کمد

ترجمه از ویکی پدیا . از شما بخاطر برخی جملات که واضح نیستند عذر خواهی میکنیم .

انواع فضا برای ذخیره سازی

یک گنجه (مخصوصا در استفاده از آمریکای شمالی ) یک فضای محصور برای ذخیره سازی، به ویژه برای لباس است.

عکس کمد لباس چینی سلسله مینگ. کمد لباس ساخته شده از چوب بلسان بنفش ، نیمه دوم قرن 16

گنجه , کمد , کمد لباس
گنجه , کمد , کمد لباس
کاز یا کاس هلندی در موزه بروکلین , گنجه , کمد , کمد لباس
کاز یا کاس هلندی در موزه بروکلین

“گنجه نصب شده” در دیوارهای خانه ساخته شده است تا فضای ظاهری اتاق ها صاف و یکدست بماند.

قفسه ها اغلب زیر پله ها ساخته می شوند و از این رو فضای بی دست و پا را استفاده می کنند که در غیر این صورت استفاده می شود.
یک ” والک کلوزت ” معمولا یک اتاق کوچک بدون پنجره است که در یک اتاق خواب قرار دارد که برای ذخیره سازی لباس استفاده می شود.
Wall in : به معنای جایی است که بتوان ایستاده داخل شد. منظور جادار بودن است.
Walk in closet
اتاق کوچکی در خانه که مثل کمد لباس است و میشود در آن راه رفت و لباسها را تست کرد.

دراور یک تکه از مبلمان مانند یک کابینت یا قفسه (بوفه کف) ، فضایی برای ذخیره سازی است، اما گنجه نیست. گنجه همیشه فضای آویزان دارد، در حالی که یک کابینت فقط میتواند از قفسه مخصوص لباسهای پوشیدنی باشد. کلمه ” کمد لباس ” می تواند به یک قطعه مبلمان آزاد (همچنین به عنوان آرام) شناخته شود، اما بر اساس فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد ، کمد لباس نیز می تواند یک “کمد یا کابینت بزرگ برای ذخیره سازی لباس ها یا سایر کتانی” باشد از جمله “کمد ساخته شده، کمد لباس، کمد لباس، و غیره”

صندوقچه (همچنین به نام صندوق یا چستر ) یک شکل از مبلمان است که به طور معمول از یک ساختار مستطیل شکل با چهار دیواره و یک درب قابل جابجایی، برای ذخیره سازی. فضای داخلی ممکن است تقسیم شود. استفاده های اولیه از یک قفسه یا صندوق عتیقه شامل ذخیره سازی پارچه های زیبا، سلاح ها ، غذاها و اقلام با ارزش است. این یک جعبه با درب انحصاری است که می تواند اقلام شخصی شما را حفظ کند. برخی از قفسه سینه ها با مکانیزم قفل یا یک نوار فلزی مجهز به قفل می توان بر روی آن محافظت کرد. در سال 1988 نسخه ی وبستر، یک قفسه سینه به عنوان یک جعبه با درب و اغلب قفل برای نگهداری یا حمل و نقل و یا به عنوان یک کابینه به عنوان برای نگهداری مواد مخدر، لوازم آرایشی و غیره تعریف شده است.

واژه کمد لباس

کمد لباس کلمه ای در زبان انگلیسی که در اوایل قرن 14 ظاهر شد. این اصطلاح از واژه های قدیمی فرانسوی محسوب می شود ، wardereube و garderobe ، که در آن “نگهبان” به معنای “نگه داشتن، محافظت” و “لباس” به معنای “پوشاک” بود.
Closet
معنی: گنجه، پستو، صندوق خانه، مخفی، نهفتن، پنهان کردن

تاریخچه کمد

در ایالات متحده، کمد لباس در شکل متحرک خود را به عنوان یک “قفسه حجیم” از چوب بلوط به اوایل قرن 17 متصل می شود. در آن زمان، محصول صادرات زود هنگام از آمریکا به انگلستان بود، زیرا جنگل های انگلیسی بیش از حد برداشت شده یا برای نیروی دریایی رزرو شده بودند. در نتیجه، این آیتم گاهی اوقات به عنوان Oakley شناخته می شود . برای احتمالا یک صد سال، چنین قطعه ای، به شکل عظیم و گرانبها، اما اغلب با چارچوب های حک شده، در تعداد کم تولید می شد ؛ سپس کاهش تدریجی استفاده از بلوط برای کابینت ساختن یک تغییر مد را به نفع گردو فراگیر آمریکایی ایجاد کرد . (جنگل های بکر و دست نخورده بلوط آمریکایی به طور متوالی بلوط، سپس افرا با قسمت های جنگل زدایی پیوسته است.)

گردو و بلوط به عنوان مواد مورد علاقه برای مبلمان موفق شده است، اما ظاهرا کمربند های آویزان در گردو به ندرت ظاهر می شود، هرچند لباس های فشرده، با کشویی ها و سینی های کشویی ، مکرر بوده است. ترجمه از ویکی پدیا

در طول بخش بزرگی از قرن هجدهم، تابلوی بسیار مورد استفاده برای ذخیره سازی لباس بود.

اندازه ویرایش
ویژگی مشترک این بود که اندازه آینده را بر اساس روش هشت مرد کوچک تعیین کنید. [ نیازمند منبع ] کمربند دوار در نظر گرفته شده می تواند در ظرفیت خود هشت مرد کوچک نگه داشته شود.

کمد لباس مدرن
در قرن نوزدهم، کمد لباس شروع به توسعه به شکل مدرن خود، با یک کابینه حلق آویز در هر طرف، یک مطبوعات در قسمت بالای بخش مرکزی و کشویی زیر. به عنوان یک قاعده آن است که اغلب از بود چوب ماهون ، اما به عنوان چوب اطلس و دیگر قبلا کمیاب، ریز دانه، جنگل خارجی شروع به قابل حصول در مقادیر قابل توجهی، بسیاری از استادانه و حتی نقص کمد منبت کاری ساخته می شد.

که در آن چیپندیل و مدرسه خود را حک شده بود، وسبک، Hepplewhite و معاصران خود اثرات خود را با اشتغال هنری از چوب ماهرانه تضاد و بسیار جلا به دست آورد.

گام پیشین در تکامل کمد لباس، هنگامی که درهای مرکزی که قبلا فقط قسمت بالایی را محصور کرده بودند، به طبقه منتقل شدند، شامل روکش ها و قفسه های کشویی، و اغلب با آینه ها نصب شده بود.

در انگلستان، گزینه ی ثروتمندتر، کمد لباس سفارشی است که در اطراف اندازه و شکل اتاق ساخته شده است.

WhatsApp us