شناسایی درخت راش به عنوان منبعی خدادادی از چوب مفید

شناسایی عمومی

راش، (با نام علمی Fagus) حدود 10 گونه برگ ریز زینتی و درختان مولد چوب در خانواده Fagaceae را در برمی گیرد. بومی مناطق معتدل و نیمه گرمسیری نیمکره شمالی است.

چوب راش دارای چوب قهوه ای رنگ تا قهوه ای کم رنگ است .در زیر آب دوام کمی دارد و برای مصارف داخلی، دستگیره های ابزار و ظروف چوبی در برخی ممالک بسیار ارزشمند است.

انواعی از برگ درخت کاج برای حیوانات نقش مهمی بازی می کنند. علوفه فراهم می کند، در پروار طیور استفاده می شود و روغن هم از آن تهیه می شود و در این زمینه هم کاربرد دارد.

درختان راش بلند و دارای برگ گرد و پهن هستند.

یعنی انواعی از آن برگ های پهن و برخی گرد دارند. برگ ده گونه یاد شده مشابه نیست. پوست نازک صاف و با جنسی مثل استیل و خاکستری رنگ است.

درخت شناسی علمی

برگها گاها موج دار و براق هستند و به طور متناوب در امتداد ساقه متولد می شوند. گلهای نر سبز زرد از ساقه های نخ مانند آویزان شده اند. گلهای ماده ، معمولاً به صورت جفت در ساقه های  کوتاه روی همان درخت، به شکم های شکمبه بسته می شوند که یک یا دو بخش با سه طرح را محصور می کنند.

رشد آهسته دارند اما ممکن است تا 400 سال یا بیشتر عمر کنند. تکثیر معمولاً توسط بذر انجام می شود. سیستم ها ریشه کم عمق می باشند و گسترش می یابند. گاهی ریشه قوی تر و ضخیم تر می شوند.

انواع راش ها

راش آمریکایی (Fagus grandifolia) بومی شرق آمریکای شمالی و راش اروپایی (F. sylvatica) ، که در سراسر انگلیس و اوراسیا از جمله روسیه توزیع شده اند، شناخته شده ترین گونه از دهه گونه کاج  هستند.

 هر دو درخت چوب از لحاظ اقتصادی مهم هستند و اغلب به عنوان زینتی در اروپا و آمریکای شمالی کاشته می شوند. آنها ممکن است به اندازه 30 متر (100 فوت) رشد کنند. برگهای باریک اره مانند و ریز دارند.

برگهای آبی-سبز راش آمریکایی به طول 13 سانتی متر (5 اینچ) طول دارند و در پاییز به رنگ زرد در می آیند. برگهای سبز تیره کمی کوتاه و تخم مرغی از راش اروپایی در پاییز به رنگ قرمز قهوه ای رنگ و در آب و هوای معتدل در زمستان پایدار است.

گونه های بیشماری از راش های اروپایی به عنوان درختان زینتی و سایه دار، مانند گونه مس. (نام گونه از درخت راش می باشد، نامی علمی است و بدیهی می باشد منظور فلز مس نیست، در زبان فارسی هم همین گویش کاربرد دارد)

راش داویک، یک درخت باریک و پر پیچ و خم و براق از خانواده راش می باشد. برگ درخت این گونه از راش، بریده بریده، با برگهای باریک، سرخس مانند می باشند. راش بلوط مانند با برگهای دندانه دار، موج دار و حاشیه ای شناخته می شود.  راش گریه (گونهای کمتر شناخته شده)، با شاخه های بلند آویز و اندام های افقی گسترده وجود دارد که شبیه اشک می باشد.

قیمت

قیمت ها در سایت ما نوشته شده اند. جهت اطلاعات تکمیلی با ما در تماس باشید.

روش تشخیص چوب راش در مبل

برای شناخت چوب راش در مبلمان ابتدا لازم است , از قبل یک تکه چوب راش را دیده باشید . در این مطلب سعی شده تصاویری از بافت و رگه های چوب راش برای شما گرداوری شود تا نسبت به انواع چوب راش شناخت کافی بدست آورید . بهتر است به یک کارگاه نجاری مراجعه کنید و بخواهید یک تکه کوچک از چوب راش را برای شما آماده کنند . تا بتوانید وزن آن را تشخیص دهید .

در هنگام خرید مبل بخواهید فروشنده به شما اثبات کند که این چوب چوب راش است .

با توجه به بافت و وزن مبلمان می‌توانید تشخیص دهید ولی بهتر است از یک کارشناس هم مشورت بگیرید .

گالری تصاویر چوب راش :

مطالب مرتبط با موضوع چوب راش :

با تشکر از توجه شما

WhatsApp us