خانه » Blog » صنایع » شهرک صنعتی » نقشه شهرک صنعتی خاوران

گزارش از شهرک صنعتی خاوران

تهران , منطقه صنعتی خاوران سایت درودگران
تهران , منطقه صنعتی خاوران سایت درودگران

آدرس : جاده خاوران یا همان اتوبان امام رضا ، 10 کیلومتری پاکدشت ( کیلومتر 14 جاده مشهد )

شهرک صنعتی خاوران در استان تهران واقع شده است و دارای وسعتی حدود 50 هکتار می‌باشد. این منطقه در دو حوزه فلز و چوب فعالیت می‌کند و حدود 5000 نفر از نیروی کار در آن مشغول به کار هستند.

راه‌اندازی این شهرک صنعتی، صنایع فلزی، صنایع چوبی و شرکت‌های خدماتی را می‌تواند از مزیت‌های نسبی این منطقه بهره‌برداری کنند. از طرف دیگر، استفاده از محل خاوران به عنوان منبع تهیه مواد اولیه و کاهش هزینه‌ها می‌تواند جنبه‌های مثبت دیگری را در این راستا به همراه داشته باشد.

در شهرک صنعتی خاوران، 5 صنف فروشندگان چوب و تخته و انواع MDF، درودگران و مبل‌سازان تهران، آهنکاران، آلومینیوم‌کاران و فلزتراشان تهران و شهرری فعال هستند. این صنف‌ها در این منطقه فعالیت خود را انجام می‌دهند و به عنوان یک نیروی کار فعال در بازار صنایع چوبی، فلزی و ساختمانی شناخته می‌شوند.

شهرک صنعتی خاوران به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در دسترسی آسان به شهر پاکدشت و جاده خاوران قرار دارد، که این موقعیت زمینه‌ساز رشد و توسعه این منطقه به عنوان یک شهرک صنعتی موفق باشد.

نقشه شهرک صنعتی خاوران
نقشه شهرک صنعتی خاوران

آدرس شهرک صنعتی خاوران :

آدرس : تهران سه راه افسریه اتوبان امام رضا ( جاده خاوران ) کیلومتر 14 ، دوربرگردان به سمت تهران ، اولین خروجی سمت راست پمپ بنزین خاوران ، مجموعه شهرک های صنعتی خاوران

تهران , منطقه صنعتی خاوران سایت درودگران
تهران , منطقه صنعتی خاوران سایت درودگران

شهرک صنعتی خاوران در شرق استان تهران ودرجاده خاوران و 10کیلومتری شهر پاکدشت قرار دارد. وسعت منطقه حدود 50 هکتار ودر 2حوزه فلز و چوب فعال میباشد حدود 5000نفر نیروی کار مشغول به فعالیت هستند.

بدلیل وجود فضای کسب کار بیشتر قسمت چوب فعال تر از فلزبوده، تصرف همه کارگاهای موجود در بخش چوب گویای این موضوع میباشد. از مشکلات موجود در شهرک نبود آب خوردن مناسب با توجه به فاصله 10کیلومتری با تهران و پاکدشت .ضعف پوشش دهی در خدمات شهری البته باید بدانید این شهرک مثل خیلی از جاهای دیگر بصورت هیئت امنائ اداره میگردد.

شهرک صنعتی خاوران تهران
شهرک صنعتی خاوران تهران

خدمات شهری توسط شهرداری منطقه قیام دشت و انتظامات ونگهبانی توسط یک شرکت خصوصی زیر نظر کلانتری منطقه صورت می پذیرد .از سایر مشکلات کمبود وسیله حمل نقل در داخل شهرک جهت تردد اها لی و مراجعه کمتر کارگران جویای کار و دیر کرد کارگران مشغول در محل کار موجب مشکلاتی برای کار فرمایان شده است. بیشتر کارگاهای موجود در دو بخش چوب و فلز بصورت مکانیزه وسی ان سی فعالیت میکنند .و محصولات تولیدی شهرک در حال حاظر جایگاه خاصی در صنعت کشور دارد. امکانات شهرک در بخشهای اورژانس آتش نشانی مسجد زورخانه فروشگاهای لوازم وخوراکی رستوران جایگاه بنزین وگاز دارا میباشد .

