خانه » Blog » هنر » معماری ایرانی » معماری سنتی و تکنولوژی های جدید
معماری سنتی و تکنولوژی های جدید

معماری سنتی

عصرمسکن -استاندار اصفهان با اشاره به ظرفیت های مصرف بهینه انرژی در معماری سنتی کشور گفت: برگزاری همایش های اقلیم و ساختمان باید بین معماری سنتی و تکنولوژی های جدید ساخت، نسبت برقرار کند.

به گزارش  پایگاه خبری عصرمسکن به نقل از ایرنا،ˈعلیرضا ذاکر اصفهانیˈ روز شنبه در دومین همایش ملی ˈاقلیم، ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی با رویکرد توسعه پایدارˈ اظهار کرد: معماری امروز باید انعطاف داشته باشد و شرایط جدید را درک کند.

وی افزود: موضوع مصرف بهینه انرژی و لحاظ آن در امر ساخت و ساز در دستور کار استانداری اصفهان هم قرار دارد و در این گونه همایش ها با انجام کار علمی باید ایده ها به منصه ظهور نیز برسد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی ایرانی و اسلامی در کشور گفت: حدود 150 تا 200 سال قبل این رویکرد با سه واکنش تجددمعاب 100 درصد، قشری گری و جریان سنت گرا با نگاه باز به دنیای جدید مواجه شد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: رویکرد سوم در انقلاب اسلامی متجلی شد و در آن ضمن حفظ داشته های خود تلاش می کنیم با فناوری های جدید امور خود را سامان ببخشیم.

وی گفت: استان اصفهان هم اینک ظرفیت ایجاد نیروگاه برق سه هزار مگاواتی را دارد و به دلیل نزدیکی به کویر از انرژی های نو مانند خورشیدی و باد نیز بهره کافی دارد.

وی افزود: در دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان نیز به صورت پایلوت استفاده از انرژی خورشیدی در حال اجراست.

ذاکراصفهانی گفت: کاهش مصرف انرژی مشارکت همه جانبه همه دستگاه ها را می طلبد و به طور مثال مصرف گاز شرکت فولادمبارکه اصفهان معادل مصرف گاز 20 استان کشور است.

وی تاکید کرد: میزان مصرف گاز در ایران با مصرف کشور چین با جمعیت چندی برابر ایران، برابری می کند و نیز از استاندارد مصرف جهانی بالاتر است.

به گزارش ایرنا، دومین همایش ملیˈاقلیم، ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی با رویکرد توسعه پایدارˈ به مدت دو روز در سالن ˈابن سیناˈی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می شود.

معماری سنتی

گروه فن و هنر ایران زمین

مطالب مرتبط با موضوع معماری ایرانی :

WhatsApp us