به همین سادگی یک خانه زیبا برای خود دکور کنید

چیدمان زیبای خانه

چیدمان زیبای خانه

چیدمان زیبای خانه

كلي اسباب و اثاثيه، با طرح‌ها و نقشه‌هاي جورواجور در ذهن كه هيچ كدامشان چنگي به دل نمي‌زند، فضاي خانه هم زياد بزرگ نيست؛ اينها يعني سردرگمي هنگام چيدمان وسايل خانه. آنهايي كه داشتن خانه‌اي زيبا و آرامش‌بخش برايشان اهميت دارد، حتما در چيدمان وسايل خانه هم وسواس خاصي خواهند داشت؛ اين‌كه چه وسايلي بخرند، آنها را كجا بگذارند و با وسايل اضافه‌ چه كار كنند.
بعضي‌ها خوب تشخيص مي‌دهند كه كدام وسيله مناسب كدام بخش از خانه است اما بعضي‌ها چنين ابتكاري ندارند و لازم است تا چيدمان وسايل خانه را با خواندن اصول علمي چيدمان ياد بگيرند.

يكي از اين اصول، پيدا كردن مركز توجه يا نقطه تمركز در فضاي خانه است. اين اصل مي‌گويد شومينه، پنجره‌هاي بزرگ يا ميز تلويزيون مي‌تواند مركز توجه در خانه باشد پس بايد وسايل خانه را براي بهتر ديده شدن در اطراف آنها چيد. البته اين نقطه تمركز بايد به ديوار تكيه داشته باشد ولي مبلمان اطراف آن بايد از ديوارها كمي دور باشد تا فضايي گرم و صميمي ايجاد شود. اين مبل‌ها همچنين نبايد زياد از هم دور باشند، چون در آن صورت باعث مي‌شود مهمان‌ها احساس دوري كرده و سخت صحبت كنند.

چیدمان زیبای خانه

چیدمان زیبای خانه

اين در حالي است كه مبل‌ها بايد به گونه‌اي قرار بگيرند كه رسيدن و نشستن روي آنها به سادگي امكان پذير باشد، يعني محلي براي رفت و آمد مهمان و ميزبان در اطراف آن در نظر گرفته شده باشد. ميزي كه جزيي از سرويس مبلمان است نيز بايد تقريبا به همه افراد نزديك باشد، ارتفاع ميزهاي عسلي هم بايد حداكثر به اندازه دسته مبل‌ها باشد. اين در حالي است كه براي زيبا جلوه كردن اين مجموعه مبلمان مي‌توان از چراغ‌هاي پايه‌دار يا آويزهاي بلند استفاده كرد.

چیدمان زیبای خانه

چیدمان زیبای خانه

اگر فضاي خانه‌تان اجازه مي‌دهد تا از كاناپه و ميزهاي مخصوص قهوه‌خوري استفاده كنيد به ياد داشته باشيد كه ميان اين اجزا بايد جاي پا وجود داشته باشد مثلا فاصله‌اي بين 35 تا 45 سانتي‌متر. اين فضا به افراد اجازه مي‌دهد تا براحتي تحرك داشته و هنگام نشستن و پذيرايي احساس خوبي داشته باشند.

گاهي اوقات فضاي برخي خانه‌ها به شكلي است كه بايد از يك فضاي مشخص براي چند منظور استفاده كرد، مثلا هم براي غذا خوري و هم براي نشيمن. در چنين فضاهايي نيز توجه به نقطه تمركز ضروري است كه اين نقطه مي‌تواند يك قفسه مخصوص ظروف يا ميز تلويزيون باشد. پس اگر قصد چيدمان چنين فضايي را داريد، حتما به ياد داشته باشيد كه براي ايجاد تعادل ميان وزن تركيب‌بندي اتاق بايد اين دو بخش مقابل هم قرار بگيرند.

چیدمان زیبای خانه

چیدمان زیبای خانه

در چنين اتاق‌هايي از مبلمان نيز مي‌توانيد به عنوان ديواري براي جدا كردن دو بخش اتاق استفاده كنيد. به عبارت ديگرقرار دادن كاناپه يا يك جفت صندلي به طوري كه پشت به محل غذاخوري باشد، مي‌تواند دو بخش اتاق را از هم جدا كند. البته هنگام انتخاب اين سبك از چيدمان بايد توجه كنيد كه در اطراف ميز غذاخوري فضاي كافي براي عقب كشيدن صندلي و نشستن وجود داشته باشد، مثلا فضايي معادل 90 سانتي‌متر از هر طرف.
با اتمام چيدمان اين بخش از خانه  و زیباتر شدن دکوراسیون خانه نوبت به اتاق خواب مي‌رسد، يعني فضايي كه نهايت آرامش را بايد در آن احساس كرد. البته آپارتمان‌هاي كوچك امروزي مجال چيدمان‌هاي فوق‌العاده را از بيشتر افراد گرفته است ولي اگر فضاي كافي در اختيار داريد، تخت را طوري قرار دهيد كه در اطراف آن فضايي براي رفت و آمد وجود داشته باشد، يعني تختخواب نقطه تمركز اتاق خواب شما باشد.
البته به اين نكته توجه كنيد كه قرار دادن تخت به گونه‌اي نباشد كه جلوي در كمد را بگيرد چون در غير اين صورت استفاده از كمد با مشكل روبه‌رو مي‌شود. حالا اگر مي‌خواهيد اتاق خوابتان شيك به نظر برسد از قاليچه‌هاي نرم و كوچك در اطراف تخت استفاده كنيد. نصب يك تابلوي زيبا در بالاي تخت هم شما را به هدفتان نزديك‌تر مي‌كند قاب عكسي كه بيشتر به تخت نزديك باشد تا به سقف. شما با استفاده بجا از گلدان‌ها و اشياي تزييني مي‌توانيد هم از تمامي وسايلتان بخوبي استفاده كنيد و هم با داشته‌هايتان زيبايي و احساس نشاط را به خانه بياوريد.

چیدمان زیبای خانه

چیدمان زیبای خانه

http://www.persianv.com

WhatsApp us