راهنمای انتخاب تخت چوبی برای نوزادان

دکوراسیون اتاق کودک
دکوراسیون اتاق کودک

انتقال به تخت خواب چوبی از تخت نوزاد یک دوره هیجان انگیز برای کودک شما است تخت چوبی کودک باید هم هنگام خواب ، هم اعتماد به نفس و هم ایمنی را فراهم کند . راهنمای تخت خواب کودکان نوپا با هدف حمایت از تصمیم شما در یافتن بهترین تخت برای فرزند شما نوشته شده است ، همچنین شما می توانید مجموعه ای از تخت های کودک نوپا را برای الهام بیشتر مشاهده کنید .

خانه / مبلمان کودک / تخت بچه ها / تشک بچه گانه / راهنمای تشک بچه گانه

تخت های کودک نوپا – یک راهنمای کامل برای انتقال تخت به تخت ، شامل آمار ، نکات خواب و نحوه اطمینان از ایمنی

پدر و مادر بودن باید یکی از با ارزش ترین مسئولیت روی کره زمین باشد ( من واقعاً منظورم این است که در  نوشته من هیچ اشاره ای به طعنه نیست ! ) . . . .  ما والدین بارها برای پرورش فرزندانمان از دیگران کمک گرفته ایم  و داستان هایی در مورد اینکه چگونه پرورش دادن این انسان های کوچک به انسانهای بزرگ در آینده نصیحت های شنیده ایم  . آنها همه چیز زیبا و دوست داشتنی را به زندگی ما آورده اند  ( این بو ، آیا می توانید آن بو را به خاطر ببرید ؛ شما فقط نمی توانید بوی تازه و غیرقابل تکرار را از  از حافظه بویایی خود پاک کنید  ، باعث می شود بوی تمام عیار پوست کودک را  همیشه در حافظه خود داشته باشید ) ، سپس قبل از اینکه بدانید ، آنها تبدیل به افرادی پر انرژی ، پر سر و صدا و کوچک و بد بو شده اند که مهارت های کامل والدینی ما را به چالش می کشند – و این مرحله سپس سالها ادامه می یابد ، احتمالاً برای بقیه عمر ما درست است ؟ مطمئناً نه  ؟ ! همه چیز فقط در حال رشد و تکثیر است ، بدنهای بزرگتر ، صورت حسابهای بزرگتر ، چالشهای بزرگتر ، سردردهای بزرگتر .

والدین گیج اغلب از من می پرسند که از چه سنی بهتر است از تخت چوبی نوازاد به تخت چوبی کودک جا به جایش کنیم  – پاسخ صادقانه من این است که سن ” مناسب ” وجود ندارد . برای برخی از والدین ، ​​ممکن است مانند یک جهش بزرگ به مرحله جدیدی احساس شود و می تواند مانند یک فرآیند دلهره آور باشد ، اما لازم نیست چنین باشد ! برای کمک به سهولت و روان شدن هرچه بیشتر این فرآیند – به شما این امکان را می دهد تا از جنبه های مثبت بیشتر این نقطه عطف هیجان انگیز لذت ببرید .

دکوراسیون اتاق کودک
دکوراسیون اتاق کودک

انتقال کودک از تخت چوبی نوزاد به تختخواب کودک

به عنوان والدین ، ​​یک سری کارها  از لحظات را تجربه خواهید کرد که باعث می شود از سرعت رشد جوجه گوشتی خود قدردانی کنید . اولین کلمه گفتاری آنها یک کلمه بزرگ است و اولین گام محتاطانه آنها یک گام دیگر است . اما وقتی متوجه می شوید که کودک کوچک شما از تخت چوبی کودک خود بلند می شود و با سرپیچی میله ها را می گیرد ، این لحظه ای است که می فهمید او دیگر نوزاد نیست .

ظاهراً یک شبه ، نوزاد تازه متولد شده به یک کودک نوپا تبدیل می شود . اما زمانی برای نگرانی در مورد سرعت این انتقال وجود ندارد . به محض اینکه بیدار می شوید که با یک صدای ملایم جیرجیر بیدار می شوید ، چند فریاد نیمه قابل فهم ، و با بلند شدن نوزاد قبلی خود از تخت ، از خواب بیدار و گیج می شوید ، می دانید که زمان خرید یک تخت بزرگتر و جدیدتر فرا رسیده است .

