خرید یک میز ناهار خوری جدید  به دلایل زیادی یک تجربه کاملاً شخصی است. این مبلمان مرکز یک اتاق ناهار خوری خواهد بود که میهمانانتان را در آن پذیرایی می کنید و وعده های غذایی مهم را با خانواده به اشتراک می گذارید.

ما اینجا هستیم تا با تجزیه اشکال ، مواد و سبک های موجود میز ناهار خوری را. میز ناهار خوری برجسته ما ، یک طراحی مینیمالیستی مدرن است که چوب طبیعی و شیشه های پیشرفته را با ترکیبی از برگهای تاشو ترکیب کرده است.

برای توضیحات و مثالهای مربوط به هر یک از اشکال مهمی که هنگام خرید میز ناهارخوری خود با آن روبرو می شوید ، ادامه مطلب را بخوانید. پس از این تصمیم مهم ، به سراغ مصالح ساختمانی بروید که می خواهید انتخاب کنید. سرانجام ، ما مجموعه ای از سبک ها را به شما ارائه می دهیم تا متناسب با سبک زندگی و خانه شما کاملاً مناسب باشد. برای اطلاع ، میزهای ناهار خوری کوچک به اینجا بروید .

شکل

به طور کلی ، شکل کلی میز شما باید اولین نکته باشد. هنگامی که در مورد یک شکل تصمیم گرفتید ، ممکن است مواد و سبک آن نیز دنبال شود. ما برای تأکید بر تنوع وحشی موجود در هر گروه ، یک جفت مثال برای هر شکل ارائه داده ایم.

مستطیل

میز مستطیل به عنوان محبوب ترین شکل ، پرجمعیت ترین گروه را تشکیل می دهد. کاربردی ترین شکل ، داشتن یک سبک زیبا است که باعث ایجاد طیف گسترده ای از میزها می شود.

میز مستطیلی
میز مستطیلی

 مربع

میز مربع ساده ترین طراحی میز است. این میزها برای چهار مکان صرف غذا و فضای کوچک مناسب هستند.

میز ناهارخوری مربع
میز ناهارخوری مربع

گرد

میزهای گرد امکان جابجایی گزینه های نشستن را فراهم می کنند ، و اغلب ویژگی هایی مانند لبه های لولایی را دارند که آن را به شکل بیضی تبدیل می کنند.

میز گرد
میز گرد

بیضی

طرح بیضی یک انتخاب محبوب است ، و منحنی های یک میز گرد را فراهم می کند ، اما با یک سطح طولانی تر فضای بیشتری را برای غذاخوری ها فراهم می کنند.

میز بیضی
میز بیضی

فرم آزاد

ایده طراحی شکل آزاد این است که هیچ تعریف مشخصی وجود ندارد. این دسته شامل هر نوعی است که در اشکال استاندارد نمی گنجد. اولین مثال ما به شکل L چرخان است ، و یک جفت پایه استاندارد در مقابل یک دال کامل قرار دارد.

میز غذاخوری فرم آزاد
میز غذاخوری فرم آزاد

دومین نمونه فرم آزاد ما به شکل یک مثلث گرد در ساختمان شیشه ای و فلزی معاصر است که دارای اضلاع طولانی برای هر یک از دو غذاخوری است.

میز غذاخوری سه گوش
میز غذاخوری سه گوش

مواد برتر

رومیزی جایی است که شما مستقیماً و اغلب اوقات با میز غذاخوری خود ارتباط برقرار خواهید کرد. البته مهمترین عنصر ساخت هر میز است. وقتی از ظاهر آن راضی بودید ، می توانید از قرار دادن یک سفره صرف نظر کنید . در حالی که بسیاری از طرح ها جامع هستند ، با همان مواد مورد استفاده در کل ، برخی از انواع دارای یک ماده فوقانی متفاوت از ساختار قاب هستند ، بنابراین ما برای این دسته از مواد ، بر این جنبه تمرکز می کنیم.

چوب

میز چوبی یک قطعه منحصر به فرد است ، که در یک طرف سازه قفسه های داخلی زیادی را برای ذخیره سازی تزئینی یا سودمند نگه داشته است.

میز غذاخوری سه گوش
میز غذاخوری سه گوش

شیشه

رومیزی های شیشه ای به هر اتاق ناهار خوری احساس ظریف و مطبوعی می دهند ، فضای بصری را باز می کنند و یک سطح تمیز و مدرن را برای تعامل فراهم می کنند. مدل برجسته ما روی یک قاب گرافیت X شکل قرار دارد.

میز غذاخوری شیشه ای
میز غذاخوری شیشه ای

لمینت

رومیزی لمینت بر اساس یک ساختار چند لایه ساخته شده است ، که یک سطح مقاوم ، جذاب ، در عین حال مقاوم در برابر سایش را فراهم می کند. مثال ما در اینجا یک میز روکش PVC سفید با قاب حلقه کروم است.

میز غذاخوری لمینت
میز غذاخوری لمینت

فلز

رومیزی های فلزی به هر اتاق ناهار خوری لبه ای مدرن و سخت می دهند. این ماده در برابر لک ، مقاوم است و به خوبی با فضاهای دارای سبک صنعتی یا مدرن متناسب است.

میز غذاخوری فلزی
میز غذاخوری فلزی

سنگ مرمر

سنگ مرمر اغلب در خانه ها به عنوان روکش پیشخوان آشپزخانه دیده می شود ، اما در برخی از مدل های میز ناهار خوری مجلل این سنگ مرمر یافت می شود. با قرار دادن هر فضایی با لحنی زیبا و غنی ، رومیزی های سنگ مرمر سطح سنگین و بافتی را ارائه می دهند که لمس آن خنک و تمیز است.

