درهای چوبی طوفان یکی از کاربردی ترین و مفیدترین انواع درب هایی است که در ورودی خانه پیدا می کنید . آنها به عنوان یک درب خارجی اضافی طراحی شده اند ، درب های بیرونی سنتی را در هوای نامناسب و دمای سردتر محافظت می کنند . آنها همچنین می توانند عایق بندی اضافی ارائه دهند بنابراین از خروج هوا یا ورود به خانه شما جلوگیری می کند . درهای چوبی طوفان می توانند از قسمت خارجی درب ورودی در برابر عناصر ، خراش ها و حملات محافظت کنند . به علاوه ، آنها می توانند سطح امنیتی دیگری را برای امنیت بیشتر بین خانه و فضای باز شما ایجاد کنند . در ادامه به طور کامل در رابطه با نصب درب چوبی صحبت خواهیم کرد.

درهای چوبی طوفان برای بسته شدن خودکار ساخته شده اند ، بنابراین در معرض خطر باز ماندن نیستید . با این حال ، آنها از مکانیزمی برخوردار هستند که به شما امکان می دهد در صورت لزوم درب را در جای خود باز نگه دارید . ممکن است از آنها صفحات شیشه ای کامل یا جزئی یا حتی صفحه نمایش استفاده شود . این به صاحبان خانه اجازه می دهد تا در یک روز گرم و آفتابی درب ورودی اصلی خود را باز بگذارند تا از منظره و نور – یا حتی نسیم – لذت ببرند . درهای چوبی طوفان با باز بودن دست راست یا باز بودن دست چپ ساخته می شوند . قبل از انتخاب و خرید مطمئن شوید که مدل با درب ورودی شما ارتباط دارد . همچنین باید اطمینان حاصل کنید که درب منزل شما فضای کافی برای نصب درب چوبی طوفانی را دارد . برخی از درهای خارجی در لبه تخته قرار می گیرند و دیگر جایی برای نصب درب طوفانی باقی نمی گذارند .

تعدادی ورودی در اطراف خانه شما وجود دارد که درب چوبی طوفان ممکن است از ویژگی های خاص مفید باشد . به عنوان مثال ، در ورودی جلو درب طوفان می تواند نور طبیعی بیشتری را به خانه وارد کند در حالی که امنیت بیشتری می دهد . به همین ترتیب ، در درب پشتی یا کناری درب طوفانی می تواند امنیت و همچنین محافظت از خارج و عناصر را فراهم کند . اگر حیاط پشتی حصارکشی شده ای دارید که حیوانات خانگی آزادانه در آن پرسه می زنند ، ممکن است درهای طوفانی از خراشیدن قسمت خارجی درب ورودی نیز محافظت کنند .

اگر قصد خرید درب چوبی طوفانی را دارید ، بدانید که قسمت غیر شیشه ای درب معمولاً از آلومینیوم ساخته می شود و دارای روکش کم نگهداری است . هسته درب ممکن است جامد باشد و یا دارای عایق کف باشد .

از آنجا که آنها اولین خط دفاعی در برابر عناصر خارجی هستند ، درهای طوفان نیاز به برخی از تعمیرات دارند تا عملکرد آنها در اوج باشد . هر فصل بررسی کنید که آیا لولاها به درستی روغن کاری شده اند و قفل ها از نظم مناسبی برخوردار هستند . همچنین می خواهید از تمیزکننده شیشه یا آب و صابون استفاده کنید تا بهترین حالت را داشته باشند .

نصب درب چوبی صفحه : آنچه باید بدانید

درهای چوبی صفحه یکی از بهترین روش ها برای لذت بردن از فضای باز و بدون آفات و اشکالات ناخواسته است . قبل از خرید ، نصب یا تعمیر درب چوبی صفحه نمایش خود ، این راهنمای اساسی اطلاعات خوب را بررسی کنید .

آشنایی با درب چوبی و نصب آن
آشنایی با درب چوبی و نصب آن

انکار جذابیت درب چوبی صفحه سخت است . درهای  چوبی عملی و هدفمند که اغلب با خانه های مزرعه یا خانه های روستایی در ارتباط هستند ، باعث ورود هوای تازه به خانه بدون آفات یا حشرات ناخواسته می شوند . امروزه ، گزینه های بی شماری برای انتخاب درب صفحه چوبی مناسب برای خانه شما وجود دارد – مهم نیست که در کجا زندگی می کنید یا خانه شما به چه سبکی ممکن است باشد .

برای اطلاعات بیشتر، به خواندن ادامه دهید .