اینجاست که ما می توانیم کمک کنیم . ما ده ها تخت خواب چوبی زیبا برای کودکان داریم که همه آنها راحتی و امنیت را در برهه ای از زندگی خود در مواقعی که بیشترین نیاز را دارند به شما ارائه می دهند . آیا دقیق تر نگاه کنیم ؟

فرزندم در چه سنی باید از تخت خواب چوبی نوزاد به تختخواب چوبی کودک برود ؟

عوامل زیادی می توانند بر تصمیم والدین برای حرکت از تخت خواب نوزاد به تخت اول تأثیر بگذارد . این می تواند ورود قریب الوقوع یک خواهر یا برادر باشد ، برای ارائه استقلال بیشتر به کودک یا فقط به این دلیل که همه احساس می کنند زمان مناسب برای تغییر است . هر دلیلی که باشد ، هیچ سن مناسب یا غلطی برای ایجاد این گذار وجود ندارد .

نتایج یک مطالعه اخیر نشان داد که والدینی که منتظر شروع حرکت تختخواب به تخت تا 3 سالگی هستند ممکن است متوجه شوند که آنها و فرزندشان بهتر می خوابند . این تحقیق شامل نظرسنجی از والدین و مراقبین در 5 کشور بود و توسط آریل ویلیامسون از بیمارستان کودکان پنسیلوانیا انجام شد .

ویلیامسون می گوید : تحقیقات در دهه گذشته نشان داده است که خواب سالم در طول عمر چقدر اهمیت دارد ، اما به ویژه در دوران کودکی .

نویسندگان این مطالعه در مجله Sleep Medicine گزارش دادند که کسانی که انتقال از تخت خواب نوزاد به تخت کودک را بیشتر به تاخیر می اندازند ، احتمالاً در هنگام خواب مقاومت کمتری ، بیداری شبانه کمتر و مدت زمان خواب طولانی تر را برای کودکان گزارش می دهند .

ویلیامسون و همکارانش اطلاعاتی را از 1.983 سرپرست با کودکان نوپا بین 18 تا 36 ماه که در استرالیا ، کانادا ، نیوزلند ، انگلستان و ایالات متحده زندگی می کردند ، جمع آوری کردند .

این گروه دریافتند که خوابیدن در تختخواب به طور پیوسته با افزایش سن به میزان زیر کاهش می یابد :

    سن 18-24 ماه 63 درصد کودکان نوپا در تخت خواب بودند .

    سن 24 تا 30 ماهگی 34 درصد کودکان نوپا در تختخواب می خوابند .

    سن 30-36 ماهه 13 درصد کودکان نوپا در تخت خواب می خوابند .

خوابیدن در تختخواب با زودتر خوابیدن ، بیدار شدن کمتر در طول شب ، خوابیدن طولانی مدت در طول شب و مقاومت کمتر هنگام خواب همراه بود .

ویلیامسون می گوید : ” آنچه برای ما جالب توجه بود این بود که مزایای فوق العاده در هر گروه سنی نوپا چقدر قابل توجه بود . ”  ” این همان چیزی است که ما از نظر بالینی نیز مشاهده می کنیم . “

در مطالعات آینده ، ویلیامسون و تیم تحقیق از این برنامه برای بررسی چگونگی شروع والدین در جا به جای از تخت نوزاد به تخت کودک و انگیزه استفاده از آن  .

لیزا ملتزر ، روانشناس اطفال در National Jewish Health در دنور ، کلرادو ، که در این مطالعه شرکت نداشت ، می گوید : ” افراد بزرگسال تمایل دارند گهواره ها را به عنوان قفس ببینند ، اما بچه ها اینطور نمی بینند . “

او می گوید : ” کودکان فضاهای کوچک را دوست دارند زیرا با آنها احساس امنیت و راحتی می کنند . ” اگر بازی بچه های کوچک را تماشا می کنید ، آنها دوست دارند زیر میز یا در جعبه های بزرگ بازی کنند . “

آنچه این مطالعه مشخص کرده این است که مزایای احتمالی مرتبط با خواب در به تعویق انداختن انتقال تخت نوزاد به تخت کودک در سالهای نوپا وجود دارد . اگر ، با این وجود ، مشتاق هستید که زودتر این انتقال را انجام دهید ، تخت کودک نو پا می تواند یک قدم فوق العاده باشد ، و تغییر از تخت خواب نوزاد به تخت کودک را یک جهش قابل کنترل تر می کند . تخت های کودک نوپا کوچکتر از یک تخت معمولی یک نفره هستند ، بنابراین هنوز احساس امنیت و استحکام را در کودک خود ایجاد می کنید ، اما حس می کنید که وارد دنیای ” بزرگ شده ” تخت بزرگ شده است . پیدا کردن اولین تخت کامل هرگز آسان نبوده است .

