ایمنی و نکات خرید

ما به شما کمک می کنیم درب ورودی مناسب با سبک منزل – و بودجه خود را انتخاب و مراقبت کنید .

نکات خرید درب ورودی چوبی
نکات خرید درب ورودی چوبی

ورودی یک نقطه کانونی در نمای خانه است . و درب ورودی ، با ارزش ترین دارایی آن . درک اینکه چرا بسیاری از ما هنوز دوست داریم درهای ما از چوب ساخته شود آسان است . هیچ چیز دیگری با گرما و وزن مانند چوب رضایت بخش نیست نسبت به مواد آن . یا گزینه های زیادی برای طراحی ارائه می دهد . درهای فولادی داغ می شوند . فایبرگلاس از قالب خارج می شود . اما یک درب چوبی می تواند تقریباً به هر شکل و اندازه ساخته شود و از هر نوع پروفیل قالب ، پیکربندی صفحه ، گزینه های شیشه یا کنده کاری های دلخواه استفاده کند .

در اینجا مواردی را که باید هنگام خرید درب جدید در نظر بگیریم به اشتراک می گذاریم تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا درهای چوبی جامد برای خانه شما ارزش دارد .

آیا درهای جلوی چوبی بد رنگ می شوند ؟

ضربه زدن به درهای چوبی ( که برای خبرکردن اهالی خانه اس ) خوب ، این عمدتا مربوط به گذشته است ، زمانی که آنها از مواد جامد ساخته شده بودند . طی 25 سال گذشته ، اکثر تولیدکنندگان عمده درهای ورودی خود را با هسته های چوبی مهندسی چسب زده ساخته اند که بر گرایش چوب جامد به پیچ و تاب و کاپ غلبه می کند و صدای تولید نمی کند .  این لایه بیرونی زیبا در واقع فقط یک روکش ضخیم است . این را ارزان قیمت تصور نکنید . با مراقبت منظم ، چنین دربی باید به راحتی با طول عمر خانه شما مطابقت داشته باشد .

یک رسیدگی کوچک  – به صورت یک پوشش رنگی تازه یا پلی یورتان هر چند سال یکبار – هزینه ای است که ما برای انتخاب چوب پرداخت می کنیم . اما این یک جای کوچک است ، با توجه به پاداش های بصری و زیبای که هر زمان که به خانه می آییم ، یک درب چوب به ما می دهد .

آیا درهای جلوی چوبی ایمن هستند ؟

این یک تصور غلط رایج است که ورود به در از چوب راحت تر از درب استیل یا فایبرگلاس است . در واقع ، این موضوع مربوط به درب نیست بلکه  مربوط به قفل  است که حلقه ی ضعیف دارد . برای جلوگیری از شکاف خوردن با یک ضربه شدید ، یک صفحه قفل امنیتی طولانی را با استفاده از پیچ های 7 سانتیمتر فرو رفته در قاب مجاور نصب کنید .

عامل ایمنی را باید در نظر گرفت

عامل ایمنی برای درب ورودی چوبی
عامل ایمنی برای درب ورودی چوبی

آناتومی درب چوبی

بیشتر آنها دارای پانل های مرکزی شناور آزاد هستند که توسط قاب های استیل و ریل احاطه شده اند . اتصالات چسبانده می شوند ، یا با رولپلاک یا ساخت و ساز مورب و تنون .

ضخامت درب یک گوشتی 4 سانتیمتر را می زند و هنوز قفل های استاندارد را می پذیرد . هر چقدر درب چوبی ضخیم تر ، و شما به یک قفل ویژه و لولاهای بزرگتر نیاز خواهید داشت .

     لولاها از پیچ های 7 سانتیمتری در هر سه لولا استفاده کنید تا محفظه کنار لولا را به طور محکم روی قاب خود لنگر دهید .

     شیشه : چراغ های استاندارد درب ساخته شده از شیشه معتدل مانع از شکستن آنها و باز کردن درب از داخل توسط یک متجاوز احتمالی نمی شود . برای خنثی کردن چنین شکستنی ، شیشه ای با درجه طوفان را سفارش دهید که دارای یک لایه داخلی پلاستیکی نشکن است .

