چوب بلوط

چوب بلوط / عرضه چوب بلوط در بازار چوب ایران

در ایران بسیاری از چوب درختان بلوط از کانادا و آمریکا وارد ایران می شود. البته بلوط روسی هم در ایران یافت می شود.

درخت چوب بلوط
درخت چوب بلوط

نمایی از درخت بلوط، زیبا در طبیعت

تنه و پوست درخت بلوط
تنه و پوست درخت بلوط

نمایی از تنه درخت بلوط نبریده

بحث تاریخی

در زمان های بسیار دور تاریخی، اسلاوها در منطقه روسیه نیز مانند سایر ملل در زمان هایی به درازای تاریخ، به دنبال خدایانی برای الهام گرفتن بودند.

 در آن زمان های قدیم تصور می کردند آن خدایگان از زیر درخت بلوط یا به اصطلاح “درخت جهانی” بر جهان حکومت می کردند.

 بلوط های قدیمی را برای جلسات مهم، عروسی ها و آیین ها انتخاب می کردند و معتقد بودند که هر آنچه که در زیر سایه آنها رخ می دهد اتفاق افتاده است بنابر خواست و توسط حکومت خدایان اتفاق افتاد.

تخته بلوط
اسلب بلوط

عقاید تاریخی

اسلاوها همچنین معابد و زیارتگاه هایی را در باغ های بلوط ساختند كه اعتقاد بر این بود كه هم قدرت شفا دادن دارند و هم قدرت بازگرداندن مردم از جهان مردگان را دارند.

طبق افسانه ، درختی که به عنوان واسطه بین انسان و جهان های مادی ومعنوی عمل می کند، همین درخت بلوط می باشد.

به همین دلیل تصور می شد كه اگر انسان با یک بلوط تماس برقرار کند ، به او و حتی فرزندانشان انرژی مثبتی می بخشد تا زندگی طولانی و شاد داشته باشد.

تخته و الوار چوب بلوط
تخته و الوار چوب بلوط

نمایی از چهار برش بلوط

آیا چوب بلوط برای ساخت وسایل چوبی مناسب است؟

بله، هزاران سال تجربه موفق این چوب در کار با آن، این امر را تاید کرده است که بلوط چوبی ارزشمندی برای کارهای چوبی می باشد.

مبلمان ساخته شده از بلوط به طور قابل توجهی ماندگار تر از مبلمان ساخته شده از برخی از چوب های سخت دیگر، مانند چوب ماهون است.

اگر یک خانواده با فعالیت بالا دارید و بچه ها روی مبل ها بازی می کنند و روی آن ها پرش انجام می دهند، مبلمان در خانه شما لباس زیادی می گیرد، مبلمان بلوط تا حدودی انتخاب خوبی است زیرا به راحتی آسیب نمی بیند.

دکوراسیون چوب بلوط
دکوراسیون چوب بلوط

نمایی از وسایل خانه با چوب شکیل بلوط

معایب چوب حاصل از درخت بلوط

چوب بلوط دارای معایب خاصی نمی باشد. از نظر ضرر برای انسان و محیط و حساسیت زایی در حد بهترین چوب ها می باشد. همینطور صد البته از وسایل مصنوعی بهتر است.

تنها مورد این است که چوب بلوط می تواند سنگین باشد، نه فقط از نظر جسمی، بلکه در فضای هنری محل از دید کارشناسی معماری داخلی اگر همه لوازم از انواع سبک باشند تأثیر آن بر فضای یک اتاق نیز به گونه ای تضاد سبک ایجاد خواهد کرد.

تخته بلوط
تخته بلوط

بحث انتقادی

البته این نظر توسط من به شخصه رد می شود. چرا که سنگینی این چوب اولا از بسیاری چوب ها کمتر است، ثانیا این سنگینی استحکام بیشتری ایجاد می کند. این استحکام برای بسیاری از وسایل ایده آل می باشد.

درست مثل مثالی که در مورد مبلمان مستحکم در ابتدا بحث برایتان مطرح نمودیم. از نظر آرشیتکت داخلی نیز تضاد حاصل نوعی تداخل سبک زیبا را به دنبال خواهد داشت. بسیاری از هنرمندان از جمله پیروان سبک کوبیسم با نظر من موافق می باشند.

تنها مشکل بلوط می تواند این موضوع باشد که دچار باد کرده شود که می تواند در ظاهر آن تأثیر بگذارد. البته این مشکل هم با ارتقاء تکنولوژی چوب کنونی تا حد بالایی حل شده است.