چرا ، چگونه ، چه مدل برای انتخاب تخت نوزاد بهترین است ؟

تخت نوزاد چیست ؟

تخت کودک نوپا یک تخت کوچک است که دارای ابعاد 140 در 70 سانتی متر در مقایسه با یک تخت استاندارد بریتانیایی 90 سانتی متر در 190 سانتی متر است . تخت های کودک نوپا اغلب به عنوان یک تخت خواب انتقالی در نظر گرفته می شوند که بین یک تختخواب و یک تخت کودک استاندارد اندازه یک نفره قرار دارد . تخت های کودک نو پا غالباً روی زمین یا با ریل های جزئی طراحی شده اند تا از کودکان در برابر ضربه و افتادن محافظت کنند .

چرا باید از تخت چوبی نوزاد به جای تخت یک نفره استفاده کرد ؟

این ضرب المثل می گوید ، قبل از دویدن راه رفتن را بیاموزید . همین امر را می توان در مورد تخت های چوبی کودک نوپا نیز گفت . کودکانی که برای تخت نوزاد آماده هستند ، اغلب از راحتی و ایمنی تختخواب جلو رفته اند . گفته می شود ، کودکان کوچک هنوز به تختخوابی متناسب با نیازهای خود نیاز دارند . بسیاری تخت خواب چوبی یک نفره را بهترین گزینه برای کودکان نوپا نمی دانند ، زیرا کمی بالاتر هستند و اغلب الزامات ایمنی مورد نیاز را فراهم نمی کنند .

تخت خواب کودک معمولاً از چه چیزی ساخته می شود ؟

اینجا جایی است که همه چیز سرگرم کننده است . . . تخت خواب کودک نوپا آنقدر همه کاره است که از مواد مختلف تهیه شود . چوب ، فلز و حتی پلاستیک در مورد تخت نوزادان مورد علاقه هستند . چوب یک ساختار گرم و زیبا ایجاد می کند ، جایی که فلز به دلیل خواص مقاوم در برابر لکه و خراش خوب است . سرانجام ، از پلاستیک به دلیل قابلیت قالب گیری استفاده می شود ، به این معنی که قاب تخت می تواند خلاقانه و سرگرم کننده باشد .

دکوراسیون اتاق کودک
دکوراسیون اتاق کودک

اندازه گیری تخت کودک نوپا

اکثر نوزادان در حدود 18 ماهگی از تخت خود بزرگتر می شوند ، اما بسیار آسان است که بدانید چه موقع آنها را به تخت کودک  منتقل کنید – فاصله بین لبه های تخت و بدن کودک به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و شما متوجه خواهید شد که پسر/ دخترتان در حال خم شدن هستند . اندامهای تازه بزرگ شده تا جایی که در اطراف تخت می چرخند و برای بلند شدن آماده می شوند .

برخلاف تخت نوزادان تختخواب کودک ،  برای چندین سال مناسب است . با این حال ، اگر می خواهید عمر خرید خود را بیشتر کنید ، یک تخت ترکیبی بخرید که بتواند مانند فرزند شما سازگار و رشد کند . به طور معمول ، یک تخت نوزاد برای یک تشک 140 در 70 سانتی متر طراحی شده است ، که باید حتی سریع ترین کودک پیش دبستانی را نیز برای مدت زمان طولانی در خود جای دهد . باید حداقل فاصله بین لبه تخت و خود تخت وجود داشته باشد ، زیرا این امر از لغزش بازوها یا پاها در شکاف جلوگیری می کند .

    به طور معمول ، یک تخت کودک نوپا به گونه ای طراحی شده است که روی تشک 140 * 70 سانتی متر مناسب باشد .

