Faux Bois (چوب مصنوعی) یک شکل هنری است که بیش از 175 سال پیش در فرانسه آغاز شد، سنت ایجاد مبلمان از آهن و سیمان و سنگ با ظاهری از چوب واقعی . سنت ایجاد مبلمان از آهن و بتن با ظاهری از چوب واقعی. یک چهارچوب فولادی با بتن پوشانده شده و به شکلی شبیه شاخه های درخت در این نیمکت منحصربفرد حجاری شده است. سبک روستیک ارگانیک و در عین حال شیک است و به راحتی در داخل و خارج از خانه حرکت می کند. ریخته گری دستی و با دست ساخته شده در بتن با روکش مصنوعی.

چوب مصنوعی
چوب مصنوعی

خدمات رنگ کاری چوب ، پلی استر و پلی اورتان مخصوص چوب
خدمات رنگ کاری چوب ، پلی استر و پلی اورتان مخصوص چوب

نقاشی مصنوعی (faux bois) چیست؟

دانه بندی چوب (Faux Bois)
دانه بندی چوب که به طور رسمی به عنوان Faux Bois شناخته می شود، یک تکنیک نقاشی مصنوعی است که برای تقلید از بافت چوب استفاده می شود. در طول تاریخ، بازرگانان ثروتمند انواع مختلفی از قالب‌ها را در خانه‌های خود قرار می‌دادند که اغلب بسیار گران قیمت بودند و باید کاملاً با دست حک می‌شدند.

چوب تقلبی

Faux bois (از فرانسوی به معنای چوب کاذب ) به تقلید هنری از چوب یا دانه های چوب در رسانه های مختلف اشاره دارد. این صنایع دستی ریشه در دوره رنسانس با ترومپ لویل دارد. احتمالاً اولین بار با استفاده از یک آرماتور آهنی توسط صنعتگران باغی در فرانسه به نام ” روکیلور ” با استفاده از مواد آهنی رایج ساخته شد: میله ها، نوارهای بشکه و سیم مرغ .

نمونه‌های اولیه این صنایع دستی در Parc des Buttes-Chaumont برای نمایشگاهی در پاریس در سال 1867 باقی مانده است. در سال 1873، مخترع فروسمان ، جوزف مونیر ، اختراعات خود را به پل‌ها نیز گسترش داد. او اولین پل بتن آرمه را طراحی کرد که از خندق در Chateau Chazelet در فرانسه عبور می کرد. مجسمه سازی شده بود تا شبیه الوارها و کنده ها باشد.

فروسمان مصنوعی از ترکیبی از بتن، ملات و دوغاب استفاده می کند استفاده می‌کند که روی یک قاب فولادی یا آرمیچر اعمال می‌شود تا تصاویری واقعی از اشیاء چوبی را به تصویر بکشد. مجسمه سازی نهایی را می توان در حالی که مخلوط خیس، در حالت بتونه ای یا کمی سفت است انجام داد. تکنیک ها در بین صنعتگران متفاوت است. در اواخر قرن نوزدهم تا دهه 1940، فروسمان تقلبی با درگذشت افراد متخصص در عمل آن تا حد زیادی ناپدید شد. چیزهای اندکی از آن دوره اوج باقی مانده است (بیشتر در قالب هنر باغ، مانند گلدان و حمام پرندگان) اکنون مورد توجه کلکسیونرها قرار گرفته است.

در مکزیک و تگزاس، این سبک گاهی اوقات به عنوان “el trabajo rústico” ( کار روستایی ) شناخته می شود. اغلب با ظاهر واقعی تر در ترکیب بندی و رنگ آمیزی و همچنین پرداخت دقیق تری نسبت به کارهای اروپایی مشابه مشخص می شود. یکی از هنرمندان بسیار مورد احترام که در این سبک کار می کرد، دیونیسیو رودریگز ، مکزیکی بود که در اوایل دهه 1920 به تگزاس نقل مکان کرد. اگرچه رودریگز به طور گسترده ای شناخته شده نیست، تاسیسات ساختگی در مقیاس بزرگ او در فهرست ملی مکان های تاریخی ثبت شده است . برادرزاده دیونیسیو، کارلوس کورتس، یکی از معدود هنرمندانی است که هنوز هم امروزه دست به خلق آثار مصنوعی می زنند.

Adrian Janes از Janes, Beebe & Company برخی از اولین نیمکت ها و صندلی های چدنی تولید انبوه را با استفاده از سبک faux bois تولید کرد که نمونه ای از آن توسط موسسه اسمیتسونین به عنوان موجودی شماره موجود است. 1980.006 .

منبع : https://en.wikipedia.org/wiki/Faux_bois


نقاشی روی چوب مصنوعی
نقاشی روی چوب مصنوعی
نقاشی روی چوب مصنوعی
نقاشی روی چوب مصنوعی

مطالب مرتبط با موضوع آموزش رنگ کاری چوب :