خانه » Blog » دکوراسیون » رنگ » رنگ درب چوبی

رنگ درب و تاثیر آن بر دکوراسیون

رنگ‌کاری درب چوبی (مقدمه) درب چوبی وسیله‌ای است که در هر ساختمان به وسیله‌ای ضروری جهت ورود و خروج افراد است. اما در برخورد با این رخداد در همه نقاط دنیا، برخی علاقمند به تغییر رنگ و طرح درب وجود دارند. این تغییر رنگ و طرح درب چوبی به نام رنگ‌کاری درب چوبی شناخته شده است.

رنگ کاری درب چوبی

اهمیت رنگ‌کاری درب چوبی رنگ‌کاری درب چوبی علاوه بر اینکه می‌تواند به زیبایی در ورودی مکانی افزوده شود، دارای اهمیت بسیار بالایی در مورد حفاظت و نگهداری درب است. با رنگ‌کاری درب چوبی، می‌توان در برابر عوامل جوی مانند نور مستقیم خورشید، رطوبت، باران و یا دگرگونی هوا محافظت کرد.

عوامل مهم رنگ‌کاری درب چوبی بارش باران، گرمای بالای آفتاب، سردی زمستان و نمک دریا از عواملی هستند که باعث فرسایش رنگ روی درب چوبی می‌شوند. مواد مختلفی مانند رنگ‌ها و لاک‌ها عوارض این عوامل را کاهش می‌دهند.

نکاتی در مورد انتخاب رنگ درب چوبی توصیه می‌شود که برای انتخاب رنگ مناسب، رنگ پوسته‌ها و نوع طراحی داخلی مکان را در نظر بگیرید. رنگ درب باید با دیگر رنگ‌های داخلی ساختمان سازگار باشد تا یک تناسب کلی در طراحی ایجاد شود.

طرح‌ها و الگوهای رنگ‌کاری درب چوبی در رنگ‌کاری درب چوبی، می‌توان از طرح‌ها و الگوهای مختلف استفاده کرد. در صورتی که بخواهید یک درب با ظاهری گرم و دلنشین داشته باشید، الگوهای چوبی را با رنگ‌های گرم انتخاب کنید. در صورت تمایل به ظاهری مدرنتر و شیک‌تر، الگوهای ساده و خطوط هندسی را با رنگ‌های سرد انتخاب کنید.

مراحل رنگ‌کاری درب چوبی مراحل رنگ‌کاری درب چوبی شامل تمیز کردن و آماده‌سازی سطح، استفاده از پایه به عنوان پوشش اولیه، استفاده از لاک به عنوان پوشش نهایی و طلایی کردن سطح است. این مراحل باید به ترتیبی انجام شوند تا به نتیجه خوبی برسید.

نگهداری و دوام رنگ‌کاری درب چوبی برای نگهداری و دوام رنگ‌کاری درب چوبی، باید به شکل منظم آن را تمیز و خشک نگهدارید. انتخاب روشن و رنگ باکیفیت نیز می‌تواند به دوام رنگ‌کاری کمک کند.

نتیجه‌گیری رنگ‌کاری درب چوبی می‌تواند به زیبایی محیط، حفاظت در برابر عوامل جوی و کمک به دوام درب کمک کند. با رعایت مراحل رنگ‌کاری و انتخاب رنگ مناسب، می‌توانید از درب چوبی خود لذت ببرید و در آن لحظه اول کیسه‌های روان را فراموش کنید.

گالری عکس رنگ کاری درب چوبی :

رنگ درب چوبی و ساده ،در دکوراسیون داخلی

درب ها به عنوان دریچه ورود و خروج به هر فضایی، عنصری مهم و اساسی در طراحی دکوراسیون منزل هستند. رنگ، طرح و جنس درب ها نکات بسیار مهمی هستند که نباید از توجه به آنها غافل شد. در این مطلب میخواهیم در مورد انتخاب رنگ درب در دکوراسیون داخلی منزل با شما سخن بگوییم و بدانیم که هر رنگ بیانگر و نشانه چه خصوصیاتی خواهد بود.

قرمز: این رنگ جلوه ای بسیار گرم و گیرا دارد که می تواند با رنگ های سفید آجی و سبز برای زیبایی بخشیدن در کنار هم استفاده شود. درب های قرمز رنگ گرما و صمیمیت را در بدو ورود به کاربر القا خواهد کرد.