سبک ها و اندازه ها

قاب درب چوبی کلاسیک با درج صفحه احتمالاً همچنان محبوب ترین و به راحتی قابل تشخیص درب صفحه چوبی است . با این حال ، امروزه گزینه های وینیل در بسیاری از فروشگاه های بهسازی منازل و خرده فروشی درب به راحتی موجود است . ویژگی های یکپارچه تر ، مانند آنهایی که دارای  دستگیره  به سبک ویکتوریا یا چفت هستند ، حتی در نسخه های موجود درب نیز موجود است .

گزینه های سبک اضافی شامل درهای صفحه جمع شونده است که به جای باز شدن در منزل ، در امتداد سبک یا چارچوب باز کردن درب استاندارد شما نصب شده و جمع می شوند – همانطور که از نام آن مشخص است . همچنین درهایی را پیدا خواهید کرد که به راحتی صفحه در قسمت بالایی و یک درب سنتی یا حتی یک درب چوبی مخصوص حیوان خانگی در قسمت پایین قرار دارند . لغزنده های صفحه ، که به طور همزمان با درهای کشویی شیشه ای کار می کنند ، همچنین یک روش محبوب برای لذت بردن از نسیم پاسیو و حتی گفتگو با دوستان و خانواده خود در خانه است . سرانجام ، اگر  مهارت دارید ، ممکن است بخواهید درب صفحه چوبی خود را با استفاده از چوب محکم و یک صفحه بسازید .

تعمیر درب صفحه چوبی

ظاهر درب چوبی ، وقتی صحبت از درهای صفحه می شود یکی از نگرانی ها هستند . خواه از استفاده روزمره عمومی ، خراش پنجه دوست پشمالو ( گربه )  ، عناصر فضای باز یا هر تعداد دلیل دیگر ، پارگی  و خراش  در دربهای صفحه چوبی اجتناب ناپذیر است . خوشبختانه تعمیر یا تعویض صفحه ای کاری است که یک متخصص با مهارت متوسط ​​می تواند از پس آن برآید .

اگر پارگی کوچکی دارید ، نوار تعمیر صفحه یا پچ صفحه را بخرید که هر یک از آنها می تواند پاره شود و درب چوبی را یک بار دیگر قابل استفاده کند . برای جایگزینی یک صفحه ، به چند ماده و ابزار اساسی نیاز دارید ، از جمله یک پیچ گوشتی مسطح یا  تفنگ پیچ ، یک نوار اندازه گیری ، یک چاقوی ابزار ، یک اسلحه اصلی ، یک تکه چوب قراضه ، میخ های پایان دهنده و آخرین اما نه بیشتر خود صفحه . برای صفحه می توانید آلومینیوم یا فایبرگلاس را انتخاب کنید . صفحات آلومینیوم از دوام و مقاومت بیشتری برخوردار هستند ، اما صفحه های فایبرگلاس از شفافیت بیشتری برخوردار هستند – اگر به دنبال لذت بردن از هوای تازه بلکه همچنین منظره ای از فضای باز باشید ، این امر می تواند بسیار مهم باشد .

پس از انتخاب نوع صفحه ای که می خواهید استفاده کنید ، درب چوبی خود را از لولاهای آن جدا کرده و قالبی را که صفحه را در آن نگه داشته است بردارید . از اندازه گیری نوار برای اندازه گیری دهانه محل قرارگیری صفحه استفاده کنید .  16 سانتی متر به طول و  7 سانتی متر  به عرض اندازه گیری های خود اضافه کنید و یک قطعه صفحه را به این مشخصات ببرید . قطعه صفحه را صاف بگذارید ، آن را محکم بکشید و آن را به یک تکه چوب قراضه بچسبانید تا در جای خود نگه دارد . سپس ، با استفاده از اسلحه اصلی ، پایین و دو طرف صفحه را به درب متصل کنید . مقدار اضافی را با استفاده از چاقو برش دهید و قالب را با میخ های پایان دوباره وصل کنید . لولاهای درب چوبی را دوباره تنظیم کنید و صفحه کاملاً جدیدی در محل قرار خواهد گرفت .

نصب درب چوبی مخصوص حیوان خانگی  : آنچه باید بدانید

با افزودن درب چوبی مخصوص حیوان خانگی  ، ورودی شخصی خود را هوشمند کنید  .

