دیوارکوب، پوشش متنوع و مناسب جهت دیوارها

تاریخچه

از زمان های بسیار قدیم که انسان ها در چادرها و دیوارهای گلی و یا چوبی می زیستند، میل داشتند دیوارهای اطراف خود را زیباتر و شکیل تر نمایند.

پانل چوب بلوط جناغی مناسب کفپوش و دیوارکوب چوبی
پانل چوب بلوط جناغی مناسب کفپوش و دیوارکوب چوبی

برای این منظور در طول تاریخ شاهد استفاده از پر پرندگان، پوست حیوانات، چوب درختان، پارچه، سفید نمودن، انواع رنگ ها، کاغذهای رنگی، تابلو و غیره برای پوشش دیوارها بوده ایم.

به تدریج که فن آوری ها پیشرفت کردند، همه مواردی که ذکر شد پیشرفت نمودند، بر کارایی آن ها افزوده شد و همچنین بر بحث زیبایی شناسی این گونه کالاها به نحو چشمگیری افزوده شده است.

به طبع، در طول تاریخ تلفیق کارایی بیشتر با چشم نوازی بیشتر، در همه وسایل از جمله پوشش دیوارها، دلخواه همه انسان ها بوده است.

چوب کاج روسی , تخته روسی , دیوارکوب چوب کاج
چوب کاج روسی , تخته روسی , دیوارکوب چوب کاج

دیوارکوب چوبی

در این میان، دیوارکوب های چوبی برای تعداد زیادی از ما به عنوان مثال سنت گرایان، طبیعت دوستان و کسانی که  با دیدن چوب در محل زندگی‌شان حسی نوستالژیک احساس می کنند گزینه مناسبی است.

همینطور اشخاصی که مثل من تمایل به ست کردن دیوارکوب چوبی با لوازم چوبی اتاق و سالن خود را دارند نیز به دنبال چنین پوششی چوبی برای دیوارهای خویش می باشند تا هماهنگی مورد نظرشان را ایجاد کرده و برای محیط به ارمغان آورد.

امروزه دیوارکوب های چوبی دارای تنوع شکل و رنگ گسترده ای می باشند که به راحتی با محیط پیرامون ما اعم از خانه، اداره و یا حتی مکان های گذری هماهنگ شده، بر زیبایی محیط می افزایند.

لمبه کوبی دیوار و سقف کاذب , نصب لمبه سبک روستیک , چوب سندبلاست وایت واش
لمبه کوبی دیوار و سقف کاذب , نصب لمبه سبک روستیک , چوب سندبلاست وایت واش

انواع دیوارکوب ها

دیوارکوب ها دارای تنوع زیادی هستند که از روی نمونه کارها این موضوع به خوبی درک می شود. نمونه کارهای مرتبط در همین سایت قابل رؤیت می باشند.

بسیاری از دیوارکوب ها با چوب انواع مختلف از درختان کاج تهیه می گردد. زیرا درختان کاج چوب سبکی دارند که مناسب الصاق به دیوارها می باشند.

حتی این امکان میسر است که به عنوان نمونه اتاق خواب کودک را با دیوارکوب به رنگ صورتی، اتاق خواب همسران را با دیوارکوب نارنجی و سالن پذیرایی را با دیوارکوب مات تزئین نماییم.

پیشنهاد دیگر این که سبک دیوارکوب را با چوب به کار رفته در جهیزیه ست کنیم. آمار نشان می‌دهد مورد اخیر توسط زوجین جوان خیلی استفاده می شود.

دیوارکوب لمبه کاج روسی
دیوارکوب لمبه کاج روسی

بحث فیزیکی دیوارکوب

دیوارهای ساختمان های امروزه همه رنگ آمیزی شده اند. بسیاری از افراد از ابتدا تم

ایل به بکار بردن لوازمی دیگر روی دیوار را دارند تا به محل کار و زندگی خود نمای بهتری بدهند. برخی هم بعد از مدتی قصد دادن تنوع به ساختمان های خود را می نمایند.

 جالب است بدانید تعویض دیوارکوب چوبی قدیمی نیز کار راحت و آسانی است. خیلی از مشاوره گیرندگان از ما می پرسند که آیا تعویض دیوارکوب نیازمند جمع کردن کل وسایل خانه می شود و یا ریخت و پاش زیادی به دنبال خواهد داشت؟

پاسخ منفی است. تعویض دیوارکوب به راحتی انجام می شود.

دیوارکوب چوبی , دیوارکوب آنتیک چوب
دیوارکوب چوبی , دیوارکوب آنتیک چوب

بحث روان شناسی قضیه

از نظر روان شناسی بشر، هرچه محیط پیرامون ما زیباتر باشد ما انسان ها حس و حال بهتری خواهیم داشت.

به خصوص اگر مدت زیادی را در یک مکان صرف می کنیم. برای نمونه کسانی که همیشه در خانه هستند محیط نقش مهم تری برایشان خواهد داشت.

دیوارها و به تبع آن دیوارکوب ها بخش وسیعی از محیط زندگی ما را ایجاد می نمایند، پس از گذشت سالیان ذهن ما نیاز به تازگی پیدا می کند. دلیل اصلی تعویض دکوراسیون داخلی هم همین است.

خب وقتی ما به فکر تعویض میز و صندلی خود هستیم، می بایست به طریق اولی به فکر تعویض پوشش دیوارها باشیم که گستره وسیع تری دارند و بیشتر ذهن را اشغال و درگیر می نمایند.

دیوارکوب چوبی , دیوارکوب آنتیک چوب تیره
دیوارکوب چوبی , دیوارکوب آنتیک چوب تیره

قیمت کالا

به راستی قیمت از عوامل تاثیر گذار جهت انتخاب و برگزیدن کالاها می باشد. در اینجا این راهنمایی را به شما می کنیم که طبق قاعده کلی هرچه دیوارکوب چوبی که برمی گزینید، در طرح ساده تر باشد از لحاظ قیمت تمام شده ارزان تر خواهد بود.

فرض کنید چوب بکار گرفته شده در یک مدل از دیوارکوب، نیازمند روشن سازی، رنگ و یا گرمادهی باشند، خب طبیعی می باشد که در چنین شرایطی قیمت جنس افزایش یابد.

برخی از دیوارکوب های چوبی که در کاتالوگ ها مشاهده می فرمایید، با فن آوری خاصی شبیه کلبه چوبی قدیمی شده اند و بسیار دلپذیر می باشند. گفتنی است همانطور که توضیح دادیم چنین کارهایی بر هزینه تمام شده اجناس خواهد افزود.

از نظر دیگر هرقدر پوشش دیوار از چوب ارزان قیمت تری تهیه شده باشد، به تبع هزینه کمتری برای شما، خریدار محترم خواهد داشت.

زیرا برای برآورد قیمت در مصنوعات چوبی یک طرف قضیه نوع چوب است و از سویی دیگر، کاری است که روی چوب انجام می شود. افزایش هزینه در اثر کار بیشتری که روی چوب انجام شده است اجتناب ناپذیر است.

دیوارکوب چوبی آبی رنگ , لمبه چوبی سند بلاست
دیوارکوب چوبی آبی رنگ , لمبه چوبی سند بلاست
تماس با ما

اگر به مشاوره بیشتری در این زمینه نیاز دارید لطفا با کانال پیام رسان ما ارتباط حاصل نموده تا بتوانید به اخذ تصمیم نهایی خود نایل آیید.     

مطالب مرتبط با موضوع دیوارکوب

WhatsApp us