در سونای خشک و بخار، جایی برای تمرین و ورزش نیست !

قابل توجه اون دسته از رزمی کاران عزیز که فکر میکنن سونا بخار یا حتی سونای خشک محلی برای تمرین کردن است !

و وقتی وارد سونای بخار میشن گرما و عرق موجود بدن رو که در اثر بخار است را مثل همان عرق و بالا رفتن حرارت بدن در اثر گرم کردن می دانند و شروع به تمرین میکنند اما خوانندگان محترم  سایت ورزشهای رزمی بدانید که انجام هر گونه حرکت ورزشی و نرمشی در سونا مطلقا ممنوع است . علت آن کاملاً واضح است !

وقتی شما در معرض گرمای سونا قرار می‌گیرید به علت باز شدن عروق، میزان خونی که باید در بدن جریان یابد افزایش می‌یابد. بنابراین قلب مجبور است تند کار کند.

گاهی ضربان قلب به ۱۲۰ بار در دقیقه و بیشتر هم می‌رسد در چنین شرایط بدترین کار این است که با حرکات ورزشی فشار مضاعفی به قلب وارد کنیم. این کار برای قلب فوق العاده مضر است البته انجام ماساژ در سونا مانعی ندارد اگر به صورت درست انجام شود

سازنده سونا خشک

مدل سونای خشک , ساخت سونا , ایده های جالب اتاق سونای خشک
مدل سونای خشک , ساخت سونا , ایده های جالب اتاق سونای خشک
و اما پریدن در آب سرد بعد از سونا :

شاید دلپذیر ترین بخش سونا گرفتن، قسمت انتهایی آن یعنی پریدن در آب سرد جکوزی است که بعد از بیرون آمدن حالت بسیار خوشایندی به شخص دست می‌دهد، نوعی احساس خنکی و شادابی که وصف آن مشکل است باید عملا حس و تجربه کرد .
برای این مورد لازم است آب کاملاً سرد باشد. این آب سرد هیچ ضرری برای بدن ندارد. فقط کسانی که ناراحتی قلبی دارند باید احتیاط کنند چون این شوک سرمایی ممکن است برای آنها خطرناک باشد ولی این گرم و سرد شدن پوست قابلیت ارتجاعی آن را افزایش می‌دهد . گرمای بدن را می‌گیرد و احساس خوشایندی به شما می‌دهد. اگر بعد از سونا در آب سرد غوطه ور نشوید گرمای موجود در بدن باعث می‌شود که تا مدت‌ها عمل عرق کردن ادامه پیدا کند که چیز خوشایندی نیست .

براورد قیمت ساخت یک سونا

یک برنامه مفید برای استفاده صحیح و اصولی از سونا چگونه از سونا استفاده کنیم

۱پیش از ورود به اتاق سونا جواهر آلات، ساعت، عینک و لنزهای طبی خود را از خود جدا کنید.
۲قبل از آنکه وارد سونا شوید، دوش بگیرید و خود را با صابون بشویید.
۳به محض ورود به سونا برای آنکه بدنتان به گرما عادت کند ابتدا روی زمین و یا نیمکت پایین بنشینید وسپس به نیمکت فوقانی سونا بروید، در این میان می توانید زیر خود یک حوله کوچک نیز بیندازید.
۴چند دقیقه به همین صورت در سونا بنشینید  تا گرما به بدن شما نفوذ کرده و روزنه های پوست شما باز شود.
۵از سونا خارج گشته و مجددا دوش بگیرید و خود را با صابون بشویید.
۶به داخل حوضچه آب سرد بروید البته تمام بدن خود را همزمان داخل آن کنید تا  خون در سرتاسر بدنتان بطور یکنواخت تغییر دما دهد.
۷سپس به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کنید.
۸شما مجاز هستید این چرخه را (گرم شدن، سرد شدن و استراحت) را در هر جلسه ۳ تا ۴ بار تکرار کنید.
۹درپایان نیز پیش از آنکه لباسهای خود را به تن کنید، صبر کنید تا حرارت بدن و ضربان قلبتان کاملا به حالت طبیعی خود باز گردد و آنگاه اقدام به پوشیدن لباسهای خود کنید.
۱۰درون سونا می توانید حرکات کششی ملایم و کوتاهی نیز انجام دهید
( سونا می تواند محلی برای راحتی اعصاب شما باشد ، ذهنتان را خالی کنید و احساس کنید بخار از بدن شما عبور میکند . از همه مهمتر سکوت را رعایت کنید . سکوت سونا باید در حدی باشد که صدای چکیدن قطرات عرق و بخار از سقف بر روی زمین شن

عکس و ایده سونا خشک ، سازنده سونا خشک با چوب کاج
عکس و ایده سونا خشک ، سازنده سونا خشک با چوب کاج

http://fighterman.ir/?p=106

گرداوری : www.healthsauna.ir

Source: سوناسازان


مطالب مرتبط با موضوع سونای خشک :

WhatsApp us