خصوصیات چوب ماهگون چیست؟

میز چوبی ساخته شده از چوب ماهون

میز چوبی ساخته شده از چوب ماهون
میز چوبی ساخته شده از چوب ماهون

چوب ماهگان یک چوب بسیار عالی و محبوب است و این محبوبیت بر اساس سختی ، مقاومت و زیبایی آن بنا شده است. معمولاً به عنوان چوبی برجسته در جهان برای مبلمان با کیفیت عالی ، کابینت ، مجسمه سازی ، حجاری ، تزئینات داخلی و سایر کاربردها در نظر گرفته می شود.

میز ناهار خوری ساخته شده از چوب ماهون و افرا فر
میز ناهار خوری ساخته شده از چوب ماهون و افرا فر

امکانات

درخت چوب ماهون می تواند بیش از 150 فوت ارتفاع و 6 فوت قطر داشته باشد. پوست آن به رنگ قهوه ای مایل به قرمز است. چوب ماهون بطور عمده در بخش هایی از آمریکای مرکزی و جنوبی ، آفریقای غربی و هند باختر رشد می کند.

رنگ چوب ماهون

چوب ماهون در هنگام برش معمولاً قرمز یا صورتی یا رنگ ماهی قزل آلا است. با بالغ شدن چوب ، رنگ ها عمیق تر می شوند و نقوش غنی قرمز یا قهوه ای قرمز را به خود اختصاص می دهند.

دانه بندی چوب ماهون

ماهگان دارای بافت ریز و متوسط ​​و دانه ای است که از دانه مستقیم تا موج دار یا فرفری متغیر است. بی نظمی در دانه مطلوب در نظر گرفته می شود ، و “ارقام” مشخص و بصری جذاب ایجاد می کند – در هم تنیده شدن و درهم آمیختن الیاف چوب بسیار دیده می شود.

عکس از چوب ماهون
عکس از چوب ماهون

دوام

چوب ماهگون یک چوب قوی و محکم است. دوام ماندگاری آن ، آن را به انتخاب محبوب برای مبلمان مبدل ساخته است.

صداقت خود را حفظ می کند

چوب با گذشت زمان در برابر تورم ، کوچک شدن و پیچ و تاب مقاومت می کند و این امر آن را برای مناطقی که مستعد رطوبت بیش از حد یا شرجی بیش از حد هستند ، ایده آل می کند.

چوب ماهون

انواع مختلفی از درختان چوب ماهون وجود دارد که در سراسر جهان پخش شده اند. این چوب سخت استوایی است که بسیار ریز و دانه ای مستقیم است و سایه ای از رنگ قرمز مایل به قهوه ای دارد. درخت می تواند تا ارتفاعات بی اندازه رشد کند ، به قطر 45 متر و 3.5 متر. Mahogany به دلیل زیبایی ، دوام و کارآیی آسان ، از اهمیت تجاری برخوردار است. بزرگترین وارد کننده ایالات متحده آمریکا است و بریتانیایی ها که از چوب چوب ماهون برای کابینت ، تابلو ، مبلمان ، فضای داخلی قایق و آلات موسیقی مانند ویولن ، گیتار و پیانو استفاده می کنند.

تاریخ
تاریخچه ورود به چوب ماهون به شدت به دوران استعمار محدود است. اندکی پس از کشف آمریکا ، اروپایی ها در آمریکای مرکزی و جنوبی ، به ویژه در کارائیب ، چوب ماهون را پیدا کردند. در قرن 18th چوب ماهون به مقدار زیادی تحت شرایط بی رحمانه برای مردم بومی برداشت شد. بیشتر آنها به عنوان برده نگه داشته می شدند و مجبور بودند درختان فرسوده را به سمت رودخانه ها بکشند و آنها را به کشتی های منتظر حمل و نقل شناور کنند. تقاضا برای مبلمان ظریف با چوب ماهون در بازارهای اروپایی و استعماری آمریکا افزایش یافت زیرا این امر به نشانه ثروت و تجملات تبدیل شد.

در اواسط تا اواخر قرن 18th ، این منجر به برداشت بیش از حد و از بین رفتن منابع ماهاگانی شد که منجر به افزایش قیمت و رقابت شدید برای منابع باقیمانده شد. در قرن نوزدهم منابع جایگزین چوب ماهون در جنوب شرقی آسیا جستجو و کشف شدند. یکی از کشورهای پیشرو اندونزی شد که چوب ماهون را با کیفیت بسیار بالا از مزارع پایدار کنترل شده توسط دولت فراهم می کند. تاکنون چوب ماهون با وجود کمبود وسایل ، اعتبار مبلمان لوکس را حفظ کرده است.

مشخصات
چوب ماهون یکی از چوب های مورد علاقه و مورد استفاده در تولید مبلمان با کیفیت بالا ، دکوراسیون داخلی ، کابینت ، منبت و سایر کاربردها است. این رنگ های روشن از قهوه ای مایل به قرمز تا قهوه ای تیره عمیق دارد که جلوه خاصی به آن می بخشد. برخلاف انواع دیگر چوب ، از خالی ( پوک ) بودن و ایرادات با دانه های صاف ، ریز و یکدست عاری است.

Mahogany یک چوب سخت و بسیار قوی است که از دوام بالایی برخوردار است و در عین حال قابلیت کارایی عالی را نیز ارائه می دهد. تغییرات فصلی رطوبت آن را تحت تأثیر قرار نمی دهد و تمامیت آن را حفظ می کند. در برابر انقباض و تورم مقاومت می کند و به مرور زمان کج نمی شود و این امر برای محیط هایی با رطوبت بالا ایده آل می شود. در بالای آن چوب ساج با مقاومت بسیار خوبی در برابر پوسیدگی و پوسیدگی می درخشد (گرچه خیلی سطح چوب مانند ساج نیست).

ماهگان نیز به دلیل داشتن چوب برای وسایل موسیقی بسیار شگفت انگیز است. این یکی از محبوب ترین چوب ها برای گیتار و ویولن است که به آنها لحن گرم و متعادل و همه کاره ای می بخشد.

محصولات فن و هنر از چوب ماهون

ظاهر زیبا و زیبا با ترکیب عالی و دوام آن ، این چوب ماهون را به عنوان گزینه ای عالی برای بسیاری از کاربردها تبدیل می کند. ما در ” فن و هنر ” قادر به تولید هر نوع مبلمان سفارشی مورد نظر خود هستیم و مجموعه ما شامل موارد زیر است:

  • مبلمان داخلی
  • آشپزخانه ها
  • کابینت
  • تزئینات داخلی
  • آینه
  • قطعات دکوراسیون
  • درها و قاب های پنجره

مطالب مرتبط با چوب ماهون :

با تشکر از توجه شما

WhatsApp us