تخته بلوط
تخته بلوط

مقایسه تطبیقی چوب کاج و بلوط

اولا، بلوط چوب سخت است در حالی که چوب کاج متعلق به انواع چوب نرم است. این بدان معنی است که بلوط سنگین تر است و از مقاومت بیشتری در برابر سایش برخوردار است.

از طرف دیگر ، کاج نسبتاً سبکتر می باشد  است و به مقدار قابل توجهی سبکتر از بلوط است. درخت بلوط آهسته تر رشد می کند در حالی که کاج سرعت رشد سریع تری دارد.

بلوط نوعی چوب سخت است و در ایالات متحده  به طور برجسته ای پرکاربرد است. در واقع ، این درخت پرکاربردترین چوب سخت است که در ایالات متحده پرورش می یابد.

این رشد آهسته همچنین چوب متراکم ایجاد می کند ، که ساخت و ساز قوی و بادوام را ایجاد می کند و برای بسیاری از برنامه هایی که نیاز به استحکام دارند مناسب می باشد.

تخته بلوط
تخته بلوط
قیمت چوب درخت بلوط

بلوط یکی از چوبهایی است که بسیار مورد استفاده در مبلمان است. هزینه اش نسبت به کاج روسی بیشتر می باشد ولی در حقیقت بلوط سفید، نسبت به برخی از چوب های سخت دیگر مانند گیلاس، ماهون و گردو ارزان تر است.

قیمت تخته های چوب بلوط امریکایی در ضخامت های یک اینچ , دو اینچ و سه اینچ با طولی بین 1.5 الی 4 متر بین رقم 18 الی 25 میلیون تومان است . البته برای دریافت قیمت دقیق باید به روز تماس بگیرید .

تخته بلوط
قرنیز چوب بلوط , تخته بلوط
کانال پیام رسان شرکت فن و هنر ایران زمین

برای سوالات بیشتر و دقیق تر پیرامون انتخاب چوب مورد نظر خود و هزینه های آن با ما تماس حاصل فرمایید. با تشکر

گالری تصاویر از تخته بلوط

مطالب مرتبط با موضوع تخته بلوط

  • ایده جالب برای دکوراسیون و دیوارکوب چوب بلوط
    ایده های جالب دکوراسیون چوب بلوط ، طراحی و ساخت دکوراسیون چوبی سفارشی ، دیوارکوب و قفسه بندی چوب بلوط ( روکش )
  • چوب بلوط در مقابل گردو
    وقتی به دنبال چوبی با کیفیت خوب برای قطعه ای از دکوراسیون خود هستید ، چوب های زیادی برای انتخاب وجود دارد . با این حال ، هرچه کیفیت چوب بهتر باشد ، انحصاری تر است ، و وقتی چیزی منحصر به فرد باشد ، معمولاً به این معنی است که بسیار گران است .
  • انواع چوب در مقابل راش ( برای دکوراسیون ، کفپوش و کابینت )
    این یک بررسی دقیق از چوب بلوط و چوب راش است که نکات مثبت و منفی آنها را در مورد در دسترس بودن ، استفاده در دکوراسیون ، استفاده از کفپوش و استفاده از کابینت نشان می دهد .
  • چوب بلوط
    چوب بلوط یکی از محبوب ترین چوب های مورد استفاده در مبلمان و کفپوش است . این چوب اغلب در مبلمان سنتی ، صنعتگری و سبک سفارشی یافت می شود و چوب انتخابی طراحان مشهور مبلمان گوستاو استیکلی و فرانک لوید رایت است
  • تفاوت بین پله های کاج و بلوط
    کاج و بلوط دو چوبی هستند که معمولاً در کف پله ها استفاده می شوند. هر دو را می‌توان در هر خرده‌فروشی بزرگ خانه یا حیاط تامین الوار خریداری کرد. هر دو بادوام هستند،
  • رنگ آمیزی چوب بلوط با رنگ های پوششی ولی موج نما
    چوب بلوط بدلیل بافت و آوند های درشت و چوب با نقوش درهم و متراکم بسیار زیبا و خاص است یکی از ویژگی های این چوب این است که بعد از رنگ آمیزی بازهم رگه و بافت آن مشاهده می‌شود و به سختی می توان آنها را از دید پنهان کرد

با تشکر از توجه شما

WhatsApp us