چوب ساج نمایش زیبایی و ماندگاری بطور طبیعی

چوب ساج نه تنها جلوه ای شگفت انگیز به خانه ما می بخشد ، بلکه با دوام و مقاومت در برابر آب و هوا ، احساس بی نظیری از آرامش در فضای بیرون ما ایجاد می کند.

هر چوبی بر اساس نژاد و گونه دارای خواص و ظاهر منحصر به فرد خود است . این ویژگی های خاص به ما کمک میکند تا گونه های مختلف را از هم جدا سازی و دسته بندی کنیم .

انواع مختلف چوب ساج موجود است که از نظر کیفیت متنوع است. اصل چوب از مرکز چوب ساج و مغز چوب است و حاشیه آن که لایه بیرونی درخت است از خواص کمتری برخوردار است . لایه های مرکزی درخت ساج بیشتر از لایه های بیرونی روغن و لاستیک را حفظ کرده و به چوب ساج بافت متفاوتی می بخشد.

شناسه واقعی Teak ( چوب ساج )

برای اینکه به جستجوی این خانواده عجیب و غریب بپردازید ، باید یک فروشنده قابل اطمینان پیدا کنیم که این خود کاری پیچیده و سخت است .

DNA ساج

دانه بندی ساج زیبا و طولانی است و اکثرا تنه درخت در جهت دانه بندی برش میخورد . این دانه ها از ویژگیهای برجسته در چوب ساج است ، بنابراین در کنار بافت قهوه ای ، الگوی دانه بلند یا مستقیم را جستجو کنید و قادر خواهید بود تا چوب ساج خود را در میان سایر چوبهای مشابه رنگ شناسایی کنید.

چوب ساج , نقوش و دانه بندی چوب ساج
چوب ساج , نقوش و دانه بندی چوب ساج

رنگ چوب:

رنگ چوب چوب ساج بسیار متفاوت است , بسته به نوع درخت که از چه گونه ای تشکیل شده است و چوب آن از کدام قسمت از درخت است. رنگ از طلایی قهوه ای تیره تا زرد مایل به سفید متغیر است. بیشتر چوب های ساج که در خانه ها و باغ ها رشد می کنند به رنگ قهوه ای طلایی است.

رنگ آمیزی چوب:

برخی از فروشندگان چوب ساج ممکن است چوب را رنگ کنند ، بنابراین چهره واقعی آن را پوشانده و آن را زینت بخش می کنند. اگر این کار را انجام داد ، شما باید چوب را به روش دیگری شناسایی کنید. چوب ساج با افزایش سن تیره تر می شود ، بنابراین حتما از سن چوب مطلع شوید.

عطر چوب

رایحه یک علامت عالی چوب ساج واقعی است. به دلیل وجود روغنهای طبیعی فراوان ، رایحه خاصی به آن می بخشد. این عطر همچنین احتمال ابتلا به بیماری را کاهش می دهد. بنابراین ، چوب را نزدیک بینی خود نگه دارید و بو کنید. باید بتوانید روغن های طبیعی را که عموماً مانند چرم بوی می دهند را بو کنید. رایحه یکی از عواملی است که چوب Teak را برای تفریح ​​در فضای باز در محیط بسیار عالی می کند.

وزن چوب

وزن روش دیگری برای شناسایی چوب ساج است. اگر چوب ساج واقعی باشد ، بسیار متراکم و نسبتاً سنگین خواهد بود. چوب را بلند کرده و سنگین آن را بررسی کنید. اگر مانند فیبر ، سبک و متخلخل باشد ، احتمالاً چوب ساج نمی باشد .

همانطور که در ابتدا اشاره کردم که انواع زیادی از چوب چوب ساج وجود دارد , مانند چوب ساج برمه ، چوب ساج برمه ، مرز چوب ، چوب ساج هند و غیره وجود دارد. بنابراین ممکن است این ویژگی ها بین اشکال مختلف چوب ساج متفاوت باشد . در ادامه مقالات بیشتری درباره چوب ساج برای شما قرار می‌دهیم .

آزمایش آب

بیشتر چوب ها به طور کلی برای داخل خانه از نظر ماندگاری و مقاوم در برابر آب نیستند. اما در مورد TEAK WOOD چنین نیست. چوب درخت ساج بسیار مناسب است که در باغ ها یا بالکن استفاده شوند و با خیال راحت از آن استفاده کنید .

هنگام ریختن دو نقطه از آب روی کف چوب ساج واقعی و ساج جعلی ، آب به سرعت با چوب ساج جعلی جذب می شود. چوب ساج واقعی بسیار آهسته است ، تقریباً هیچ جذبی صورت نمی‌گیرد . همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید جذب وجود ندارد

واقعی Teak در مقابل Teak جعلی

چوب ساج , کاربرد و شناخت چوب ساج
چوب ساج , کاربرد و شناخت چوب ساج

مورد بالا چوب چوب ساج اصلی و زیر یکی تقلبی است.

مطالب مرتبط با چوب ساج :

با تشکر از توجه شما

WhatsApp us