چند راهکار ساده برای زیبا جلوه دادن اتاق پذیرایی

معمولا بیشتر افراد هر وقت بخواهند تغییری در خانه بدهند، سراغ وسایل تزیینی می روند و چند وسیله جدید به خانه اضافه می کنند، اما تجمع این وسایل بعد از مدتی خانه را زشت خواهد کرد. خیلی وقت ها لازم است برای متفاوت بودن، یک تغییر اساسی در چیدمان اتاق بدهید. برای این که این تغییر درست همان چیزی باشد که باید باشد، فقط کافی است یک بار دیگر درست به همه چیز نگاه کنید و بعد تصمیم بگیرید. با رعایت این اصول، اتاق پذیرایی شما به درست ترین شکل ممکن متحول خواهد شد و دیگر نیازی به خرید وسایل اضافه نخواهید داشت.

چیدمان اتاق پذیرایی

چیدمان اتاق پذیرایی

هنگام چیدمان اتاق پذیرایی نکات ذیل را در نظر بگیرید:

رنگ : رنگی که برای اتاق پذیرایی انتخاب می کنید، بر احساس مهمان ها تاثیر دارد. رنگ ها می توانند انرژی زا بوده یا موجب آرامش شوند و این بستگی به سردی یا گرمی آن ها دارد. به عنوان مثال ترکیب رنگ سفید و آبی احساس آرامش و خونسردی را همراه با وسایل هماهنگ آن ایجاد می کند. همچنین فرش قهوه ای مایل به زرد گرمی به محیط می دهد و سردی فضا را متعادل می کند.
دیوارها: به پوشش دیوارها و سقف توجه کنید. می توانید اتاق پذیرایی را که مورد استفاده کل اعضا خانواده و مهمانان است، بیشتر از اتاق های دیگر آراسته ، پر نقش و نگار یا رسمی کنید. چون این اتاق حالت خوشامدگویی داشته و نشان دهنده شخصیت شما است، پس در انتخاب کاغذ دیواری و هر وسیله ای که سلیقه شما را می رساند، دقت کنید.
انتخاب کف پوش:اگر می خواهید مبلمان و کارهای هنری بیشتر به چشم آیند، بهتر است یک کف پوش روشن انتخاب کنید. پارکت ها و فرش رایج ترین گزینه اند در عین حال از سرامیک، سنگ نیز زیاد استفاده می شود.
یک نقطه را مرکز توجه قرار دهید: انتخاب یک قسمت به عنوان مرکز توجه، افراد را جذب می کند. معمولا شومینه یا تلویزیون مرکز توجه قرار می گیرند. می توان هر دو را انتخاب کرد. حتی یک تابلوی نقاشی زیبا هم می تواند مرکز توجه باشد.
اتاق پذیرایی جای تجمع است، بنابراین مبلمان آن را طوری بچینید که امکان ارتباط و گفت و گو بین افراد فراهم شود. صندلی ها را با فاصله از دیوار، طوری قرار دهید که روبه روی هم باشند.
اگر اتاق پذیرایی به اندازه کافی بزرگ است، برای راحتی بیشتر صندلی ها را دو به دو کنار هم قرار دهید. می توانید با صندلی ها و مبل استیل یک فضای دایر ه ای شکل را تشکیل دهید اما همچنان صمیمیت را حفظ کنید.

 

http://akharinkhabar.com

WhatsApp us