شهرک فناوران ، شهرک صنعتی خاوران تهران
شهرک فناوران ، شهرک صنعتی خاوران تهران

در ادامه تهیه گزارش در قسمت فلز با کارگاهای در بسته زیادی برخورد کردیم و در قسمتی نیز با ساخت کارگاهای جدید روبروشدیم. و با یکی از اهالی جناب اقای سهل ابادی که مدت 30سال در صنعت مشغول هستند و از قدیمیهای منطقه نیز میباشند پرسش کردیم، چرا برخی از سوله ها در بسته و جدید در حال ساخت می باشد. ایشان با کمی مکث پاسخ دادند ، بعضی از افراد این سوله ها را برای کسب کار و برخی برای سرمایه گزاری خریداری کردند. اما با توجه به وضعیت کسب کار عدم درامد مناسب ، افراد دست از کار کشیدند و برای فروش گذاشتند،وگروهی دیگری که برای سرمایه گزاری خرید کرده بودند نتوانستند مستاجر پیدا کنند . گارگاهای در دست ساخت بیشتر برای سرمایه گزاری ساخته میشود .

ایشان افزودنند من در حال حاظر با توجه به سرمایه گزاری که انجام داده ام سود خیلی کمی دارم اگر همه کالاها و ماشین الات را بفروشم و در بانک سرمایه گزاری کنم بیشتر و راحت تر سود میبرم. قطعا خاوران اولین شهرک صنعتی نیست که چنین مشکلی دارد، دولت باید فکراساسی برای این مسئله داشته باشد تا افراد جویای کار راحت تر بتوانند فعالیت کرده وسود بالاتری نسبت به سرمایه گزاری داشته باشند و جلوی بانکها برای دریافت وام تولید صف بکشند ، نه برای سپرده گزاری اجباری. قیمت سوله در حال حاظر در خاوران بین 1800تا 2میلیون تومان و اجاره بهائ مثال( کارگاه 160 متری 1600000هزار تومان میباشد).

البته قسمت چوب کمی گرانتر می باشد. منطقه صنعتی خاوران از مناطق در حال رشد صنعتی کشور محسوب میشود که اینده بسیار روشنی دارد .

منبع : وبسایت http://www.spci.ir/

گرداوری گروه فن و هنر ایران زمین

شهرک صنعتی خاوران تهران
شهرک صنعتی خاوران تهران
نکات مهم و پربازدید : شهرک صنعتی خاوران
  • شهرک صنعتی خاوران در استان تهران واقع شده و از مهمترین شهرک‌های صنعتی این استان محسوب می‌شود.
  • این شهرک در فاصله 15 کیلومتری جنوب شرقی تهران و در مسیر جاده‌ی قدیمی تهران به سمنان واقع شده است.
  • وجود راه‌های ارتباطی اصلی در نزدیکی شهرک، از جمله جاده‌های آزاد تهران – مشهد، تهران – قم و راه آهن، به راحتی به صنایع متعدد این شهرک امکان دسترسی را فراهم کرده است.
  • شهرک صنعتی خاوران به دلیل دسترسی آسان به بازارهای اصلی، ارائه تسهیلات مالی، جذب نیروی کار ماهر و خلاق از دیگر مزیت‌های این شهرک است که موجب جذب صنایع متعدد در زمینه‌های مختلف شده است.
  • در شهرک صنعتی خاوران نخبه‌هایی در زمینه‌های مهندسی، اقتصاد و مدیریت در حوزه‌ی صنعتی فعالیت دارند و به دلیل تجربه و دانش فنی بالا، به منظور پشتیبانی از صنایع موجود در شهرک، مشاوره و خدمات مهندسی ارائه می‌دهند.

بازار چوب ایران کجا است ؟

بازار چوب ایران واقع در شهرک صنعتی خاوران در جنوب شرقی تهران ، کیلومتر 14 جاده مشهد و شهرک صنعتی خاوران – انتهای بلوار امام رضا می باشد . در این مرکز بازرگانان چوب ، ام دی اف ، کفپوش های چوبی و PVC و انواع لوازم دکوراتیو آشپزخانه و دکوراسیون داخلی و کارخانه های خدمات برش ام دی اف و چوب و .. حضور دارند . صنایع چوب فن و هنر هم در ابتدای بلوار امام رضا در شهرک فناوران می باشد . کارخانه چوب بری در شهرک نوآوران می باشد .


مطالب مرتبط با موضوع شهرک صنعتی خاوران :

WhatsApp us