شناخت کاج قلبی

تحقیق در مورد چوب : شناخت انواع چوب و درخت کاج , معرفی انواع چوب کاج مانند چوب کاج روسی , چوب کاج فنلاندی و چوب کاج سوئد و نروژ

heart pine

شناخت کاج قلبی
شناخت کاج قلبی

رنگ / ظاهر: چوب کاج قلبی از نظر رنگ، قهوه ای کم رنگ تا قهوه ایی بین کم رنگ و پر رنگ (متوسط) می باشد. برخی از انواع آن گاهی مایل به قرمز است. چوب تقریباً سفید تا قهوه ای روشن هم در بازه رنگ این نوع کاج دیده می شود. از نظر وزن سبک تا متوسط وزن ​​است. بخش های چهار گوش با الگوهای برجسته ای با شکل قلب در این چوب دیده می شود و علت نام گذاری این کاج هم همین امر است. در مقابل، بلوط سفید اغلب کمی تمایل به زیتونی روشن دارد، اما به هیچ وجه روشی مطمئن برای تعیین نوع بلوط نیست.

دانه / بافت: دانه ها مستقیم هستند و با بافتی درشت و ناهموار دارد. منافذ آنقدر بزرگ و باز هستند که گفته می شود می توان به یک انتهای چوب دمید و هوا از طرف دیگر بیرون آید، البته به شرط آنکه دانه های موجود در سطح چوب به اندازه کافی صاف باشد.

ظاهر منافذ: حلقه ها متخلخل؛ معمولا 2-4 ردیف از منافذ بزرگ در چوب دیده می شود. تعداد زیادی منافذ کوچک نیز در چوب به صورت چیدمان شعاعی و اتاقکی یافت می گردد. حلقه های رشد متمایز، پرتوهای بزرگ و قابل مشاهده بدون استفاده از لنز، پارانشیم آپوترازال با انتشار پراکندگی متوسط و خطوط کوتاه بین پرتوها، از ویژگی های این چوب می باشد.

مقاومت در برابر پوسیدگی: بدون انجام کارهای شیمیایی از نظر مقاومت در برابر حشرات بادوام نیست و خراب می شود. در هنگام تماس با آب دچار لک می گردد (به خصوص در مناطق متخلخل نمای زنگ زدگی پیدا می کند). بلوط قرمز میزان مقاومتی که بلوط سفید در برابر پوسیدگی از آن برخوردار است را ندارد.

کارآیی: از کار با ابزار دستی و ماشین آلات نتایج خوبی از آن می توان کسب نمود. مقادیر انقباض نسبتاً بالایی دارد و در نتیجه ثبات ابعادی متوسطی به ویژه در تخته های کف شناور را داراست. می تواند با آهن واکنش نشان دهد (بخصوص هنگام خیس بودن) و باعث لکه دار شدن و تغییر رنگ چوب می شود. به بخار آب هم واکنش نشان می دهد و بخار آب روی آن اثر منفی می گذارد.

بو: دارای بوی دلنشینی است که در اکثر بلوط ها معمول است و جذاب به نظر می رسد.

آلرژی / سمیت: اگرچه واکنش های شدید بسیار نادر است ، بلوط به عنوان یک عامل حساسیت زا گزارش شده است. معمولاً بیشترین واکنشهای حساسیتی متداول شامل سوزش چشم و پوست و همچنین علایمی مانند آسم است. برای اطلاعات بیشتر به مقاله های آلرژی چوب و سمیت و ایمنی از گرد و غبار چوب مراجعه کنید.

قیمت گذاری / در دسترس بودن: در دسترس بودن فراوان در طیف وسیعی از عرض و ضخامت ، چه به عنوان تخته سنگ و چه چهار چوب. معمولاً کمی ارزان تر از بلوط سفید ، قیمت ها برای چوب سخت داخلی متوسط ​​است ، اگرچه تخته های ضخیم تر یا تخته های چهار گوش کمی گرانتر هستند.

پایداری: این گونه چوب از نظر   CITES مرجعی مثل  یا در لیست قرمز IUCN گونه های تهدید شده ذکر نشده است.

موارد متداول: کابینت ، مبلمان ، تزئینات داخلی ، کفپوش و روکش.

محبوبیت:

 احتمالاً محبوب ترین چوب سخت در ایالات متحده، بلوط قرمز است که در بسیاری از خانه ها مصنوعات ساخته شده از آن را می توان دید. حتی بسیاری از سطوح چوب های دیگر را با روکشی شبیه چوب بلوط قرمز طراحی می کنند تا مردم بپسندند. بلوط قرمز چوبی سخت، قوی و با قیمت متوسط ​​است که ارزش استثنایی را برای نجاران چوبی به ارمغان می آورد و در نتیجه به طور گسترده در ساخت کابینت و مبلمان استفاده می شود.

سوال جواب پیرامون چوب کاج

سوال جواب با موضوع چوب کاج
چوب کاج قلبی
تحقیق درمورد چوب کاج

قیمت چوب کاج روسی ( قیمت آنلاین چوب )

لیست قیمت و ابعاد انواع تخته کاج روسی

شناخت ویژگی های انواع چوب , قیمت چوب

معرفی انواع چوب
WhatsApp us