خانه » Blog » سونای خشک » کاهش خطر مرگ ناشی از امراض قلبی با حمام سونا

کاهش خطر مرگ ناشی از امراض قلبی با حمام سونا

سونا برای قلب خوب است

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد عرق کردن در حمام سونای داغ آرامبخش بوده و می‌تواند برای سلامت قلب مفید باشد.

پزشکان فنلاندی دریافتند مردانی که عادت به استفاده از سونا دارند، کمتر بر اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی جان خود را از دست می‌دهند. همچنین در صورتی که مردان در طول هفته به دفعات بیشتر و هر نوبت مدت زمان بیشتری از حمام سونا استفاده کنند خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی در آنان کمتر می‌شود.

سونای خشک
سونای خشک

دکتر «پاول تامپسون» از بیمارستان «هارت‌فورد» گفت: با توجه به این مطالعه متخصصان باید در مورد نگرانی از قرار گرفتن بیماران قلبی در معرض گرمای موجود در حمام سونا تجدیدنظر کنند. همچنین به عنوان یک متخصص قلب مانع از آن نمی‌شوم تا این بیماران از حمام سونا استفاده کنند و شاید لازم نباشد بیمارانمان را خیلی محدود کنیم.

در حالی که در این مطالعه رابطه بین استفاده از حمام سونا و بهبود سلامت قلب مشاهده شد اما نمی‌توان رابطه علت-معلولی بین این دو فاکتور را تایید کرد.

دکتر «الیوت آنتمن» سخنگوی انجمن قلب آمریکا گفت: هنوز مطمئن نیستیم که حمام سونا همچنین به طور قطع علت کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در افرادی باشد که از آن استفاده کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث‌دی نیوز، در این مطالعه بیش از 2300 مرد میانسال از فنلاند شرقی مورد مطالعه قرار گرفتند. همچنین وضعیت سلامتی آنان برای مدت دو دهه ارزیابی و مشخص شد که استفاده مرتب از حمام سونا خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام . منبع خبر : به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا).

گرداوری گروه سوناسازان 

نوشته کاهش خطر مرگ ناشی از امراض قلبی با حمام سونا اولین بار در گروه سونا سازان پدیدار شد.

Source: سونا سازان


مطالب مرتبط با سلامتی :

WhatsApp us