     قفل :  قفل های Mortise معمولاً با فولاد درجه بالاتر ساخته می شوند و بنابراین از قفل های متوسط خسته کننده مرکز خانه قوی ترند .

آیا درب ورودی چوبی برای شما مناسب است ؟

به این لیست مفید رجوع کنید تا ببینید آیا درب چوبی برای خانه شما منطقی است .

    آیا درب ورودی دارید تا از آن در برابر باران محافظت کنید ؟ درب چوبی در ورودی پوشیده شده بهترین حالت را نگه داشته و به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارد . برای موثر بودن ، آن سقف باید حداقل نیمی از ارتفاع درب را شامل شود ، از جمله طاقچه آن و پنجره های بالای سر ، مانند ترانس در سمت راست . به عنوان مثال ، اگر سقف  3 متر بالاتر از فرود آمدن در باشد ، باید 5/1 متر پیش بینی شود . همچنین ، عرض سقف باید حداقل 1½ برابر درب باشد .

    آیا در معرض آفتاب است ؟ درهایی که بیش از 4 ساعت در روز در معرض آفتاب قرار می گیرند بدون مراقبت معمول به سرعت ظاهر خود را از دست می دهند . دربهای روکش دار باید هر یک تا دو سال یکبار دوباره پوشانده شوند ، و درهای رنگ شده هر پنج تا شش سال به یک روکش تازه نیاز دارند .

    آیا آستانه به اندازه کافی بلند است ؟ برای جلوگیری از پوسیدگی برف جمع شده یا آب باران جمع شده ، باید ایوان را 10 تا 14 سانتیمتر پاکسازی کند .

    آیا آتش سوزی نگران کننده است ؟ کدهای ساختمانی محلی خود را بررسی کنید ، به خصوص اگر در مکانی مستعد آتش سوزی زندگی می کنید . چند درب برای مقاومت آتش وجود دارد که به شما معرفی می شوند .

    چقدر سرد می شود ؟ درهای چوبی استاندارد به ضخامت 1¾ اینچ دارای ارزش R در حدود 2.5 هستند ، نزدیک به پنجره دو جداره . این بسیار کمتر از درب های فایبرگلاس یا استیل پر از کف است ، اما با محکم کردن هوا ، می توانید توانایی آن را در جلوگیری از نفوذ هوا افزایش دهید .

انتخاب و سفارش درب جلوی چوبی خود

تفاوت در ارتفاع و عرض بین دال ( قاب ) و درب از قبل آویزان . پیش آویزان از درب دال ( قاب )  بازتر و بلندتر است .

انتخاب و سفارش درب جلوی چوبی
انتخاب و سفارش درب جلوی چوبی

دو نوع درب برای انتخاب وجود دارد : اسلب و پیش آویز . درب های پیش آویز به یک قاب ضد هوا متصل می شوند و دیگر نیازی به جا دادن درب در محفظه آن و سوراخ هایی که قبلا برای یک قفل ساخته شده اند ، از بین می رود . هنگامی که قاب خشن در معرض دید باشد ، بهترین آنها دربهای جدید است . درب های اسلب ، بدون لولا و اغلب بدون عاملی از پیش ساخته شده مانند قفل به فروش می رسند ، به طور کلی برای جایگزینی درب های موجود در هنگام قرار گرفتن  آماده مورد استفاده می شوند .

قبل از خرید درب خود ، دو مرتبه ، سه برابر اندازه بگیرید ، تا خود را از سردردهای نصب نجات دهید – یا بدتر ، مجبور شوید یک درب دیگر بخرید .

  نکته در انتخاب درب به شما کمک می کند

نکته حرفه ای : تام سیلوا ، پیمانکار عمومی TOH ، می گوید : ” هنگام تعویض درب قدیمی با درب جدید ، معمولاً مسیر مطابق با ضخامت 5 تا 5 سانتیمتر اکثر درهای قدیمی را طی می کنید . “

    عرض حرف اول را می زند . ابعاد درب خود را به  متر و سانتیمتر بدهید . ابتدا عرض ، سپس ارتفاع .

    از زبانه استفاده کنید . در به عرض 1 متر  عرض 2 متر و نیم  ، متداول ترین اندازه ، ” سه اوه ، شش هشت ” نامیده می شود .

