معرفی کتاب سبک و فرم و چگونگی ساخت

معرفی کتاب : کتاب جدید پروفسور فرشیده موسوی درباره سبک و فرم و چگونگی ساخت در معماری می گوید :

در معماری تمرکز بر روی زیبا شناسی فردی است تا تفاهم و علایق مشترک . اینکه , چگونه در معماری ، معماران به مسئله معنا برسند ؟ آیکن های مشتری را چگونه پردازش و ایجاد می کنید .

فرشیده موسوی درباره سبک و فرم و چگونگی ساخت در معماری

سبک در معماری چگونه

گزیده ای از بیوگرافی

فرشید موسوی معمار بریتانیایی ایرانی‌تبار، بنیانگذار دفتر معماری فرشید موسوی (FMA) و استاد تحصیلات تکمیلی دانشکده طراحی دانشگاه هاروارد است.فرشید موسوی از معماران برجسته معاصر می باشد او همچنین از بنیانگذاران و مدیران دفتر معماران خارجی (FOA) بود که در ژوئن ۲۰۱۱ منحل شد.

وی تا سیزده سالگی ایران در (ساری) بوده‌ است و سپس برای ادامه تحصیل به انگلستان می‌رود. وی دانش‌آموخته دانشگاه کینگز لندن، دانشگاه داندی و مدرسه معماری بارتلت می‌باشد. پروفسور فرشید موسوی به مدت ۸ سال در اتحادیه معماری لندن مشغول به تدریس بود و در این مدت ریاست مؤسسه معماری فرهنگستان هنرهای زیبا در وین را نیز بر عهده داشت. علاوه بر سرپرستی این فرهنگستان فرشید موسوی بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ در این مؤسسه به تدریس نیز مشغول بود. وی به همراه همسرش الخاندرو زائراپولو شرکت معروف معماری Foreign Office Architects را در سال ۱۹۹۵ میلادی بنیان نهاد. وی در سال ۲۰۱۱ پس از جدایی از همسرش، بنیاد FMA را راه اندازی نمود. فرشید موسوی همچنین از داوران جایزه معماری آقاخان است.

منبع : مجله خط معماری

WhatsApp us