رنگ سیاه: رنگ سیاه، رنگی بسیار کلاسیک و شیک است که برای تمامی درب ها در همه فضاها می تواند گزینه مناسبی باشد.

این رنگ به راحتی با دیگر رنگ ها و اجزای فضای داخلی ست می شود. پس نگران استفاده از آن نباشید.

رنگ ارغوانی: یک انتخاب منحصر به فرد است که باید در استفاده از آن دقت زیادی کنید. زیرا کاربرد بیش از حد آن باعث ایجاد محیط زننده و کسل کننده می شود. بنابراین اگر از رنگ ارغوانی برای درب یک فضا استفاده کردید با اضافه کردن بیش از حد این رنگ به دیگر اجزا دکوراسیون منزل تان این حس بد را ایجاد نکنید. درهای ارغوانی حس و حالی منحصر به فرد دارند.

ارغوانی به رنگی در میان دو رنگ بنفش و زرشکی گفته می‌شود. این رنگ ثانویه با مخلوط کردن رنگ‌های اصلی سرخ و آبی در نسبت‌های برابر به وجود می‌آید. در واقع ارغوانی، رنگ سرخابی تیره است.

ارغوانی رنگ عارف‌ها و روانگران رنگ اسرار آمیز و با شکوهی است. دوستداران این رنگ پیوسته مجذوب زیبایی‌ها و ظرافت‌ها می‌شوند. مغرور و اجتماعی‌اند. معاشرت با آنها لذت‌بخش است و بیشتر مورد پسند عرفا نیز است

رنگ ارغوانی سلطنتی

دربارهٔ کشف رنگ ارغوانی، افسانه‌ای است که می‌گوید سگ مادکارت خدای فینیقی‌ها با به دندان گرفتن یک صدف دریایی دهانش به رنگ ارغوان درآمد. در آن زمان برای رنگ کردن یک شنل سلطنتی کشتن هزار جانور نرم‌تن ضرور بود. اینک دیگر رنگ ارغوانی را برای شنل امپراتوران از صدف نمی‌گیرند ولی در ادکسانای مکزیک هنوز هم این نرم‌تنان را از صخره‌ها جدا می‌کنند و نخ‌های خود را همان کنار دریا با تراوش‌های این صدف رنگ می‌زنند. زمانی پارچه‌هایی را که با این شیوه رنگ می‌شد، به عنوان خراج برای حکمران ازنگ می‌فرستادند. نمونه دیگر تهیه رنگ قرمز جگری از حشره گیاه کاکتوس به نام قرمز دانه در جزایر قناری است. این حشره به عنوان منبع تغذیه به گیاه می‌چسبد و روی ان گرده افشانی سفید می‌کند. این حشرات را قبل از تخم‌گذاری از گیاه جدا می‌کنند و پس از خشک کردن می‌سایند و عصارهٔ رنگ قرمز از آن بیرون می‌کشند. تجارت حشره قرمز دانه تا اواسط قرن ۱۸ در دست اسپانیایی‌ها بود، که درآمد بسیار داشت. پس از آن فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها به رموز این گونه تهیهٔ رنگ قرمز پی بردند و به بازار تولید آن وارد شدند.

اعتقاد کشورها

ارغوانی نشانه تشریفات و شکوه است. در بعضی از کشورهای غربی این رنگ نشانه دلتنگی برای میهن است. رنگ ارغوانی بیشتر مورد توجه کودکان بخصوص دختر بچه‌ها است. در بعضی از کشورها دلالت بر سوگواری و مرگ دارد ولی در بسیاری از فرهنگ‌ها نشانه نجابت و شرافت است. این رنگ چون کمتر در طبیعت دیده می‌شود استفاده از آن در طراحی بسته‌بندی غذاهای دریایی باید با احتیاط انجام شود. لئوناردو داوینچی معتقد بود این رنگ می‌تواند قدرت تفکر انسان را تا ده برابر افزایش دهد. در کشورهای مسیحی رنگ ارغوانی به معنای ثروت و توان‌گری است. در چین رنگ ارغوانی رنگی بد یُمن و بد اقبال است.

