزش اصلی آن برای سوخت است  و مهمترین نکته این است چوب اسلب الوار نیست .

مزایای چوب اسلب

اسلب آنقدرها هم که فکر می کنید بی فایده نیست ، چوب اسلب مزایای زیادی دارد و ممکن است بتوانید از آن برای اهداف مختلف استفاده کنید .

عکس اسلب چوب ، گردو بلوط با رزین کاری ، میز اسلب
عکس اسلب چوب ، گردو بلوط با رزین کاری ، میز اسلب

اسلب به عنوان چوب استفاده می شود

شما می توانید چوب اسلب خود را به چوب تبدیل کنید . شما می توانید از چوب به روش های مختلفی مانند مصالح ساختمانی و منبع سوخت استفاده کنید .

آتش سریع و داغ

انتقاد عمده از سوزاندن چوب اسلب ها این است که گرمای زیادی را در مدت زمان کوتاهی تولید می کنند .

اگر به سادگی از قطعات اسلب استفاده کنید ، بسیار آسان است که مشعل چوب را خیلی داغ کنید ، که منطقی است . اکثر آنها در مقایسه با هیزم واقعی باریک هستند .

معایب چوب اسلب

قبل از خرید چوب اسلب برای استفاده به عنوان هیزم ، معایب آن را نیز بدانید . به این ترتیب ، شما یک انتخاب خرید هوشمندانه خواهید داشت .

قیمت گران

چوب های اسلب می توانند بسیار گران باشند . زیرا اسلب های پهنی که کاملا خشک شده اند بسیار نادر هستند . بنابراین به دلیل قاعده عرضه و تقاضا ، گران هستند .

همچنین از آنجایی که چوب های اسلب بسیار بزرگ هستند ، کار با آنها سخت می شود . بنابراین می تواند پرهزینه باشد .

هیزم با کیفیت بالا نیست

مردم به چوب اسلب به عنوان منبع اصلی سوخت خود معتقدند . به همین دلیل است که آنها در وهله اول چوب اسلب می خواهند . اما مشکل چوب اسلب این است که هیزم واقعی و باکیفیت نیست .

این صرفاً تکه‌ هایی از آن چیزی است که از پردازش کارخانه چوب بری باقی مانده است .

سوخت سریع

اگر در نهایت به اندازه کافی تخته های چوب را قرار دادید که فکر می ‌کنید ساعت‌ ها دوام می‌ آورد ، تجدید نظر کنید . این چوب به سرعت می سوزد و شما باید دوباره شومینه را تغذیه کنید .

زمان بر

چوب اسلب باید بارها و بارها در شومینه گذاشته شود تا ساعت ها دوام بیاورد . این امر به این معنی است که زمان بیشتری را صرف کار کردن با چوب و پیگیری کل فرآیند می‌ کنید . این امر یک اتلاف وقت کامل است .

پوست بیشتر از چوب

اگر پوست قطعات بیشتر از چوب باشد ، نتایج بدتری به دست خواهید آورد . شعله های آتش نمی توانند گرمای کافی برای حفظ دمای خانه شما ایجاد کنند .

ما مطمئن هستیم که افراد زیادی هستند که از این نوع چوب به عنوان منبع اصلی گرمای خانه خود استفاده می کنند ، اما از نظر ما این یک انتخاب مناسب نیست .

چگونه از چوب اسلب برای ایجاد آتش استفاده کنیم ؟

اگرچه چوب تخته ای چوب ایده آلی برای گرم نگه داشتن خانه شما نیست ، افراد زیادی از آن استفاده می کنند . در این مقاله روش هایی وجود دارد که می توانید از چوب های اسلب به صورت بهینه استفاده کنید .

فرآیند چوب اسلب

هیچ راه آسانی برای پردازش این موضوع وجود ندارد . شما باید نحوه حفظ کل بسته را در حین اره کردن آن در طول های مورد نیاز دریابید .

اگر خوش شانس باشید ، می توانید تکه های 42 سانتی متری را مستقیماً از کارخانه چوب بری تهیه کنید . اما معمولاً اینطور نیست . به احتمال زیاد پس از خرید قطعات طولی آنها را دریافت خواهید کرد . و این به شما بستگی دارد که بدانید چگونه با همه آنها برخورد کنید .

برای تکمیل آن ، ممکن است لازم باشد صبر کنید تا همه چیز خشک شود . فقط به این دلیل که اقلام ضخیم نیستند به این معنی نیست که می توان آنها را بلافاصله داخل مشعل انداخت .

این قطعات ممکن است به همان مقدار زمان برای هیزم معمولی نیاز داشته باشند . همیشه ابتدا میزان رطوبت را بررسی کنید .

سوزاندن چوب اسلب برای ایجاد آتش

چوب اسلب برای شروع آتش فوق العاده است . تمام آن نسبت پوست به چوب به سرعت یک توده را مشتعل می کند . یک یا دو تکه بلوط را روی آن قرار دهید . می توانید مقداری بلوط تهیه کنید تا آتش زمانِ طولانی تری باقی بماند .

قرار دادن چند تکه اسلب در جعبه آتش قبل از بارگیری آن با سوخت چوب سخت همچنین می تواند نتایج عالی به همراه داشته باشد . این کار باعث می شود همه چیز در دمایی زیبا و یکنواخت در حال سوختن باشد و نیاز به مصرف مقدار زیادی از پشته سوخت شما را کاهش دهد .

سوالات متداول

سوال : برای چه کاری از چوب اسلب استفاده کنیم ؟

پاسخ : مردم از چوب اسلب برای نیمکت ، چهارپایه ، پله ها ، نرده ها ، هندریل ، پایه ها ، شومینه ، قلمدان ، دسته تبر ، کمپوست و هیزم استفاده می کنند .

سوال : چرا چوب اسلب واقعا گران است ؟

پاسخ : گران هستند زیرا برای تولید آن چوب زیادی لازم است . برای ساختن آن به درخت بسیار بزرگی نیاز است . باید کهنه شود و به درستی نگهداری شود . فضای زیادی را برای مدت طولانی برای مثال سالها اشغال می کند . و تعداد زیادی از آنها ساخته نمی شوند و در دسترس نیستند . آن اسلب ها خیلی رایج نیستند . آنها برای تولید به یک درخت واقعا بزرگ نیاز دارند .

سوال : چگونه چوب اسلب را روی هم بچینید ؟

پاسخ : چوب ها را در یک ردیف ، دور از نور خورشید ، با فاصله کافی بین قطعات برای گردش هوا روی هم قرار دهید . این چوب را در معرض آفتاب و باد بیشتری قرار می دهد و به آن اجازه می دهد سریعتر خشک شود . هنگام انباشته شدن ، ستون هایی را در دو انتها با طرح تقاطع برای پشتیبانی بیشتر بسازید .

نتیجه

بنابراین ، امیدواریم متوجه شده باشید که چوب اسلب چیست و چه کاری می توانید با آن انجام دهید . بنابراین ، تصمیم خود را بگیرید که آیا می خواهید پول خود را برای آن خرج کنید یا خیر .

مترجم : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : اسلب ، چوب اسلب ، میز چوبی ، صندلی چوبی ، الوار

منبع : woodhungry.com


مطالب مرتبط با موضوع اسلب چوب طبیعی :

WhatsApp us