میز ناهار خوری سنگ مرمر
میز ناهار خوری سنگ مرمر

کاشی کاری

یکی از منحصر به فرد ترین ساخت های رومیزی شامل استفاده از کاشی است. کاشی چه در سطح کل و چه در مکانهای خاص (که معمولاً در چوب ساخته می شود) با مهارت استفاده شود ، کاشی می تواند باعث ایجاد یک سطح بافتی و جزئی برای صرف غذا شود.

میز کاشی کاری
میز کاشی کاری

سبک

عنصر آخر مورد توجه مهم هنگام خرید یک میز ناهار خوری جدید ، سبک است. در اینجا شما زبان بصری مبلمان جدید خود را انتخاب خواهید کرد. سبک روشی شماست.

سنتی

سبک سنتی هنوز هم معمول ترین چیزی است که هنگام خرید میزهای ناهار خوری پیدا خواهید کرد. این سبک با چوبی تراش خورده با ظرافت ، بافت های دقیق و نسبت های غنی ، بی انتها و قدرتمند است.

نمونه میز سنتی
نمونه میز سنتی

 مدرن

سبک مدرن ، ترکیبی برازنده از کاربرد و زیبایی را تداعی می کند که از قرن 20 ، با خطوط تمیز و زاویه های تیز ، سطوح نامرغوب را شکوفا می کند. این میز یک عنصر نازک و هوا را به هر اتاق می آورد.

معاصر

طراحی معاصر می تواند در طیف گسترده ای از ظاهر به نظر برسد ، به شرطی که به طور معنی داری ظاهر را ارائه دهد. جداول معاصر را می توان در هر نوع ماده و هر شکل پیکربندی یافت. مثال ما دارای یک ساختار دایره ای کاملاً سفید از پایه تا رومیزی است.

میز ناهار خوری 2 نفره

میز ناهار خوری دو نفره
میز ناهار خوری دو نفره

میز ناهار خوری 4 نفره

میز ناهار خوری چهار نفره
میز ناهار خوری چهار نفره

میز ناهار خوری 6 نفره

میز ناهار خوری شش نفره
میز ناهار خوری شش نفره

میز ناهار خوری بیش از 10 نفره

میز ناهار خوری ده نفر به بالا
میز ناهار خوری ده نفر به بالا

سوالات متداول

میزهای غذاخوری از چه موادی تهیه شده اند ؟

چندین ماده مختلف وجود دارد که معمولاً برای میزهای میز ناهار خوری استفاده می شود.

  • چوب احتمالاً متداول ترین ماده ای است که برای میزهای غذاخوری استفاده می شود. شما می توانید انواع مختلفی از چوب ها را انتخاب کنید ، هرکدام رنگ و دانه خاص خود را دارند. یک میز غذاخوری چوبی می تواند سالها دوام داشته باشد.
  • میزهای شیشه ای نیز محبوب هستند. آنها معمولاً روی یک پایه قرار می گیرند که می توانند از چوب ، سنگ مرمر ، فلز یا برخی مواد دیگر ساخته شوند. همچنین می توان آنها را کاملاً از شیشه و با پایه هایی استفاده کرد که گاهی از صفحه های آینه دار استفاده می شود. شیشه یک میز غذاخوری چشمگیر ایجاد می کند ، اما بسیار شکننده است.
  • میزهای غذاخوری فلزی محبوبیت بیشتری پیدا می کنند ، خصوصاً برای اتاق هایی که دارای دکوراسیون صنعتی هستند. آنها همچنین بسیار با دوام و بسیار محکم هستند.
  • میزهای غذاخوری سنگ مرمر ، گرانیت و اونیکس در جنبه گران قیمت طیف قیمت گذاری قرار می گیرند. اما هر یک از جزئیات و اصالت پیچیده آنها ارزش خود را در طول سالها حفظ خواهد کرد.
  • میزهای مصنوعی و لمینت گزینه های مقرون به صرفه تری هستند. آنها بسیار بادوام هستند و می توانند ظاهر مواد گران قیمت دیگر را تقلید کنند.

آیا می توان میزهای اتاق غذاخوری را بازیافت کرد؟

این به آنچه ساخته شده اند بستگی دارد. بیشتر میزهای غذاخوری چوبی دارای نوعی لاک یا لکه هستند و نمی توانند بازیافت شوند ، هرچند گاهی اوقات می توان از چوب استفاده مجدد کرد. میزهای فلزی ، شیشه ای ، مرمر ، گرانیت و اونیکس همه قابل بازیافت هستند. جداول مصنوعی و ورقه ورقه جدید گاهی می توانند بازیافت شوند. مواد قدیمی ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند که نمی توانند با خیال راحت ذوب شده و دوباره استفاده شوند.

آیا میزهای غذاخوری باید با بوفه مطابقت داشته باشند؟

به طور سنتی ، تمام مبلمان اتاق ناهار خوری با هم مطابقت دارند. و اگر هنوز می توانید میز و بوفه های مطابق داشته باشید ، معمولاً اتاق های ناهار خوری با بوفه را می بینید که میز را خنثی می کند. بعضی اوقات بوفه حتی می تواند قطب اصلی اتاق ناهارخوری باشد.

نویسنده: ف.حسمخانی

مقالات مرتبط با میز ناهار خوری:

WhatsApp us