قبل از خرید باید ابعاد اتاق را در نظر بگیرید . برخی از تخت های کودکان نوپا – مخصوصاً تخت های مضمون – دارای ویژگی های خاصی در انتها و لبه ها هستند . به عنوان مثال ، تخت کودک هواپیمای ما برای یک تشک معمولی مناسب است ، اما در قسمت پایه آن یک پروانه و در هر طرف بالهای متضاد دارد . به نظر می رسد باورنکردنی است ، اما فقط مطمئن شوید که قبل از سفارش ، فضای کافی در منطقه مورد نظر برای قرار دادن آن وجود دارد .

دکوراسیون اتاق کودک
دکوراسیون اتاق کودک

مزایای تخت چوبی کودک نوپا

     یک تخت نیمه مناسب بین یک تختخواب و یک تخت معمولی .

     به اندازه کافی پایین به سطح زمین تا دسترسی آسان برای بچه ها امکان پذیر است .

     می تواند فضای ذخیره سازی بیشتری را به شکل کشوها و قفسه های زیر تخت فراهم کند .

     برخی از تخت های کودک نوپا دارای ریل های ایمنی برای طراحی محصور و راحت هستند .

     تخت های کودک نوپا را می توان طوری طراحی کرد که در صورت نیاز به تخت یک نفره تبدیل شود .

     طراحی شده برای جذابیت کودکان کوچک با رنگ ها و تم های سرگرم کننده و خلاقانه .

دکوراسیون اتاق کودک
دکوراسیون اتاق کودک

متعادل کردن ایمنی و ذخیره سازی

همانطور که ما در اینجا در مورد کودکان نوپا صحبت می کنیم ، ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است . در این سن کنجکاو است پس باید کودکان را به دقت زیر نظر گرفت ، زیرا آنها به اندازه کافی بزرگ هستند که بتوانند کشف کنند ، اما نمی توانند بفهمند که خطرات چیست و چگونه می توان از آنها جلوگیری کرد .

ساختار

ارتفاع

فضا

طرح

دکوراسیون اتاق کودک
دکوراسیون اتاق کودک

ترکیب خواب و تحریک

تخت ترکیبی یک تخت استاندارد اروپایی (200 *90 *90 سانتی متر ) است که آن را به یک راه حل درخشان برای انتقال از تخت خواب نوزاد به تخت بچه بزرگ تبدیل می کند .

بخش دشواری از فرایند خرید تختخواب چوبی یافتن تعادل بین مدلی است که تخیل کودک نوپای شما را تحریک می کند و در عین حال مطمئن می شوید که او را از هیجان زیاد بیدار نمی کند . اما درست فکر کنید ، و در راه ایجاد نوع اتاق خواب بچه ها هستید که رویاها از آن ساخته شده اند !

هنگام شروع خرید درباره تخت چوبی ، کودک خود را درگیر کنید و وقتی عکس ها را ورق می زنید ، به واکنش او توجه کنید . اگر چشم آنها برای یک طرح / موضوع خاص روشن می شود ، باعث ایجاد علاقه به فضانوردان ( خوب ) یا دزدان دریایی ( نه چندان خوب ) می شود توجه داشته باشید و با چند گزینه از جمله تعیین پاداش – تختخواب دلخواه بچه ها برای رسیدن به نقطه عطف ؟

    اندازه تختخوابهای کودک نوپا اغلب اندازه تختخواب و اندازه تشک یک تختخواب تخت است – 70 سانتی متر در 140 سانتی متر . اگر فرزند شما قبلاً در تختخواب خوابیده است ، این بدان معناست که نیازی نیست بلافاصله یک تشک جدید بخرید ، اما توصیه می کنم در سن 36 ماهگی به دنبال جایگزینی آن باشید زیرا مهم است که یک تشک حمایتی داشته باشید . آنها را در سالهای رشد سریع خود ببینید .

    تخت های کودک نوپا معمولاً پایین تر از یک تخت معمولی تک نفره هستند ، این امر باعث می شود که کودک شما بتواند از تختخواب خود بیرون بیاید و از تخت خارج شود و این بدان معناست که اگر زمین بخورد ،  فاصله زیادی برای پایین افتادن نیست .

    برخی از تخت های کودک نو پا برای جذابیت کودکان کوچکتر طراحی شده اند ، خواه شما یک پرنسس با ارزش دارید یا یک هیولا خروشان ، تخت های مضمون یک تخت اول عالی هستند و می توانند زمان خواب را جذاب تر کنند .

