زبرانو روکش ریشه چوب طبیعی

نام مشترک (ها): Zebrawood، Zebrano

نام علمی: Microberlinia brazzavillensis

از نام زبرانو یا زبراوود برای توصیف چندین گونه درخت و چوب حاصل از آنها استفاده می شود.

چوب گورخر با یک شکل راه راه که یادآور پوست یک گورخر است مشخص می شود. این نام در ابتدا بر روی چوب Astronium graveolens ، یک درخت بزرگ بومی آمریکای مرکزی استفاده می شد. ویکیپدیا

گالری تصاویر ریشه زبرانو روکش فناوری از چوب طبیعی :

ZEBRANO KOK : ریشه روکش زبرانو

در قرن 20th، مهم ترین منبع zebrawood بود Microberlinia brazzavillensis ، همچنین ها Zebrano نامیده می شود، بومی درخت به آفریقای مرکزی. منابع دیگر شامل Astronium fraxinifolium برزیل ، Brachystegia spiciformis آفریقایی .

صادرات چوب زبرانو

درباره چوب زبرانو
درباره چوب زبرانو

Zebrawood برای اولین بار در سال 1773 در گمرک انگلیس ثبت شد ، هنگامی که 180 قطعه چوب گورخر از ساحل پشه ، یک مستعمره انگلیس (اکنون جمهوری هندوراس و نیکاراگوئه) وارد شد.

درباره چوب زبرانو
درباره چوب زبرانو

در تاریخ خود در جامائیکا (1774) ، ادوارد لانگ می گوید: “گونه های چوب گورخر در حال حاضر بسیار مورد احترام در بین کابینت سازان از ساحل پشه به جامائیکا آورده می شود ؛ این از خوشگل ترین رنگ و ظاهر بسیار خاص چوب است .

پس از آن ساحل مسقط به طور مرتب تا کنوانسیون لندن (1786) و نتیجه اخراج شهرک نشینان انگلیس از این بخش از برتری در اسپانیا جدید ، بطور منظم چوب گورخر را صادر می کرد . منبع : ویکی پدیا ترجمه واژه به واژه .

نام جایگزینی که در منابع انگلیس در قرن 18th استفاده می شد palmaletto یا palmalatta است ، از palo mulatto ، که نام محلی این چوب بوده است. در آغاز قرن نوزدهم ، منبع دیگری از گیاه گورخر در برزیل یافت شد. این گونه ، Astronium fraxinifolium ، بومی شمال آمریکای جنوبی بویژه شمال شرقی برزیل است. اینک اکنون به عنوان گونکالو آلوس ، یک نام پرتغالی مورد استفاده در برزیل قرار می گیرد. با این حال ، در بازارهای اروپا و آمریکا هنوز آن را گورخر (چوب گورو) می نامیدند و معمولاً بین سالهای 1810 تا 1860 در ساخت مبلمان انگلیس مورد استفاده قرار می گرفت.

نام گیاه‌شناسی چوب زبرانو

درباره چوب زبرانو
درباره چوب زبرانو

در قرن نوزدهم ، هویت گیاه شناسی گورخر کوهی ناشناخته بود. سالها تصور می شد این محصول Omphalobium lambertii DC است.

بعداً بعنوان Connarus guianensis Lamb ex DC نامگذاری شد و سرانجام بعنوان Connarus lambertii (DC) Britton.

علی رغم شباهت های بین چوب های كوناروس و آسترونیوم ، اولین مورد هنوز در مبلمان (زنده) مانده مشخص نشده است. “بیانیه های منتشر شده مبنی بر اینکه گونه های خاصی [از کاناروس ] چوب های مبلمان عرضه می کنند ، بدون شک نادرست است.” رجوع شود به متن انگلیسی .

در قرن بیستم ، نام zebrawood ، همانطور که در مورد گونه های Astronium به کار رفته است ، از استفاده خارج شد. این کلمه معمولاً به چوب درخت بسیار متفاوت آفریقایی Microberlinia brazzavillensis اطلاق می شود ، اما ممکن است در مورد چوبهای دیگر نیز کاربرد داشته باشد ، که اکثرا متعلق به همان خانواده Fabaceae هستند ، اما منحصراً اینگونه نیست ، به عنوان مثال: Brachystegia spiciformis Goncalo alves .

چوب زبرانو

چوب میکروبرلینیا ( Microberlinia همچنین به عنوان زبرانو نیز شناخته می شود) از آفریقای مرکزی ، (گابن ، کامرون و کنگو) وارد می شود. چوب مرکزی ( درون چوب ) یک رنگ زرد کمرنگ متمایل به طلایی است و از رنگ بسیار کم رنگ ساپود جداست و دارای رگه هایی باریک از قهوه ای تیره تا سیاه است. Zebrawood همچنین می تواند قهوه ای کم رنگ با علائم منظم یا نامنظم قهوه ای تیره در عرضهای مختلف باشد. تقریباً همیشه چهارگوش است تا الگوی رنگی متناوب را بدست آورید.