ارغوانی در نقاشی

ارغوانی روبنس

رنگ ارغوانی پُرمایه با اندک نمودی از زرد و منسوب به روبنس نقاش بزرگ فلاندر در سده هفدهم.

رنگ ارغوانی
رنگ ارغوانی
رنگ ارغوانی
رنگ ارغوانی

 گل به رنگ ارغوانی

ارغوانی یونانی

نام اطلاقی به نوعی ارغوانی نامرغوب که یونانیان و رومیان باستانی به کار می برند و امروز مصرف نمی‌شود.

معرفی رنگها : رنگ نیلی

رنگ نیلی: ♦ یکی از رنگ های زیبا برای جلوه بخشیدن به درب ورودی است که نمای سلطنتی و سنتی به خانه می دهد که می تواند با رنگ های طلایی، آبی و سبز ترکیب فوق العاده ایجاد نماید و حال هوایی شاد را به وجود بیاورد.

رنگ سبز: ♦ رنگی که باعث ایجاد حس طراوت و تازگی در فضا می شود و ترکیب آن با سفید می تواند فضای دلنشین خلق کند. رنگ سبز حس حال طبیعت را به خانه شما خواهد آورد. درهای سبز رنگ دریچه ای رو به تازگی خواهند بود.

رنگ نارنجی: ♦ در انتخاب رنگ نارنجی برای درب ورودی باید کمی محتاط بود، می توانید با استفاده از ترکیب آن با رنگ قهوه ای انتخاب مناسب تری داشته باشید تا حس شادابی و طراوت را برای خانه شما با ارمغان آورد.

رنگ زرد: ♦ این رنگ بسیار درخشنده و انرژی زا است که فضایی گرم و بسیار با نشاط را خلق می کند. روشنی و نور را با انتخاب رنگ زرد برای درب ها مهمان خانه تان کنید.

رنگ آبی: ♦ رنگ آبی حس امنیت شکوه و جلال را به درب ورودی شما می بخشد که می توانید با رنگ های خنثی و طبیعی ترکیب کنید و احساسی خوشایند را در مهمانان شما از بدو ورود ایجاد کند.

رنگ درب چوبی ، رنگ کاری ، رنگ درب ، رنگ درب چوبی

color door wooden 01
گروه رنگ فن و هنر ایران زمین
color door wooden 02
گروه رنگ فن و هنر ایران زمین
color door wooden 05
گروه رنگ فن و هنر ایران زمین
color door wooden 04
گروه رنگ فن و هنر ایران زمین
color door wooden 03
گروه رنگ فن و هنر ایران زمین

منابع : چیدانه ، ویکی پدیا 

گرداوری گروه فن و هنر ایران زمین 


مطالب مرتبط با موضوع رنگ کاری درب چوبی :

  • درب کابینت با رنگ پلی اورتان
    سازنده انواع درب کابینت آشپزخانه با رنگ پلی اورتان مخصوص چوب ، خدمات رنگ کاری حرفه ای و سفارشی ، طراحی و ساخت درب های کابینت cnc
  • براورد هزینه رنگ کاری و تعمیر درب چوبی تهران
    تعمیر درب و رنگ کاری شامل بررسی و تعویض قطعات درب شامل قفل، مفصل و ضربه‌های احتمالی، آماده سازی سطح درب جهت رنگ کاری و پوشش دهی با رنگ‌
  • درب چوبی رنگ گردویی سوخته
    یک درب چوبی با رنگ قهوه ای یا گردویی طراحی زیبایی دارد که می توان از آن درب ها برای داخل و خارج از منزل استفاده کرد. رنگ قهوه ای درب چوبی با رنگ های متنوعی ست
  • رنگ کاری درب چوبی
    خدمات رنگ کاری درب چوبی ، طریقه صحیح رنگ کاری درب چوبی می‌تواند به شما کمک کند تا درب زیبا و مقاومی داشته باشید. درب های چوبی
  • رنگ کاری درب کابینت
    درب کابینت چوبی شما نیاز به تحول و زیبایی دارد؟ ما آماده هستیم تا با خدمات رنگ کاری متمایز و کیفی، درب کابینت چوبی شما را به یک آثار هنری تبدیل کنیم.
WhatsApp us