    تخت های کودک نوپا اغلب با در نظر گرفتن ویژگی های ایمنی طراحی می شوند ، لبه های خمیده ممکن است گوشه ها را جایگزین کنند ، کناره های بالاتر به جلوگیری از چرخش کمک می کند و با قرار گرفتن روی زمین به شما آرامش بیشتری می دهد که اگر از تخت خارج شوند ، چنین چیزی نیست .

البته ، داشتن یک تخت جدید هیجان انگیز است – به خصوص اگر این اولین ” تخت بزرگ ” فرزند شما باشد ، بنابراین اگر فکر می کنید چند ساعت خواب بیش از حد وجود ندارد ، دوباره فکر کنید . طبیعی است و فرزند شما به زودی آرام می شود . ممکن است متوجه شوید که کودک شما با روال خواب خود چند فراز و نشیب را تجربه می کند ، این ممکن است کاملاً ناشی از تازگی خوابیدن در تخت جدید باشد و به سرعت از بین برود ، یا عوامل دیگری بر خواب او تأثیر بگذارد.

در طول سالهای نوپایی (تقریباً 1-2 سالگی) تغییرات رشدی زیادی رخ می دهد که برخی از آنها می تواند بر روال خواب تأثیر بگذارد . به گفته بنیاد ملی خواب کودکان نوپا به 11 تا 14 ساعت خواب در یک دوره 24 ساعته نیاز دارند . زمان های خواب ، اگرچه هنوز از نظر حیاتی اهمیت دارند ، باید به یک ساعت در روز کاهش یابد ، که بین 1 تا 3 ساعت طول می کشد ، و مراقب باشید که خوابیدن نزدیک زمان خواب نباشد ، زیرا این می تواند بر خواب شب تأثیر بگذارد . بنیاد خواب مشخص کرد که بسیاری از کودکان نوپا می توانند اختلال خواب را تجربه کنند که تحت تأثیر عواملی مانند افزایش توانایی های حرکتی ، شناختی و اجتماعی آنها ، اضطراب جدایی و توانایی آنها برای بلند شدن از تخت است . آنها نکات زیر را برای کودکان نوپا توصیه می کنند :

برنامه خواب روزانه و برنامه منظم هنگام خواب را رعایت کنید .

    محیط اتاق خواب را هر شب و در طول شب یکسان کنید .

    محدودیت هایی را تنظیم کنید که سازگار باشد و اجرا شود . استفاده از یک وسیله امنیتی مانند پتو یا کوسن پر شده را  انجام بدهید  .

تنظیم یک برنامه معمول برای خواب می تواند در هر مرحله از رشد کودک واقعاً مفید باشد . وقتی تغییری ایجاد می شود ، چه کوچک و چه بزرگ ، می تواند تعادل کودک را بر هم بزند – حفظ روال عادی می تواند به کودک کمک کند تا با کمترین اختلال ، سریعتر با تغییرات سازگار شود .

بنابراین ، هنگامی که این تصمیم بسیار مهم را می گیرید تا کوچولوی خود را به تختخواب کودک نوپا منتقل کنید – یا در واقع مستقیماً به یک تخت یک نفره با اندازه کامل برسید ، سعی کنید برنامه خواب آنها را تا آنجا که ممکن است نزدیک به ” علاقه ” آنها باشد . این که آیا شما فرزندی دارید که با میل و رغبت روی تخت جدید خود می نشیند یا در داخل و خارج با یو یو بازی می کند ، مهم این است که به حرف خود پایبند باشید و با روال قبل از خواب مطابقت داشته باشید .

تخت های کودک نوپا تعادل کامل استقلال و تناسب را ارائه می دهند . آنها تصدیق می کنند که نوزادان کوچک ما در حال بزرگ شدن هستند و در حالی که احساس امنیت می کنند به کودکان احساس آزادی می دهند . فقط سعی کنید آنها را با آنقدر فضای خواب غرق نکنید که احساس کنند در معرض دید و کمی ناامن هستند .

کلمات کلیدی : تخت خواب چوبی ، تخت خواب چوبی کودک ، طراحی اتاق کودک چوبی

مترجم : حسین عتیقی

منبع : cuckooland.com

مطالب مرتبط با موضوع درب چوبی :

WhatsApp us