این چوب سنگین و سخت است, با بافتی درشت ، غالباً با دانه هایی در هم تنیده یا موج دار است. دانه به هم پیوسته این چوب مانند بسیاری از چوب های گرمسیری می تواند کار را دشوار کند. این چوب همچنین یک چوب عجیب و غریب تزئینی است که از روشی محدود برای روکش ، روکش دیوار ، مبلمان سفارشی ، مبلمان لوکس ، باند تزئینی ، تزئینات راه راه ، وسایل مخصوص استفاده می شود.

همچنین گاهی اوقات به عنوان قنداق تفنگ ساچمه ای و تفنگ یا سبک های عجیب و غریب گیتار دیده می شود . در گذشته در اتومبیل های کادیلاک و مرسدس بنز مورد استفاده قرار می گرفت . به دلیل سختی آن می توان از آن برای اسکی و دسته ابزار نیز استفاده کرد .


گوروبود یا زبرانو به چندین درخت و چوب حاصل از آنها اشاره دارد ، از جمله:

Astronium fraxinifolium
Brachystegia spiciformis
Centrolobium robustum
گوتاردا speciosa
Pistacia integerrima

کاربرد چوب زبرانو :

از چوب زبرانو اغلب به عنوان روکش استفاده می شود .

چوب زبرانو چوبی سخت و محکم است و برای ساخت اسکی استفاده می شود .

این چوب برای ساخت قایق , مبلمان , دستگیره و دسته ابزار استفاده می شود .

مشخصات فنی چوب زبرانو :

توزیع: غرب آفریقا

اندازه درخت: قطر تنه 65-130 فوت (20-40 متر) ، 4-5 فوت (1.2-1.5 متر)

میانگین وزن خشک: 50 پوند / فوت 3 (805 کیلوگرم / متر 3 )

جاذبه خاص (پایه ، MC 12٪): .67 ، .81

سختی ژانکا : 1830 پوند f (8.160 N)

مدول پارگی: 17800 lb f / in 2 (122.8 MPa)

مدول الاستیک: 2،374،000 پوند f / in 2 (16.37 GPa)

قدرت خرد کردن: 9،210 lb f / in 2 (63.5 MPa)

انقباض: شعاعی: 7.6٪ ، مماس: 10.8٪ ، حجمی: 17.8٪ ، نسبت T / R: 1.4

قیمت چوب زبرانو :

این چوب از قیمت بالایی برخوردار است . همانند چوب آبنوس و رزوود

با تشکر از توجه شما

مطالب مرتبط با انواع چوب :

  •  چگونه چوب مناسب برای خانه کلبه ای را انتخاب کنیم؟ چوب خانه چوبی
    کلبه چوبی ، خانه ای است که از چوب ساخته شده است و بیشتر در منطقه ای یافت می شود که چوب ها به راحتی در دسترس هستند . کلبه چوبی اهداف زیادی مانند سالن های بدنسازی ، دفاتر خانگی ، چشمه ها ، گاراژها یا محلول های ذخیره سازی را در خود جای می دهد
  •  چه چیزی چوب را زیبا می کند
    تکنسین های چوب از ویژگی های ظاهری برای شناسایی چوب استفاده می کنند . این ها ظاهر و زیبایی متمایزی به تخته می بخشد . بیاموزید که چه چیزی ظاهر چوب را تشکیل می دهد .
  • ” چوب جامد ” ( تمام چوب ) واقعا به چه معناست ؟
    این روزها ، احتمالاً وسایل زیادی را می بینید که به عنوان ” تمام چوب ” تبلیغ می شوند – مبلمان ، کابینت ، درب ها و موارد دیگر . خودِ این اصطلاح به این معنی است که قطعه از چوب واقعی ساخته شده است
  • 10 نوع مختلف چوب ساج
    چوب ساج به دلیل دوام و مقاومت در برابر آب بسیار محبوب است و یکی از گران ترین انواع چوبی است که امروزه در دسترس است .
  • انواع چوب
    هرچه بیشتر در مورد ویژگی های منحصر به فرد چوب و منبع آن بدانید ، بهتر می توانید درجه گرما و زیبایی را که به دکوراسیون روزمره تان می آورد را درک کنید . دکوراسیون ساخته شده از چوب
  • 10 نوع چوب سدر ( سرو )
    سرو چوبی است که برای ساخت دکوراسیون ، ساخت خانه و سایر مصارف محبوب است . در نقاط مختلف جهان رشد می کند و گونه های مختلف درخت سرو دارای کیفیت های متفاوتی است .

WhatsApp us