نصب درب چوبی برای حیوان خانگی
نصب درب چوبی برای حیوان خانگی

سهولت درب چوبی مخصوص حیوان خانگی  بسیار مهمتر از هر گونه نگرانی یا مانعی است که در هنگام نصب می توانید با آن روبرو شوید . در واقع ، می تواند نسبتاً ساده باشد . نصب درب چوبی مخصوص حیوان خانگی  که به حیاط خانه یا محوطه محصور شده شما منجر شود می تواند به توله سگ شما آزادی رفت و آمد به دلخواه خود را بدهد .

درب چوبی پیش ساخته

اول ، شما می خواهید اندازه گیری تقریبی دوست  حرفه ای خود را بدانید . برای تعیین درب اندازه ای که می خواهید خریداری کنید از این موارد استفاده می کنید . قبل از خرید ، مطمئن شوید که بسته بندی درب چوبی مخصوص حیوان خانگی  را برای راهنمایی های خاص در مورد نصب ، آب بندی ، نگهداری یا اطلاعات مربوط به انواع درب هایی که  مدل خاص می تواند نصب شود ، بررسی کنید .

که ما را به نکته بعدی می رساند تا در نظر بگیریم : شما چه نوع درب خارجی دارید ؟

 شما باید بتوانید درب چوبی مخصوص حیوان خانگی  را در درب خارجی چوبی ، فلزی یا فایبرگلاس نصب کنید . دانستن اینکه چه نوع درب دارید ممکن است به شما کمک کند نوع ابزار مورد نیاز پروژه را تعیین کنید .

اندازه گیری و قرار دادن

پس از اتمام این مراحل اولیه ، می خواهید درب خارجی را از لولاهای آن جدا کرده و آن را روی چند اره بگذارید تا یک ایستگاه کاری ایجاد کنید . درب چوبی مخصوص حیوان خانگی  را روی درب خارجی قرار دهید و اندازه گیری های خود را علامت گذاری کنید . توجه داشته باشید که می خواهید درب را در ارتفاع مناسب قرار دهید تا سگ شما به راحتی وارد و خارج شود . این باید حداقل 6 سانتی متر از ارتفاع سگ شما و حداقل 9 سانتی متر از لبه پایین درب فاصله داشته باشد تا یکپارچگی درب شما سالم بماند . کیت درب چوبی مخصوص حیوان خانگی  شما ممکن است الگویی برای کمک به اندازه گیری و علامت گذاری طرح کلی قاب روی درب خارجی داشته باشد .

با استفاده از الگو یا قاب ، نقاطی را که پیچ ها قرار می گیرند مشخص کنید تا درب چوبی مخصوص حیوان خانگی  را به درب معمولی متصل کنید . با استفاده از اندازه و نوع مناسب بیت ( بسته به اندازه پیچ و مواد درب شما ) و یک مته ، این سوراخ ها را از قبل خارج کنید . به یاد داشته باشید ، اگر در هر نقطه ای احساس راحتی نمی کنید ، استخدام پیمانکار را برای نصب در نظر بگیرید .

نصب و راه اندازی درب مخصوص حیوان خانگی

اگر درب چوبی دارید ، از یک اره متقابل برای برش در امتداد  راس های ردیابی شده استفاده کنید . برای فایبرگلاس می توانید از اره متقابل نیز استفاده کنید ، یا اگر ترجیح می دهید یک اره گرد با تیغه الماس را امتحان کنید . توجه داشته باشید که برای جلوگیری از استنشاق فایبرگلاس یا گرد و غبار هنگام برش ، ماسک استفاده می کنید . برای درب های فلزی ممکن است به ترکیبی از اره ها نیاز داشته باشید : اره مدور با تیغه الماس برای شروع و اره رفت و برگشتی به زیبایی گوشه ها را مربع می کند .

قاب داخلی درب حیوان خانگی را داخل شکاف بریده شده قرار دهید و سپس قاب دیگر را در سمت دیگر درب وصل کنید ، آنها را به هم فشار دهید تا کاملاً به هم برسند . در مرحله بعدی ، باید با اتصال پیچ ها به سوراخ های خارج شده درب چوبی مخصوص حیوان خانگی  را به درب خارجی محکم کنید . در صورت باقی ماندن جای خالی ، از آب بند برای بستن درب تازه نصب شده حیوان خانگی استفاده کنید . پس از خشک شدن درب ، درب را – کامل با درب حیوان خانگی جدید خود – دوباره به قاب آن متصل کنید .

نویسنده : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : درب چوبی ، قاب محافظتی درب چوبی ، عایق کردن درب منزل

مقالات مرتبط با درب ورودی:

WhatsApp us