    راست خود را از چپ بشناسید . درها مانند مردم چپ دست و راست دست می آیند . وقتی از بیرون به آن نگاه می کنید ، یک درب دست راست لولاهای آن در سمت راست قرار دارد . یک درب دست چپ لولاهای آن در سمت چپ قرار دارد .

نحوه سفارش درب Prehung

عرض دهانه خشن قاب درب را بین گل میخ های جک اندازه گیری کنید . سپس ارتفاع را از زیر هدر درب به پایین تا کف زیرین اندازه بگیرید . مونتاژ prehung   5 سانتیمتر باریکتر و 3 سانتیمتر کوتاهتر از دهانه خواهد بود تا فضای کافی برای لبه ها و عایق بندی ایجاد شود .

نحوه سفارش درب دال ( قاب دار )

ابتدا عرض دهانه موجود بین گرفتگی های داخل ایستگاه ها را اندازه بگیرید . سپس ارتفاع را از کف تمام شده تا زیر تکیه گاه اندازه بگیرید . ابعاد نهایی درب شما باید 2 سانتیمتر کوتاهتر و باریک تر از این اندازه گیری ها باشد تا درب آزادانه در دهانه چرخش داشته باشد . بعد ، ضخامت درب را با اندازه گیری از لبه داخلی جعبه تا لبه داخلی ایستگاه تعیین کنید .

در آخر ، دهانه ساخته شده را بررسی کنید . یک سطح 1 متر در مقابل آستانه ، بالا و هر دو طرف قرار دهید . اگر سطحی بیش از 2 سانتیمتر از سطح آن خارج شده یا از  قاب خارج شده است ، درب خود را کمی بزرگتر سفارش داده و متناسب آن را مرتب کنید .

نحوه نگهداری درب جلوی چوبی

نور خورشید قاتل شماره یک است ، باعث می شود که روکشهای شفاف تخریب شده و رنگدانه های رنگ کمرنگ شود . برای نگهداری درب ورودی چوبی ، دربهای سنباده خورده و پوشش لاک پوشیده شده هر ساله ، درب های پلی اورتان هر سال دیگر . درهای نقاشی شده باید هر پنج تا شش سال یک بار روکش تازه دریافت کنند .

گزینه های جایگزین برای چوب

اگر تصمیم دارید که با چوب درب خود را نسازید ، در اینجا چند گزینه وجود دارد . بخاطر داشته باشید ، هیچ یک از این گزینه ها به اندازه چوب گزینه های طراحی را برای شما ندارند .

درب های فولادی و فایبرگلاس هر دو نیاز به نگهداری کمتری دارند و از آتش سوزی کمتری نسبت به درب های چوبی برخوردار می شوند . و چون هسته های کف دارند ، حدود دو برابر نیز عایق بندی می شوند . درهای MDF ( تخته فیبر با تراکم متوسط ) ، ساخته شده از الیاف چسب خورده ، نسبتاً تازه وارد بازار هستند .

فولاد

هواگیری مغناطیسی باعث می شود این ورودی ها به اندازه هر فلزی محکم است ، اما در معرض فرورفتگی ، زخم شدن و زنگ زدگی هستند . دربهای برجسته از چوب تقلید قانع کننده ای نمی کنند . فولاد کم هزینه ترین گزینه نسبت به چوب است .

فایبرگلاس

در تقلید از چوب ، مقاومت در برابر آب و ایستادن در برابر ضربات از فولاد بهتر است ، اما در معرض رنگپریدگی است . با پاک کردن آن با آب صابون آن را تمیز نگه دارید . این هزینه با یک درب چوبی سطح بالا قابل مقایسه است .

ام دی اف

به نظر می رسد چوبی با درجه رنگ است اما معمولاً هزینه کمتری دارد و تا 90 دقیقه درجه حرارت بالا را نگه می دارد . این درها را باید از هر طرف با رنگ بیرونی بر پایه روغن رنگ نگه دارید تا ضمانت پنج ساله آنها حفظ شود .

نویسنده : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : درب های چوبی ، درب ورودی چوبی ، درب MDF ، نکات ایمنی درب چوبی

مقالات مرتبط با درب چوبی:

WhatsApp us